Toon posts:

[XP] XP mist boot.ini

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus laatst een crash gehad van windows XP (komt vaker voor ;)). Ik heb een illigale versie van XP Pro liggen, deze boot niet als ik hem in de cdrom speler doe, dus heb ik een andere hardeschijf met windows xp pro er op, om dan de instalatie te starten en hem vervolges op nieuw te isntalleren op de andere schijf. Werkt goed, alleen als ik dus de schijf waar de nieuwe installatie alleen zet, dus de andere eruit, dan krijg ik een melding van NTDR Cntrl-Alt-Delete for reboot.

Maar als ik dus die hulp hardeschijf er wel in stop dan boot hij de nieuwe installatie gewoon wel. Hoe kan ik er voro zorgen dat mijn nieuwe installatie gewoon wel zonder behulp van die andere boot?

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 12:33
Waarschijnlijk staat het bootrecord dan op die andere HDD.

Wat je dan kunt doen is van een Legale winxp cd booten, of bootdisks voor XP aanmaken. Daarna kun je dan in recovery console fixmbr doen en dan maakt hij je bootrecord weer goed.

Als je er niet uitkomt kun je even zoeken op fixmbr hier op GoT en daar staat het nog wat gedetailleerder uitgelegd.

Als et dan nog niet lukt moet je Microsoft Support ff bellen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Kix@$$ op 08-02-2004 20:29 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik het zo lees is het vrij simpel:
Je pc probeert je win xp pro te starten op de harde schijf die er niet meer inzit. In je bios instellen dat er voortaan vanaf de andere harde schijf opgestart moet worden (Dus: bij bootvolgorde, je harde schijf met nieuwe xp bovenaan zetten).

Overigens kan je in de bios ook je cdrom bovenaan zetten in de bootvolgorde. Raad eens wat er dan gebeurt ;). Mocht je xp cdrom echt niet bootable zijn, dan staat er in de faq of in de search wat je dan moet doen: i386 directory kopieren op je harde schijf en vanaf daar installeren. Of nog makkelijker:
* Een oude win98 boot cdrom erin knallen.
* Opstarten vanaf win98 cdrom.
* XP cdrom erin.
* Naar i386 directory gaan.
* Setup intypen, enter drukken.
Succes :).

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 08-02-2004 20:34 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Download gewoon de XP bootdiskettes of gebruik een bootable XP cd-rom.

Hoe dan ook, dit is al heel vaak behandeld en daarom is hier genoeg over te vinden.

Succes :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Legale XP CDs booten wel vanaf CD, dan hoef je niet van dit soort kunstgrepen uit te halen ;)

offtopic:
Je bedoeld met 'NTDR' waarschijnlijk 'NTLDR' - als je daarop op GoT/Google zoekt kom je er achter dat je niet de enige bent met he probleem.

edit:
Denk je nog even snel naar de WC te gaan, kom je 3 minuten later als spuit 11 terug :D

[ Voor 18% gewijzigd door Rafe op 08-02-2004 20:50 ]

Dit topic is gesloten.