Velleman versterkertjes

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik heb momenteel 2 minisetjes, of hoe heten die (cassettedeck, tuner, cd en versterker in 1 doos) op mijn burau staan, met op de ene mijn front en de andere (duh) de rear van mij sb Live, maar ik gebruik er alleen de versterker maar van, dus eigenlijk wil ik die dingen kwijt.
Op mijn front speakers staat: JVC SP-MX908K: main 35w, sub 45w, main 8ohm, sub 6ohm (maar main en sub hangen aan zelfde draadje)
Op mijn rearspeakers staat: Technics SB-F880 8ohm, input 160w, music 80w (heeft 1 ingang)

Nou zat ik te denken om deze versterkers te vervangen door twee velleman kitjes, de K4003, is dit wat? Mijn huidige versterkertjes (Protech ME 484) zeggen ook dat ze 30 watt leveren, dus dat moet lukken.
Ik ben niet van plan om er meer dan 150 piek aan uit te geven, dussuh kom aub niet aan met die AuPtAg-gti-zooi aan van 10000 piek of zo :o

Edit: Of kan ik beter de k4004 nemen? Daar weet ik echter geen prijs van. Van de k4003 weet ik dat'ie 49 piek per stuk kost (ben van dijk), dus dan zal de k4004 wel een heel stuk duurder zijn :( en dan moet er nog zo'n voedingsgeval bij ook

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
De velleman versterkers zijn opgebouwd rond TDA ic's. Voor prijzen van die ic's kan je mischien bij conrad kijken. Farnell ( http://www.farnell.com/netherlands/index.html ) heeft ze zeker.
Het blijkt dat een slag duurder als de ic van de 4003 daar 6 piek per stuk kost. Een ic wat het vermogen van de 4004 kan leveren zit op ongeveer een geeltje. Reken maar uit dus... (met alleen het ic ben je er dus nog niet...).

Toevallig staat in de klang und ton van vorige maand ook een leuk versterkertje beschreven. ik weet alleen nog dat het bouwpakketje 249 DM was, maar nu weet ik niet meer of dat een stereo of mono versterkertje was. Was ook rond een TDA chip opgebouwd, maar dan de zwaarste (tda 7294 van sgs thomson is dat. Die hebben een hele lijn van power ic's. Alle te koop bij Farnell. Of kijk hier: http://home.eunet.cz/rysanek/cheapamps_en.html )

Volgens mij levert conrad ook complete velleman kits, dus daar kan je wel even naartoe bellen, anders weet ik zeker dat display ze ook levert. (display zwolle: 038-4213804 ).

Je krijgt waar je voor betaald. Verwacht er dus niet al te veel van. Staat tegenover dat het toch maar voor bij de pc is, dus 2 van die 4003 versterkertjes (voor en achter dus...) lijkt mij meer dan genoeg om een bak acceptabel klinkende herrie om je pc heen te krijgen.