[Windows 98] niet laten opstarten

Pagina: 1
Acties:

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Mede tweakers,

Hallo, ik een oude computer helemaal opnieuw gaan formateren. Om dit te doen moet ik in een soort van dos-mode komen hierbij is alleen 1 probleem windows start niet op.

Mijn vraag aan jullie is dus hoe kan ik er voor zorgen dat windows helemaal niet word geladen. Ik kan ook niet booten vanaf een cd of floppy :( .

Please help mij ff O-)

Groeten Joost

Windsoft

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

F8 ingedrukt houden @ boot.
Maar hoezo kun je niet booten van flop of cd? staat dat wel goed in de bios ingesteld dan?

p.s. groeten hoeft niet hoor

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je niet kan booten van hd, noch floppy, noch cd-rom heb je denk ik een probleem - andere bootmedia op een oude pc zijn er bij mijn weten niet echt.

Wat voor fouten geeft windows tijdens het opstarten? En waarom zou je niet vanaf een flop kunnen booten? :)

• JoostMartijn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-04-2025
Hij vraagd om een systeem disk die er niet is. Terwijl hij wel alle hard-ware componeten herkend en aangeeft dat ze werken 8)7

Windsoft

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

JoostMartijn schreef op 08 februari 2004 @ 20:59:
Hij vraagd om een systeem disk die er niet is. Terwijl hij wel alle hard-ware componeten herkend en aangeeft dat ze werken 8)7
Dan moet je een bootable cd of diskette pakken. Je kunt niet zomaar van iedere disk booten.
download even een bootdiskje van bootdisk.com en start daar vervolgens mee.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat voor exacte melding krijg je over je systeemdisk ?

Check ook even je bios, 'boot device' :) Voor de meeste moederborden kom je er met 'del' of 'f2' bij het opstarten. Post anders even je specs hier ;) Maakt het wat makkelijker je probleem te identificeren :) Waar zie je bijvoorbeeld dat alle hardware aanwezig is ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1