Toon posts:

Noodzakelijke Accessories

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om meteen maar met mijn eerste post met een vraag te beginnen. Ik heb een Canon A70 digitale camera en ik wil wat extra's kopen omdat ik op vakantie ga naar Mexico en Guatumala. Ik wil maximaal 200euro uitgeven. Ik zou graag ook willen weten waar ik dit alles kan halen

Dingen maar ik zelf aan zit te denken.
- Standaard
- Telezoom (voor gebouwen)
- Closeup (voor artifacts)

Alvast bedankt voor je hulp.

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 09:02
statief (voor jouw standaard denk ik), een groter kaartje.
Cameratas?

Magoed, wat is eigenlijk noodzakelijk?

[ Voor 34% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 08-02-2004 22:21 ]

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Closeup? Bedoel je een macro-licht?
Wat materiaal om je lens schoon te houden. Persoonlijk haat ik mijn A70 daarom. Die lens is amper proper te krijgen, bij mij nikon lukt het met een zakdoekje, bij mij conon moet je al een speciaal doekje gaan halen enzo...
Oh, en als je een statief neemt, denk aan een paar zaken:
- Is hij compact als hij opgevouwen is?
-Is hij groot genoeg? Dus zit ik ongeveer op borsthoogte.
-Krijg ik hem snel uit elkaar, want als één minuut nodig hebt om hem open te vouwen, zal je hem niet zo gauw gebruiken.
- Nog één: koop een statief waar je de camera kan kantellen (90°), voor portretten dit is echt zooo handig!

Verder: geheugen, extra baterijen, ...

Lees een het A60/A70 topic door

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Geheugen, batterijen. Als dat op/vol is heb je aan de rest ook niks...

Verwijderd

sorry, overbodig

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, laten we het dan zo zeggen, ik wil zoiezo wat extras kopen ervoor. Omdat ik het leuk vind om te doen en zodat mijn bereik iig groter word, qua wat ik kan fotografere.

Naast tips hebben jullie ook (online)winkels met accessories

ps. Batterijen heb i ik heb 3 x 4 2200mA batterijen en 2 256 geheugen kaarten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 11:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 22:18:
Om meteen maar met mijn eerste post met een vraag te beginnen. Ik heb een Canon A70 digitale camera en ik wil wat extra's kopen omdat ik op vakantie ga naar Mexico en Guatumala. Ik wil maximaal 200euro uitgeven. Ik zou graag ook willen weten waar ik dit alles kan halen

Dingen maar ik zelf aan zit te denken.
- Standaard
- Telezoom (voor gebouwen)
- Closeup (voor artifacts)

Alvast bedankt voor je hulp.
1-standaard noemt men een statief, Kijkshop heeft voor weinig een bruikbare

2-Telezoom kan niet ,wel een teleconverter (voorzetlens), de enige die echt aan te bevelen is ,is de CanonTC DC52, plm. 110 E, Internet shops of Crown Woudenberg.
Voor gebouwen heb je trouwens meer aan een groothoekconverter........

3-je bedoelt waarschijnlijk een setje close-up lenzen, ga hiervoor eens langs een goede fotozaak, of shoppen op internet (52 mm schroefdraad)

Overigens heeft de A70 van zichzelf al een goede macrofunctie en heb je die dingen helemaal niet nodig, eerst proberen........

Voor 2 en 3 heb je de lensadapter LA 52 C nodig ,Canon of Soligor (goedkoper en beter)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.bugeyedigital.com/product_main/bow-aub37a60.html

lens adaptor (37mm)

http://www.bugeyedigital.com/product_main/ckc-cvs8.html

is dit iets voor een teleconverter? 8x (37mm)

http://www.bugeyedigital.com/product_main/tif-02005.html

macro (37mm)

http://www.bugeyedigital.com/product_main/ray-hd3030pro.html

Fish Eye (37mm

----------------------------------------------------------

Ik weet nit wat ik neem, maar dit is heel interressant. Voor het statief(nu wel goed, kon er gister niet opkomen) heb ikook een goede gekocht, best stabiel 72" max en 27 ingeklapt. en minder dan 1 kilo, hij werkt lekker.

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 09:02
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 11:15:
OK, laten we het dan zo zeggen, ik wil zoiezo wat extras kopen ervoor. Omdat ik het leuk vind om te doen en zodat mijn bereik iig groter word, qua wat ik kan fotografere.

Naast tips hebben jullie ook (online)winkels met accessories

ps. Batterijen heb i ik heb 3 x 4 2200mA batterijen en 2 256 geheugen kaarten.
winkel? www.koopdigitaal.nl

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 12:55:
http://www.bugeyedigital.com/product_main/bow-aub37a60.html

lens adaptor (37mm)

http://www.bugeyedigital.com/product_main/ckc-cvs8.html

is dit iets voor een teleconverter? 8x (37mm)

http://www.bugeyedigital.com/product_main/tif-02005.html

macro (37mm)

http://www.bugeyedigital.com/product_main/ray-hd3030pro.html

Fish Eye (37mm

----------------------------------------------------------

Ik weet nit wat ik neem, maar dit is heel interressant. Voor het statief(nu wel goed, kon er gister niet opkomen) heb ikook een goede gekocht, best stabiel 72" max en 27 ingeklapt. en minder dan 1 kilo, hij werkt lekker.
Die Sharpshooter zijn al vaker discussies geweest op GoT (of vergis ik me nu en was het een ander forum), het ding schijnt goed te werken, maar ik zou hem alleen kopen als je ook een concreet doel ervoor hebt, het is namelijk onmogelijk uit de hand goede foto's te maken met dat ding, ik denk dat je meer hebt aan de Canon 2,4 x converter

Die fish-eye is ook zo' extreem ding, voor landschappen is tie onbruikbaar wegens de sterke vertekening....

Als je de bovenstaande spullen mocht aanschaffen zijn die close-up lenzen een goeie aanvulling natuurlijk

Voor je een adapter koopt moet je dus weten wat voor extra's je er aan gaat hangen i.v.m. de schroefdraaddiameter

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je wel gelijk hebt als je het hebt over dat het een extreem ding is. Ik ga zo die oude topics hierover 'proberen' op te graven. Dan kan ik het zien. Maar ik denk dat het ding op minimale zoom net zo functioneert als de canon 2.4x tele converter. Die fish eye heb je wel gelijk in. In de review die ik er van gelezen had was bij zeer matig beoordeelt. Ik heb de schroefdraad diameter erbij gezet. allemaal 37mm. Ook de converter :)

Kan iemand mij uitleggen wat 'filters' doen op de camera? Ik zie die overall staan maar ik snap die niet helemaal.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:28

mr_petit

opperprutser

wat filters doen op een camera hangt natuurlijk helemaal van het filter af.
Je moet het zo zien, met een filter verander je het beeld.
Zo heb je de klassieke zw/w filters rood, oranje, geel en groen. hiermee verander je de tinten die een kleur op de zw/w film geeft.
dit zou je ook gewoon in photoshop kunnen doen (je moet dan wel in eerste instantie een kleurenplaatje hebben)
Daarnaast heb je heel veel filters die het beeld veranderen, zoals sterfilters (een kaarsvlam krijgt een "stervorm". Dit soort effecten zijn soms ook met de compu te creeeren, maar soms ook niet / lastig.

Daarnaast heb je ook polarisatiefilters. Deze "plolariseren het licht" (lichtgolven gaan nog maar 1 kant op (alleen 'op en neer' en niet meer 'heen en weer')

Hierdoor wordt bijvoorbeeld de lucht intenser blauw, maar ook water en ruiten gaan minder spiegelen. Dit kan je eigenlijk niet als nabewerking doen (vooral ruiten/water ontspiegelen)
Dit is imo wel een echte aanrader voor foto's op vakantie, maar dan zou je zo'n ding wel permanent op je camera moeten hebben, anders is eea natuulijk erg lastig (maar dat zijn opzetlenzen ook). (* mr_petit heeft hier alleen maar ervaring mee met analoge fotografie)

en tsja... noodzakelijke accesoires...misschien een onderwaterbehuizing als je wilt duiken ofzo?
ook zou ik zo'n heel fijn borsteltje met blaasbalgje kopen, dan kan je voorzichtig zand verwijderen wat bij het lensmechanisme zit.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 09-02-2004 19:07 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 18:41:
Ik denk dat je wel gelijk hebt als je het hebt over dat het een extreem ding is. Ik ga zo die oude topics hierover 'proberen' op te graven. Dan kan ik het zien. Maar ik denk dat het ding op minimale zoom net zo functioneert als de canon 2.4x tele converter. Die fish eye heb je wel gelijk in. In de review die ik er van gelezen had was bij zeer matig beoordeelt. Ik heb de schroefdraad diameter erbij gezet. allemaal 37mm. Ook de converter :)

Kan iemand mij uitleggen wat 'filters' doen op de camera? Ik zie die overall staan maar ik snap die niet helemaal.
Voor digi's zijn er 2 nuttige filters:

-Polararisatiefilter, neemt reflecties weg van water e.d. en geeft bij veel licht wat betere saturisatie (diepere kleuren), kan bij een vakantie in de zon goede diensten bewijzen

-UV of "skylight" filter, neemt wat sluier door UV weg, maar veel effect geeft het niet, de meeste digi's hebben waarschijnlijk al een ingebouwd filter........
Sommigen laten dat ding er permanent op als lensbescherming, ook wel nuttig.......
Pagina: 1