overstappen van KPN naar BBNed

Pagina: 1
Acties:

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2025
ik weet het, hier bestaan al 100den topics over, maar niet over hetgeen wat ik wil weten!

momenteel heb ik HCCnet ADSL basis, dat zit dus bij de KPN.

ik wordt nu helemaal gek van die ***** HCC omdat ik maar niet via nieuwsgroepen kan downloaden! verder geen klachten over HCC hoor, perfecte ISP, ze geven alleen geen binary nieuwsgroepen door en daar baal ik van.

dus wat doe je dan? overstappen naar een andere provider.
´k heb al beetje zitten rondkijken... twijfelen... tussen planet en demon, maar demon lijkt me beter (best getest door consumentenbond op alle 3 de pakketen, excl de 8Mbit) en is nu ook zoveel in trek enzo...

maar nu zijn mijn beide ouders ervan overtuigd dat als we van HCC en KPN afwillen (we gaan dan dus naar Demon op het BBNed netwerk) dat we dan afsluitkosten ofzo moeten betalen...

ik gezocht, nergens gevonden. niks hier op GoT, niks op www.kpn.com. leuke is dat je op kpn site bij zoeken geen resultaat krijgt bij de zoekactie *afsluitkosten*

dus weet iemand wat dit geintje mij gaat kosten? afgezien van het feit dat je aansluitkosten enzo bij demon moet betalen dan.
en of HCC ook zulke kosten rekent?

mij lijkt het stug... we hebben al langer dan 1 jaar hetzelfde abbo, dus wel opzegtermijn van 1 maand. als je nou binnen een jaar opzegt, ok, dan kan ik afsluitkosten begrijpen, maar nu? na 5 jaar?

tips zijn ook welkom (vandaar het hele verhaal :P , ik wil nog wel eens TE uitgebreid uitleggen wat het probleem is :*) )

edit:

btw, weet iemand of ik nog kosten moet betalen aan BBNed als ik bij demon het 8Mbit pakket neem? lijkt mij van wel, maar op http://www3.hccnet.nl/info/adsl/abonnement.cfm staat dat je bij het 8 Mbit pakket geen kosten hebt bij KPN.
hoe kan dat nou?

[ Voor 10% gewijzigd door Queal op 08-02-2004 21:34 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
Opzegkosten? Geen idee. Pak de algemene voorwaarden erbij die van toepaasing waren op het moment dat je je DSL aanvroeg. ik heb er zelf iig nooit iets over gehoord bij HCCNet.

Houd er wel rekening mee dat je bij overstap wel ff zonder DSL zit, kpn moet eerst lijn vrijgeven, bbned moet linetest doen, enz.

Wat is de reden dat je weg wilt? Demon heeft wel een goeie newsserver ja, maar die is vaak overbezet (bekende 502-error, zie demon topic).
Komt bij dat de grootverbruikers toch in de toekomst "aangepakt" gaan worden.

Als HCCNet prima bevalt, kun je toch ook gewoon een payserver gebruiken?

Die hebben meestal een prima retentie, voeren alle groepen veelal, en zijn tenminste bedoeld om Gbtjes te slurpen ;)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Geen enkele ISP heeft (nog) een binairie server in zijn pakket zitten. Veel bieden dit als extra of 'in expirimentele fase' aan.

Een payserver is de beste oplossing, dan kan je ook wat vragen of klagen als dat nodig is. Anders helemaal niets.....

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 08-02-2004 21:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Kijk ook es bij www.xs4all.nl : gratis modem en geen aansluitkosten in feb, en afh. van welke verbinding je wil concurerende prijs.

• Queal
ja, ik weet dat je zonder ADSL zit ja... maar voor mij betekent internet downloaden. films en games enzo

maar als demon zijn nieuwsserver zo labiel is... hmm... iemand een beter idee?
bjck schreef op 08 februari 2004 @ 21:38:
Geen enkele ISP heeft (nog) een binairie server in zijn pakket zitten. Veel bieden dit als extra of 'in expirimentele fase' aan.

Een payserver is de beste oplossing, dan kan je ook wat vragen of klagen als dat nodig is. Anders helemaal niets.....
ehm... ik bedoel downloaden via nieuwsgroepen... volgens mij is HCC de enige bij wie dit niet kan! je weet wel, downloaden via grabit, of zoiets.

en een payserver? waarom zou ik een payserver nemen? dan betaal ik nog eens 20 p/maand extra en heb je zeker ook nog een datalimiet of niet? (iemand misschien ff url'tje met een overzicht?)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

job

Waarom een payserver, omdat je dan gewoon alles kan downen wat je wilt.
Alle providers in nederland hebben oncomplete newsservers, vooral de goede binary newsgroepen missen of ze missen allemaal.

en een linkje: Goede betaalde newsservers met binaries alsjeblieft :)

• Queal
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 21:42:
Kijk ook es bij www.xs4all.nl : gratis modem en geen aansluitkosten in feb, en afh. van welke verbinding je wil concurerende prijs.
XS4ALL:
ADSL Basic
EUR 59,95 p.m.
2048/320 Kbit/s

DEMON:
EUR 65,00 p.m.
8192/1024 Kbit/s

xs4all vind ik echt te duur voor wat ze aanbieden. die startkosten voor modempje en aansluitkosten heb je dan gratis, maar binnen 5 maanden heb je die zelf ook alweer betaald

• Queal
damster schreef op 08 februari 2004 @ 21:45:
Waarom een payserver, omdat je dan gewoon alles kan downen wat je wilt.
Alle providers in nederland hebben oncomplete newsservers, vooral de goede binary newsgroepen missen of ze missen allemaal.

en een linkje: Goede betaalde newsservers met binaries alsjeblieft :)
thx, dat ga ik maar eens ff goed bekijken dan!
Pagina: 1