Acer laptop geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• MisterLeurs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 16:18
Ik heb een Acer Laptop. Hiervan wil ik het geheugen gaan uitbreiden met 512MB. Om wat over de bestaande configuratie te weten te komen heb ik het programma CPU-Z gedraait.

Voor het geheugen kwam ie met het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/amleurs/cpuz.jpg

Moet dus PC2300 geheugen hebben, kan dit alleen nergens vinden en denk dus ook dat het niet bestaat. Kan ik er dan ookPC2700 geheugen in doen? Het is dan wel zo dat er dus 256MB PC2300 en 512MB PC2700 ingaan tegelijkertijd. Is dit mogelijk dan.

voor meer gegevens van CPU-Z klik hier

[ Voor 1% gewijzigd door MisterLeurs op 08-02-2004 22:24 . Reden: link aangepast ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
PC2700 is normaal backward compatible met PC2300 geheugen. Hij loopt dan gewoon op een lagere kloksnelheid dan wat hij aankan, in feite ondergeclocked

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 08-02-2004 21:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je eens in de manual ging kijken wat je volgens de fabrikant nodig hebt...

In ieder geval zegt deze uitdraai iets over wat erin zit, niet hoe snel hij momenteel draait. Je andere uitdraai achter de link geeft aan dat je FSB op 100MHz draait en dat je een i855GM chipset hebt. Post dat soort info voortaan in je post zelf AUB (ipv dat wij door een hoop onzin van CPU-Z moeten baggeren om het op te spitten). Nergens staat de huidige geheugenbussnelheid vermeld, maar het is bij de meeste Intel chipsets zo dat ze maximaal één divider stap (in dit geval 33MHz) naast de FSB kunnen zitten. Ik zou dus verwachten dat je RAM op maximaal 133MHz draait, in welk geval je zonder prestatieverlies PC2700 of zelfs PC2100 erin zou kunnen stoppen. Maar misschien is dat bij de i855GM niet zo.

Ga dus na hoe snel de mem bus nu draait, maar ga vooral lezen wat de manual zegt :z

Oslik blyat! Oslik!