Toon posts:

Auto opstart Win Xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb een probleem met mijn computer. Hij start midden in de nacht zomaar op.
Ik heb de computer geformateerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft helaas niet geholpen. In het logboek is te vinden dat er via Remote Control verbinding wordt gemaakt met mijn computer en hij dus van afstand wordt opgestart. Het internet eruit halen heeft ook geen zin, waarschijnlijk is er (alweer) wat geïnstalleerd op mijn computer.
Wake up Lan is in de bios uitgeschakelt.

Hoe kom ik ooit van dit probleem af? Ik heb niet zo heel veel verstand van computers en vind dit gewoon erg vervelend.

Alvast bedankt!

Tyler D.

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03

DkF

Als Wake on LAN uit staat mag ie in princiepe niet starten van afstand...

Is het iedere nacht dezelfde tijd?
Kan namelijk ook dat in de BIOS staat dat 'ie iedere dag/nacht zo-en-zo-laat opstart...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gebeurt op verschillende tijden. Soms wel de hele nacht door.

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien verstandig om een nieuw ip-adres aan te vragen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit snap ik niet. Tenzij WOL toch stiekem aanstaat of eoa BIOS feature die hiermee te maken heeft vind ik dit erg moeilijk te geloven.

Misschien een rotte voeding die spontaan aangaat :? Just guessing...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarom 'internet' eruit halen geen zin? Lijkt me dat als je alle kabels eruit haalt je i.i.g. iets elimineert.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Toch helpt dat niet.
Het lijkt erop of er (1x) een programma op wordt gezet door iemand van buitenaf en dat dit programma het opstarten weer regelt.

Verwijderd

Het lijkt alsof er een prog opgezet is geworden? Care to explain?
Vanaf welk IP was een Remote Control verbinding aangegaan?

Virusscan gedaan oid?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat vinden?
Ja, er staat een virusscanner op en een softwarematige Firewall.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:43:
Toch helpt dat niet.
Het lijkt erop of er (1x) een programma op wordt gezet door iemand van buitenaf en dat dit programma het opstarten weer regelt.
No way dat iemand zonder dat jouw netwerkkabel aangesloten is + WOL uit + evt vergelijkbare BIOS feature uit, je pc op afstand aan kan zetten.

tenzij het Jomanda is :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 08-02-2004 22:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:45:
Waar kan ik dat vinden?
Ja, er staat een virusscanner op en een softwarematige Firewall.
Ik neem aan in het logboek.

Welke virusscanner?
Heeft die firewall nog aparte alerts gegeven?

Verwijderd

Tyler D, weet je zeker, dat je pc uit staat en niet in slaapstand?
Mocht er een proggie geïnstalleerd zijn op je pc, dan kan dat geen opstart activeren als je pc helemaal uit staat, wel als in slaapstand staat, tenzij het specifiek in de BIOS is ingesteld, maar dan nog kan dat slechts op één tijdstip per nacht.

Als ik jou was zou ik eens goed gaan zoeken met HijackThis, Pestpatrol e.d., om in ieder geval een backdoor uit te sluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:47:
Als ik jou was zou ik eens goed gaan zoeken met HijackThis, Pestpatrol e.d., om in ieder geval een backdoor uit te sluiten.
:D

Als we het hier over een fatsoenlijke backdoor hebben, lijken me die twee niet echt de aanbevolen dingen.
Probeer dan TDS en z'n tools eens.

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner is Norton Anti Virus.
Ik heb eerlijk gezegd niet goed gekeken in het logboek van de firewall, maar er staat zoveel in dat ik toch nooit weet wat ik wel en niet kan toelaten.

Ik weet het ook allemaal niet zo goed, ik wil er gewoon erg graag vanaf!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heel erg bedankt!

Ik sluit hem altijd af via:
-start
-uitschakelen
-uitschakelen

Verwijderd

Precies welk proggie wilde die remote connectie dan aangaan?

EDIT:

Je kan je posts editten, rechtsbovenaan.
Zo hoef je niet constant het topic te kicken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 22:52 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Trek nu maar eerst eens alles wat verbinding maakt met 'de buitenwereld' eruit. Kijk dan of het nog gebeurt en dan gaan we zoeken naar de oplossing. Dat lijkt me een beter idee dan al dit gissen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan zal ik dat doen.
Ik probeer wel zoveel mogelijk info te verzamelen (logboeken nakijken etc.) en dan post ik mijn bevindingen wel.

In ieder geval al heel erg bedankt!

Verwijderd

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met Wake-on lan... Mijn PC start elke dag om 9 uur op, omdat ik dat in de bios heb in gesteld: Power on ring/alarm kan je ook uit zetten... Kijk daar maar is naar, wat voor Mobo heb je trouwens... Zoek ik het wel ff uit...

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:57:
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met Wake-on lan... Mijn PC start elke dag om 9 uur op, omdat ik dat in de bios heb in gesteld: Power on ring/alarm kan je ook uit zetten... Kijk daar maar is naar, wat voor Mobo heb je trouwens... Zoek ik het wel ff uit...
Je kunt of in je bios instellen dat de pc aangaat, maar aangezien het willekeurig gebeurt door heel de nacht, is het of opnieuw installeren van windows, of het kopen van een stekkerbak met schakelaar een optie. Suc6

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
MM er zijn ook functies als Wake up on mouse move of USB activiteit. Dus niet alleen WOL is een optie maar ook usb apparaten / toetsenborden / muizen kunnen dit soort dingen veroorzaken.

Verwijderd

mss ook eens CMOS resetten?
Pagina: 1