[Linux] MP3player / FileServer

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Ik ben bezig met een Stand alone MP3 speler te bouwen. Het hardware gebeuren is nu af maar ben nog bezig een geschikte OS en mp3player te zoeken. Tijdelijk staat er nu Mpxplay icm met DOS op.
Nu wil ik het zo hebben dat ik via het netwerk mp3's kan uploaden/downloaden. Alleen kan DOS niet multitasken en ben ik dus opzoek naar andere OS. Nou leek linux mijn beste keus omdat het relatief weinig computer kracht nodig heeft en redelijk veel programma's voor zijn.

Nu is mijn vraag weten jullie / hebben jullie zo'n soortgelijk iets en hebben jullie daar programma's voor.

Ik heb npog weinig ervaring met linux maar ken iemand die dat wel heeft dus dat is geen probleem.

Specs:
Pentium 150 mHz
64 mb ram
16 bit geluidskaart
10/100 mbit netwerkkaart
8,4 gig hdd

Het is trouwens de bedoeling dat er geen gewoon scherm aan komt maar een lcd-schermpje, en ipv een tobo wil ik vandie seriele knopjes zoalsje voor winamp hebt. Ook zou het dus wel akkelijk zijn dat die mp3speler gewoon alle mp3's van je hardeschij gaat spelen zonder dat je weer een playlist moet maken omdat er anders weer een tobo en beeldscherm aan moeten.

Signature unavailable

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
waarom wil iedereen standalone mp3 spelers maken :?

maar goed..heb je de search al geprobeerd...dit is al meerdere malen langs gekomen

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoals Tomaat zegt ben je niet de enige met dit idee, dus de search hanteren zou kunnen helpen, en verder hebben we voor de OS/distro-keuze een speciale thread, te weten Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3 , daar kun je lezen/vragen stellen over welk OS hiervoor geschikt is, succes!

Dit topic is gesloten.