Pioneer 106D: buffer onderruns

Pagina: 1
Acties:

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-03 01:18
Goed, het systeem:
Athlon XP 2600+
512 MB Dane elec
Asus a7n8x-x Nforce

Het probleem: Het heeft een tijdje goed gedraaid. DVD's konden prima geburnd worden. Tot vandaag, De buffer loopt telkens leeg. Óf het hele systeem hangt. Ik had die dag de nieuwe NForce drivers geinstalleerd. Maar daar kan het niet aan liggen gok ik zo...

Ik heb ook de drive geupdated naar de nieuwste firmware,zodat-ie meer media ondersteunt, maar dat heeft er niets mee te maken gok ik zo... En het mainbord heb ik ook geflashed naar de nieuwste versie, Maar dat maakt ook niet uit aangezien hij nog wel prima en stabiel werkte (De update was ivm support met bepaalde dingen.)

Wie weet raad? Kan het er aan liggen dat de pioneer ATA-66 is en de ander maar 33 en die 2 op een ata33 kabel zitten oid?

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Brand je dan een op een of maak je eerst een image?

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

Wat voor software gebruik je?

• BHQ
DVDeo, maar ook Nero doet het.. Brand direct files vanaf de harde schijf

Verwijderd

Die installatie van de nieuwe nforce drivers.
Kun je die ongedaan maken?

nieuwe drivers zijn nl. niet altijd goed.

• BHQ
Zal dat straks/morgen 'ns proberen!

Verwijderd

gok ik zo
Gok eens wat minder en probeer wat meer uit: andere drivers (bijv. van Asus zelf), en zet die devices eens als master elk op hun eigen (ATA133/80polige) kabel. Kijk in je logfiles van Windows wat daar allemaal staat over de aard van je vastlopers. Check ook je logs van je brandprogramma.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 21:42 ]

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 21:56

NielZ

Casual

Yapser schreef op 08 februari 2004 @ 20:53:
Goed, het systeem:
Athlon XP 2600+
512 MB Dane elec
Asus a7n8x-x Nforce

Het probleem: Het heeft een tijdje goed gedraaid. DVD's konden prima geburnd worden. Tot vandaag, De buffer loopt telkens leeg. Óf het hele systeem hangt. Ik had die dag de nieuwe NForce drivers geinstalleerd. Maar daar kan het niet aan liggen gok ik zo...
Yep, daar zit je probleem.
Exáct hetzelfde verhaal hier. Ik heb zelf een 2600+ op een A7N8X Del, met eveneens een 106D. Nieuwe nForce drivers geïnstalleerd, en ik kon geen DVD meer branden. Bij mij liep de buffer niet leeg, maar sloeg het systeem compleet vast. Drivers ge-de-installeerd en hij liep weer als een zonnetje. :)

De nieuwe nForce drivers (3.13 meen ik) 'verbeteren' namelijk ook je IDE snelheid. Leuk en aardig, maar onze brander schijnt er niet mee overweg te kunnen.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• BHQ
Yep, daar zit je probleem.
Exáct hetzelfde verhaal hier. Ik heb zelf een 2600+ op een A7N8X Del, met eveneens een 106D. Nieuwe nForce drivers geïnstalleerd, en ik kon geen DVD meer branden. Bij mij liep de buffer niet leeg, maar sloeg het systeem compleet vast. Drivers ge-de-installeerd en hij liep weer als een zonnetje. :)

De nieuwe nForce drivers (3.13 meen ik) 'verbeteren' namelijk ook je IDE snelheid. Leuk en aardig, maar onze brander schijnt er niet mee overweg te kunnen.
Kijk, dáár heb ik nou wat aan :)

Ik heb de ouwe drivers gerestored. ik ben benieuwd wat ie nu doet :)

* BHQ douwt er een CD-rewriteable in en test overnieuw

Wel toevallig dat jij en ik toevallig hetzelfde mobo en proc hebben :)

• BHQ
/late reply

Hij doet het nu weer prima :). Lag idd. aan de drivers!

Mag dicht :)
Pagina: 1