Toon posts:

Qbasic onder Windows-XP

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om onder XP Qbasic te draaien?
Welke bestanden heb ik nodig en waar kan ik die vinden?

Groeten,

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Qbasic zit bij DOS 6. Verder zijn warezrequests hier niet toegestaan.

Om het legale deel van je vraag te beantwoorden: Ja, het werkt onder Windows XP.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[google=qbasic for windows]

Lukt het je niet dan? Wat lukt er niet?

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 03:45

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Ik dacht dat QBasic 'gratis' was, aangezien dit ook bij Windows 98 e.d. op de CD-ROM was meegeleverd.

Daarentegen is er ook QuickBasic, welke .EXE files kan maken. Deze is niet gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, via google wordt ik ook niet wijzer want ik kan datgene wat ik moet weten niet vinden.

Ik heb nu XP en dos versie 5.1.2600.
Ik kan geen DOS directory vinden en dus ook niet qbasic zo 1-2-3 opstarten. Wie wilt mij vertellen wat ik moet doen?

Alvast bedankt!

YeeTee

Verwijderd

lvmeijer schreef op 08 februari 2004 @ 22:32:
Ik dacht dat QBasic 'gratis' was, aangezien dit ook bij Windows 98 e.d. op de CD-ROM was meegeleverd.

Daarentegen is er ook QuickBasic, welke .EXE files kan maken. Deze is niet gratis.
Omdat het onderdeel van DOS en Windows 95/98 was, wil dat nog niet zeggen, dat het gratis/freeware/abandonware is.

Er rust nog steeds copyright op van Microsoft en volgens mij geven die zelden iets gratis weg ;)

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:37:
Ok, via google wordt ik ook niet wijzer want ik kan datgene wat ik moet weten niet vinden.

Ik heb nu XP en dos versie 5.1.2600.
Ik kan geen DOS directory vinden en dus ook niet qbasic zo 1-2-3 opstarten. Wie wilt mij vertellen wat ik moet doen?

Alvast bedankt!

YeeTee
Je kunt ver zoeken naar een dos directory :)

XP draait namelijk niet meer met DOS...wel een DOS emulatie (Start/uitvoeren/cmd)

Default blanke hetero

Verwijderd

als het gratis was kon je het wel downloaden van www.microsoft.com, ik ben hem daar iig niet tegen gekomen.

Wel vreemd dat het niet bij WinXP zit, in Win2k zit hij wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al iets gevonden wat er op lijkt dat ik Qbasic kan draaien... nu nog de praktijk. In ieder geval bedankt!

Groeten

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:21

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:47:
Ik heb al iets gevonden wat er op lijkt dat ik Qbasic kan draaien... nu nog de praktijk. In ieder geval bedankt!

Groeten
Mooi zo :)

Zou je volgende keer wel zelf iets meer moeite willen doen voor je een topic opend?
Of geen iig even aan waarnaar je zoals gezocht hebt etc.

Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.