Toon posts:

Oude scanner op nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nog een oude scanner waarmee ik een aantal jaren terug gebruik van maakte met mijn Pentium 1. Ik moest er ineens aan denken dat ik die nog had en wilde hem weer installeren.. alleen op mijn huidige pc (DFI AD77 infinity, AMD Athlon XP2400+, 512MB DDR, etc..) kan ik hem niet aansluiten omdat de aansluiting van me scanner veroudert is...

zo ziet de aansluiting eruit:
. . . . . . . . . 9 pinnetjes
. . . . . . . . . 9 pinnetjes
. . . . . . . . 8 pinnetjes

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jeroenvand/scannerport.jpg

Weet er iemand toevallig of dat ik deze scanner op een of andere manier zoals een convertertje ofzo toch nog op mijn pc kan aansluiten of niet?

Alvast bedankt,

Sysomg

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nog een oude scanner waarmee
Het is natuurlijk te handig voor ons als je het merk en type geeft... Maar ik denk dat er bij je scanner een insteekkaart zat die je in je PC moest stoppen. Dat was dan een super uitgekleed SCSI-achtig kaartje waar je alleen die scanner op kon aansluiten icm met specifieke driversoftware.

Als je dat kaartje en de CD (flop?) met de drivers niet meer hebt dan heb je weinig kans om het aan de praat te krijgen.

Maar voor weinig geld koop je in iedere winkel een scanner die beter en sneller is, dus niet gertreurd zou ik zeggen :)

• Pandarrama
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Dit gaat niet werken op je huidige pc, in je oude pc zat een extra insteekkaart(ISA), die had je eruit moeten halen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens even tenminste de specs (merk, naam) van je scanner, wat voor OS je eerst mee werkte en wat voor OS je nu wilt gebruiken. Hier kunnen we namelijk niets mee...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. Ik heb de drivers nog wel.. en nu ze over de ISA sloten begonnen.. dan heb ik helemaal geen kans meer want ISA kaart gaat moeilijk in een PCI slot

iig thx

sysomg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Welk gedeelte hiervan is onduidelijk :? Je geeft geen uitgebreide informatie, zelfs niet na navraag, je zit loos je naam onder iedere post te zetten en je toont niet het kleinste beetje zelfwerkzaamheid :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.