Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HD-led aansluiten ide/pci raid kaart

Pagina: 1
Acties:

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 21:14
Ik heb nu mijn hd led op de onboard pinnetjes en dit werkt uiteraard. Op de onboard pri. ide controller zit 1x Hitachi 160gb 7k250.

Nu heb ik ook een Promise FastTrak S150 TX4 controller in 1 van de pci sloten van mijn asus a7n8x Deluxe. Hier zitten 2x Hitachi 120gb 7k250 sata schijven aan in raid-0.

Probleem: de onboard hd-led aansluiting laat alleen activiteiten van de ide schijf zien. Niet van PCI raid kaart. Nou zit er op deze kaart wel een hd aansluiting maar ik heb maar 1 ledje beschikbaar... en ik wil wel de ide en sata activiteiten zien.

Heeft iemand hier een simpele oplossing voor?

Kan ik het draadje van de onboard zomaar doorverbinden met de pci kaart?

Specs

Verwijderd

Wat ik gedaan heb (maar is mijn eigen mening ook een mogelijke oplossing), is de power-led gebruiken. Heb hier in mijn systeem naast de gebruikelijke ide, ook een scsi-kaart met een harde schijf eraan.

En daarmee kan ik dus zien of zowel de normale ide-schijfen als de scsi-schijf data aan het verplaatsen zijn.....

• hootie
Ik wil idd de activiteiten op beide schijven in de gaten houden maar is er niet iets anders te bedenken dan die prachtige Power-led daar voor te moeten gebruiken?

Ik heb een blauw metallic Chieftec midi kasten en die wil ik niet gaan modden. Is er niet iets mogelijk met van die 2 kleurige ledjes? Draadjes doorverbinden oid?

Specs

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:57

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 21:11:
Wat ik gedaan heb (maar is mijn eigen mening ook een mogelijke oplossing), is de power-led gebruiken. Heb hier in mijn systeem naast de gebruikelijke ide, ook een scsi-kaart met een harde schijf eraan.

En daarmee kan ik dus zien of zowel de normale ide-schijfen als de scsi-schijf data aan het verplaatsen zijn.....
idem.
En anders mod je dan toch gewoon een extra ledje in je kast?
Hootie schreef op 08 februari 2004 @ 21:15:
Ik wil idd de activiteiten op beide schijven in de gaten houden maar is er niet iets anders te bedenken dan die prachtige Power-led daar voor te moeten gebruiken?

Ik heb een blauw metallic Chieftec midi kasten en die wil ik niet gaan modden. Is er niet iets mogelijk met van die 2 kleurige ledjes? Draadjes doorverbinden oid?
Oh okee. Nou, er zijn idd geloof ik 2-kleurenleds met (dus) een extra aansluiting; dat is een mogelijkheid.

[ Voor 37% gewijzigd door pistole op 08-02-2004 21:32 . Reden: thanks euss ]

Ik frut, dus ik epibreer

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:07
Hootie schreef op 08 februari 2004 @ 21:15:

nouja je zult er dan toch een ander ledje in moeten "modden" naar mijn idee appeltje eitje... een common ground heb je dus met één 2 kleurenledje kom je er wel...deze heeft namelijk 3 aansluitingen:

- ground
- red
- green

voor rood / groen ledje bijv... geeft ook wel leuk effect als ze beide aanstaan :)

Verwijderd

Appeltje? Eitje? Common? Ground? Zeker weten?

Een LEDje erbij ontkom je niet aan, een tweekleurenLEDje is ook te gebruiken maar zoek dan eerst wel even uit wat voor tweekleurenLEDje dat het dan moet worden, eentje met een gemeenschappelijke anodes of die andere...

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Of 2 3mm ledjes een halve mm bijslijpen en dan in een druppel lijm van 5 mm laten zakken... dan heb je een twee kleuren led maar dan zonder common anode of common cathode..

• hootie
Nou heb ik nog 2 blauwe 3mm ledjes en de standaard led is idd 5mm. Dat bijslijpen klinkt erg leuk maar kan dat zomaar???

Specs

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48

Swerfer

Hmm...

Je kan wel gebruik maken van dat ene ledje. Verbind de + aansluiting van zowel het moederbord als de raid kaart aan op de anode (+) van het ledje via 2 diodes. De kathode (-) van de led sluit je gewoon op de - aansluiting op je moederbord aan.

Dus:
code:
1
2
3
+ Mobo ----Diode-----\
                      }-----Ledje----- - Mobo
+ Raid ----Diode-----/

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Waarom blijft iedereen zo halsstarrig beweren dat het LEDje met z'n kathode op de min moet?
Zou je eerst niet eens uitzoeken of dat ook echt zo is?

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 10:51:
Waarom blijft iedereen zo halsstarrig beweren dat het LEDje met z'n kathode op de min moet?
Zou je eerst niet eens uitzoeken of dat ook echt zo is?
KNAP -> Kathode Negatief Anode Positief

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Ik bedoel het iets anders, een IDE LEDje hangt meestal aan een open-collectoruitgang.
Hij zit dan dus tussen de 5V en een tor.
In dat geval zit de anode aan 5V en de kathode aan de collector.
Als de tor dan wordt opengestuurd legt ie de kathode van het LEDje aan massa en dan licht het LEDje op.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 12:38 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 12:33:
Ik bedoel het iets anders, een IDE LEDje hangt meestal aan een open-collectoruitgang.
Hij zit dan dus tussen de 5V en een tor.
In dat geval zit de anode aan 5V en de kathode aan de collector.
Als de tor dan wordt opengestuurd legt ie de kathode van het LEDje aan massa en dan licht het LEDje op.
Ah op die manier. Dat zou je kunnen meten. Kijk of de kathode aansluiting van de hd-led aansluiting gelijk is aan massa. Of de anode aansluiting gelijk is aan 5 volt (of 12 volt?)

Verwijderd

je kunt er ook gewoon een tweede led bij zetten >:) je mod of je mod nie !!?? :+

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
ik heb gewoon men power LED gebruikt als 2e HD led

filmpje

Een beetje verlies heb je altijd...

• hootie
In m'n Chieftec kast zit een 3mm led... de 2 leds-tegen-elkaar-lijm-metjode gaat dus niet werken aangezien ik dan het gat in de kast moet gaan uitboren.

Bedankt voor al jullie positieve hulp. Ik heb het draden doorverbinden maar uit mijn hoofd gezet en ga nu op zoek naar zo'n dual ledje of misschien wel zo'n houdertje om alsnog toch nog een led er bij te modden. De reden dat ik het liefst de originele plaats van de led gebruik is omdat het deurtje de leds afsluit en een stukje perspex ervoor zorgt dat het lich buiten de deur te zien is.

Op naar de elektroboer...

Is inmiddels opgelost. Vanwege de zwaar tegenvallende write scores (~10mb/sec) in raid0+1 kon ik 2 disken+promise kaart terugbrengen naar Informatique en een tegoedbon ontvangen.

Evengoed bedankt voor de hulp. Ik heb er iig wel een dual ledje aan overgehouden...

[ Voor 21% gewijzigd door hootie op 03-03-2004 22:32 ]

Specs

Pagina: 1