Toon posts:

Hoe lees ik deze schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit hier momenteel over te werken om bij een klant een nieuw Windows 2003 / XP client netwerk op te zetten. Hun oude structuur was nog met een Novell server. Ik heb de novell harddisk in een XP werkstation gezet in de hoop daarmee de data te kunnen kopieren. Dit geeft echter geen positief resultaat (het lijkt wel alsof ik maar 1 partitie zie met novell en dos erop).

Ik weet helaas niks van novell en de bestandstructuur, maar weet iemand een tooltje om deze data binnen XP beschikbaar te maken zodat ik deze kan kopieren?

Alvast extreem bedankt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:18:
Beste tweakers,

Ik zit hier momenteel over te werken om bij een klant een nieuw Windows 2003 / XP client netwerk op te zetten. Hun oude structuur was nog met een Novell server. Ik heb de novell harddisk in een XP werkstation gezet in de hoop daarmee de data te kunnen kopieren. Dit geeft echter geen positief resultaat (het lijkt wel alsof ik maar 1 partitie zie met novell en dos erop).

Ik weet helaas niks van novell en de bestandstructuur, maar weet iemand een tooltje om deze data binnen XP beschikbaar te maken zodat ik deze kan kopieren?

Alvast extreem bedankt.
Gewoon harddisk terug zetten in het Novell station en dan via netwerk overzetten naar de nieuwe server lijkt me de enige manier. Zover ik weet kan Windows geen Novell bestandssysteem lezen.

Ik kijk trouwens stomverbaasd naar je post. Ik neem aan dat het om een bedrijfsnetwerk gaat. Dan doe je toch wat vooronderzoek voordat je zomaar een netwerk gaat overzetten van Novell naar Windows?

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op 08 februari 2004 @ 20:24:
[...]

Gewoon harddisk terug zetten in het Novell station en dan via netwerk overzetten naar de nieuwe server lijkt me de enige manier. Zover ik weet kan Windows geen Novell bestandssysteem lezen.

Ik kijk trouwens stomverbaasd naar je post. Ik neem aan dat het om een bedrijfsnetwerk gaat. Dan doe je toch wat vooronderzoek voordat je zomaar een netwerk gaat overzetten van Novell naar Windows?
Hmmm... ik ben dus nog op zoek naar een tool die dat nog wel voor elkaar gaat krijgen. Helaas kan het niet via het netwerk. Het oude systeem was gebasseerd op Coax, we hebben nu mooi UTP / WIFI.

Uitzoeken van tevoren hebben we gedaan. We wisten al dat het moeilijk zou worden.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34
/downtime/ schreef op 08 februari 2004 @ 20:24:
[...]

Als je z'n profiel bekijkt dan hoef je niet verbaast te zijn, hij heeft als beroep namelijk prutser. :+

Het makkelijkst kan je de novell server weer in de lucht brengen en op een werkstation een netwerkverbinding naar zowel de novell server als de windows 2003 server maken en de data via het netwerk verplaatsen.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 23:15

Swerfer

Hmm...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Jammer voor je klant dat je er niet zoveel verstand van hebt maar goed, op deze manier moet zelfs jij het voor elkaar krijgen.

Herstel de Novell server een neem een werkstation wat aan die novell server heeft gehangen en plaats daar desnoods een extra HD.
Kopieer alle data van de Novell server naar het werkstation.

Neem aan dat ik je de rest niet hoef uit te leggen......

Met een klein beetje meer voorbereiding had je zelf kunnen verzinnen dat je even een hubje met Coax aansluiting had moeten regelen zodat je een netwerk link tussen de Novell en de W2K3 server voor elkaar had kunnen maken. Kwestie van wat kabeltjes, de Novell Client en wat geduld.

Verwijderd

Topicstarter
You rule!

By the way, wij hadden ook kunnen zeggen "Zorg zelf maar voor die data". Dit is alleen service en dankzij experts als Swerfer gaat dit dus ook weer lukken. De data overzetten via een hub e.d. is veel te traag, dan is het volgende week nog niet over.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 20:46 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 23:15

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:44:
[...]

You rule!

By the way, wij hadden ook kunnen zeggen "Zorg zelf maar voor die data". Dit is alleen service en dankzij experts als Swerfer gaat dit dus ook weer lukken. De data overzetten via een hub e.d. is veel te traag, dan is het volgende week nog niet over.
Expert? Gewoon googelen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
Swerfer schreef op 08 februari 2004 @ 20:59:
[...]
Expert? Gewoon googelen...
Toch ben ik erg blij met je. Ik had al 1 k@t tool gevonden die van alle bestanden 8.3 korte bestanden maakte. Deze is inderdaad gewoon helemaal perfect.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:32:
[...]

Hmmm... ik ben dus nog op zoek naar een tool die dat nog wel voor elkaar gaat krijgen. Helaas kan het niet via het netwerk. Het oude systeem was gebasseerd op Coax, we hebben nu mooi UTP / WIFI.

Uitzoeken van tevoren hebben we gedaan. We wisten al dat het moeilijk zou worden.
Hallo, ik zal niet al te veel met patches en tooltjes gaan werken om beschadigingen aan de server te krijgen. Ik zou idd wat al gezegd is, op de een of andere manier de boel van de NOVELL Server overzetten via het netwerk naar de nieuwe server. Mocht dat geen resultaat bieden, dan kan je altijd nog kiezen om toch tooltjes te gebruiken. Je moet geen TOOLS voor de hardschijf indeling gebruiken om zo een schijf werkende te krijgen. De server draait namelijk al!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ik heb weinig vertsnad van Novell, maar als dat een COAX-netje is regel je toch gewoon ff ergens een netwerkkaartje met COAX (makkelijk zat aan te komen, worden nog gewoon gemaakt) dat je in een PC hangt? Drivers installeren, Novell client installeren, inloggen en data overtrekken maar.
Je zegt dat je voorbereid hebt...no offense maar dit had je al lang aan kunnen zien komen. Ik gok dat je wellicht de makkelijkste oplossing over het hoofd hebt gezien......
Tenzij je daar thicknet COAX hebt liggen...dan zou het wel eens hoog tijd worden dat ze upgraden ;)
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 17:03:
[...]

Toch ben ik erg blij met je. Ik had al 1 k@t tool gevonden die van alle bestanden 8.3 korte bestanden maakte. Deze is inderdaad gewoon helemaal perfect.
Edit: dan pak je de hele mikmak toch in in een 8.3 zipbestandje...of ben ik nou een beetje moeilijk aan het doen?

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 09-02-2004 21:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost met Captain Nemo, klant is 100% tevreden. Alles nog binnen de deadline gehaald. Coax was echt ongelovelijk traag.
Pagina: 1