Toon posts:

K7S5A - Vastloper.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed..

Ik heb dus een K7S5A mobo met een AMD Athlon 1800+, 1x 128 en 1x 256mb SDRAM (133mhz) en een Geforce2 MX2 32MB.

Het probleem in deze in dus dat de hele handel continu blijft vastlopen. Ik heb inmiddels geprobeerd om het bekende probleem met de heatsink te verhelpen door de heatsink opnieuw te bevestigen met koelerpasta en een koelertje. Ook heb ik de heatsink van mn videokaart opnieuw bevestigd met koelerpasta, maar het probleem blijft zich voordoen.

Voordat ik met de koelerpasta aan de gang ging liep de computer bij het opnieuw opstarten na een vastloper weer meerdere malen vast, en was ik vaak gedwongen op de computer een tijdje af te laten koelen. Nu de koelerpasta dr'op zit loopt hij teminste niet meer vast tijdens het opnieuw opstarten.

Het vastlopen gebeurt vooral bij het gebruik van Winamp, Windows Media Player, Flash sites, games en 'heavy load' programmas. Bij het gebruik van bijv alleen internet explorer blijft ie gewoon stabiel.

Ik heb onder andere ook het volgende geprobeerd:
- CPU teruggeklokt.
- Videokaart teruggeklokt.
- Geheugen op 100mhz laten draaien.

Maar het probleem blijft zich voordoen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Heb je het ook geprobeerd met één geheugenreepje van de twee? Ook al memtest86+ op je geheugen losgelaten? Zie voor meer info de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, die je via de FAQ en het Beleid van dit subforum kunt vinden :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Heb je enig id van de temperatuur van je proc?
Het lijkt een hitteprobleem. Kijk eens in je bios hoe warm ie word.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Ik ben allereerst aan de slag gegaan met memcheck. Geen errors.

Vervolgens met 1 membankje gaan draaien en ik krijg nog steeds vastlopers. Wel heb ik ontdekt dat 1 van mn bankjes maar 100mhz is. Uiteraard heb ik mn bios instellingen hieraan aangepast, maar geen succes.

Mn voeding is een 'LC-A300ATX'. (+5v & +3,3v combined load 160w. Max output 300w)

Mn CPU draait zo rond de 50 graden. Mn system temp schommelt tussen de 33 en 38 graden. (http://www34.brinkster.com/1sickb1tch/temp.jpg)

Ik zal zodrekt de FAQ ff doornemen.

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
k heb het zelfde gehad,

mijn leverancier gooide het op een productie fout van het mobo'tje en heb een nieuwe gekregen,

heb nouw een asrock, is bijna hetzelfde, maar de stablitiet is stukken beter

uhuuummm

Verwijderd

de K7S5A is één grote productiefout geweest :+

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 18:00
dat d8 ik nie... als er 1 bord veel is verkocht dan is het dat wel, en nog steeds trouwens. De een heeft er wel problemen mee de andere niet, als je er meer verkoopt zullen er ook meer defect terugkomen, maar goed, ik vind t n perfect bord, en ddr-ram kan misschien ook eenn oplossing zijn

Verwijderd

Yo,

Een K7S5A-PRO+LAN behoort ook tot mijn kollektie.
Ik heb er nooit probs. mee hoor.
Ik gebruik de Cheepo BIOS.

Heb je weleens gedacht dat het ook wel eens met je koeler te maken zou hebbe?
Maakt de bodem van je koeler wel goed kontakt met de cpu-core?

En probeer eens ook die Cheepo Bios anders.

Ik lees't wel

FW.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Druk alleen die 256MB dimm erin, in slot 1 !!!! Gistron zet dat zelfs op hun afleverbonnen. Dit geldt alleen voor pc100/133 sdram.
Het is bekend dat dit mainboard problemen heeft met sdrammetjes (pc100/133).

[ Voor 24% gewijzigd door KillerAce_NL op 10-02-2004 13:32 ]

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op 10 februari 2004 @ 13:32:
.......
Dit is dus absoluut niet waar.
Ik draaide toch best zo'n dikke 2 maanden met 2 reepjes SDR/100MHZ, en echt geen probs hoor.
Nu heb ik er een Spectec PC/2700 in zitten. En onze kleintjes hebben er geen problemen mee hoor, gewoon lekker 'Froggeren' erop...

FW :*)

Verwijderd

Topicstarter
oke dan..

ik heb dus gister ff mn geheugenbankje van 128mb (100mhz) dr uit gehaald en mn 256mb (133mhz) in mn 1e geheugenbankje gestopt en sindsdien draait de hele handel weer prima !

Hulde aan BalusC en KillerAce_NL, en de rest natuurlijk, bedankt voor de hulp :)

~Nargaroth.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
KillerAce_NL schreef op 10 februari 2004 @ 13:32:
het is eerder een beetje zinnig met sdrammetjes.... ik heb anderhalf jaar 2x 128 mb pc133 gedraaid, en dat ging goed tot en met 150mhz fsb.... bovendien zijn er ook genoeg problemen geweest met mensen die ddr gebruikten, of daarna overstapten...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1