Toon posts:

(WinXP) TCP/IP wil niet zenden maar IPX wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik zit met een heel vreemd probleem. Ik heb een nieuwe pc gebouwd uit componenten voor een kennis met de volgende onderdelen:

- Asus P4P800 deluxe
- Pentium4 3.0Ghz 800fsb
- Dane elec 512MB PC3200
- Club3d Geforce FX 5200
- 2x Hitatchi/IBM 80GB harddisk
- 300watt voeding FSP300-60PN (PF)

Dit systeem draaid Raid1 met Windows XP. De installatie liep probleemloos, alle drivers geïnstalleerd (Chipset, USB, Netwerkkaart, Videokaart).

Toen wilde ik natuurlijk het internet op maar dit lukte niet. Het IP adres had ik voor het gemak even handmatig ingesteld en ik verbaaste me erover dat de andere pc het op diezelfde kabel wel deed (we hebben hier 3 IP nummers via @home). Ben even gaan pingen, alleen kreeg een timeout. Vreemd genoeg kon ik via de pc die wel werkte de andere gewoon pingen, maar andersom niet, zelfs niet eens gateway of google van mijn part. Sniffer geïnstalleerd (ethereal) je zag alles voorbij komen, en ook continue de vraag van wat mijn MAC adres was (van de gateway) en het pingen. Heb op de ene pc toen maar 192.168.0.1 ingesteld en op de andere 192.168.0.2 (subnetmask 255.255.255.0) maar dat hielp ook niets. Heb een losse netwerkkaart erin gezet, zelfde probleem (waarvan ik zeker weet dat die goed is). XP opnieuw geïnstalleerd, Hardeschijf niet in RAID maar direct op de Primairy controller van het moederbord met een verse installatie, ook zelfde probleem :(. het lukt wel 127.0.0.1 en mijn eigen IP adres te pingen maar anderen niet.

Toen dacht ik, ik ga eens IPX erbij zetten, en ik kon inneens bronnen benaderen van elkaar :? rara, wie weet wat dit zou kunnen zijn want ik zou toch graag TCP/IP erbij gebruiken ivm internet.

Nog een kleine aanvulling, het commando: "Net send" werkte vreemd genoeg wel 8)7

:aanvulling

Ik heb nog even wat dingen geprobeerd,

- Ander besturingssysteem: Freesco --> ook niet uitgaand, wel inkomend (ping/trace)
- PC via andere kabel aangesloten op switch (had ik nog niet vermeld) idem
- PC via geaard stopcontact aangesloten, ook niet goed
* Laat ik de PC als bridge draaien (via onboard naar internet, en andere netwerkkaart lokaal, kan ik op de andere pc gewoon internetten.

situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/netwerk.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 16:27 ]