Ik heb net een TV-kaart gekocht en deze wil ik vooral gebruiken om films op te nemen en te branden op DVD. Reclame ertussen uit gehaald natuurlijk. Wie heeft hier al ervaringen mee en welke programma's gebruik je dan? Welke format? 720x576(480)? Als je dit beeld weer terug ziet op TV, is dit dan net zo goed of beter dan originele uitzending? In welk format neem je op? al meteen in een compressieformat of eerst rauwe data om daarna om te zetten in mpg2(dvd)?
Welke capturekaart heb je? Ik heb zelf een hauppage Tv-kaart, ben er best te vreden over maar de kwaliteit kan beter. Ik gebruik wintv om alles te capturen, in real time compressie.Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 19:42:
Ik heb net een TV-kaart gekocht en deze wil ik vooral gebruiken om films op te nemen en te branden op DVD. Reclame ertussen uit gehaald natuurlijk. Wie heeft hier al ervaringen mee en welke programma's gebruik je dan? Welke format? 720x576(480)? Als je dit beeld weer terug ziet op TV, is dit dan net zo goed of beter dan originele uitzending? In welk format neem je op? al meteen in een compressieformat of eerst rauwe data om daarna om te zetten in mpg2(dvd)?
Het beeld zal natuurlijk nooit beter worden dan de originele uitzending, je kan een MP3'tje ook niet meer omzetten naar de orignele kwaliteit.
Ik neem altijd alles op in Divx pro 5.1, met het programma wintv. Hierna maak ik er met tmpgenc een PAL DVD van, en brand deze met TMPGenc DVD author.
That's all!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Ik heb de Compro Videomate TV Gold gekocht maar heb hem nog niet in bezit. Deze kaart had veel goed reviews, ik heb een mindere gezien. Het heeft Picture Purifying technology, hardware en softwarematig, noise reduction en nog een andere techniek geloof ik om picture quality te verbeteren.
Wat ik bedoelde met vergelijking met originele uitzending is de uitzending zoals je die op TV ziet, dus niet op je PC, die het beeld dus kan verbeteren. Als je dan juiste capture methode gebruikt dan zou het beeld dus beter? kunnen zijn. Dat je storingen hebt blijft natuurlijk, vooral als het slecht weer is, onweer en dergelijke.
Wat ik bedoelde met vergelijking met originele uitzending is de uitzending zoals je die op TV ziet, dus niet op je PC, die het beeld dus kan verbeteren. Als je dan juiste capture methode gebruikt dan zou het beeld dus beter? kunnen zijn. Dat je storingen hebt blijft natuurlijk, vooral als het slecht weer is, onweer en dergelijke.
Het is zeer intensief, ik kan ook geen andere dingen doen als ik aan het capturen ben, want dat gaat veels te traag. De kwaliteit is voor mij voldoende, want ik neem meestal op van oude VHS banden, en de kwaliteit blijft in mijn ogen hetzelfde.Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:30:
Roland, In divx realtime opnemen, vergt dat niet wat teveel van je processor, heb je dan wel mooie kwaliteit? De kwaliteit zoals je die aanvankelijk op je monitor hebt?
Ik capture alles op een:
P4 2700mhz
512mb DDR geheugen
80gb harddisk
Windows XP
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
De bedoeling van deze topic is om dus van iedereen de ervaringen op een rijtje (kolom) bij elkaar te krijgen, om een idee te krijgen hoe het met de TV-kaart er tegenwoordig voor staat, en om nieuwe ideen te krijgen.
DUS GRAAG ALLEMAAL REAGEREN
DUS GRAAG ALLEMAAL REAGEREN
Verwijderd
Euhm, die Haupage kaarten hebben toch een hardware-decoder onboard waardoor de cpu net enorm ontlast wordt ?Roland_EM25 schreef op zondag 08 februari 2004 @ 22:09:
[...]
Het is zeer intensief, ik kan ook geen andere dingen doen als ik aan het capturen ben, want dat gaat veels te traag. De kwaliteit is voor mij voldoende, want ik neem meestal op van oude VHS banden, en de kwaliteit blijft in mijn ogen hetzelfde.
Ik capture alles op een:
P4 2700mhz
512mb DDR geheugen
80gb harddisk
Windows XP
Verwijderd
Ik heb me vorige week een Compro Videomate Gold II aangeschaft en ben er zottecontent van. Mijn verwachtingen lagen heel hoog (ik zou oorspronkelijk voor een Hauppage 250 gaan) maar werden ook ten volle ingelost, en dat voor 70 euro ...
Hardware:
- pc > zie sig
- coaxkabel uit de gama (beste kwaliteit > 7 euro voor 5m)
- splitter
Pluspunten:
- heel mooi beeld en glashelder geluid
- teletekst
- sheduler:
------> per opname een hele rits afzonderlijke opties
------> met een muisklik kun je 'wekelijks' of 'maandelijks' instellen
------> power on en power off (naar keuze in te stellen)
------> ...
- perfecte opnamekwaliteit en sync geluid (geen framedrops)
- tijdens capturen slechts ongeveer 42% cpu-inname
- veelzijdige afstandsbediening (ook om pc in en uit te schakelen bv)
- gebruiksvriendelijk en logisch, makkelijk te installeren
- goedkoop !!!
Minpunten
- euhm, ... geen ?
Ik ben voor dit kaartje van Brugge naar Mechelen gereden en terug (2.5 uur in de wagen) maar het was het meer dan waard !
Hardware:
- pc > zie sig
- coaxkabel uit de gama (beste kwaliteit > 7 euro voor 5m)
- splitter
Pluspunten:
- heel mooi beeld en glashelder geluid
- teletekst
- sheduler:
------> per opname een hele rits afzonderlijke opties
------> met een muisklik kun je 'wekelijks' of 'maandelijks' instellen
------> power on en power off (naar keuze in te stellen)
------> ...
- perfecte opnamekwaliteit en sync geluid (geen framedrops)
- tijdens capturen slechts ongeveer 42% cpu-inname
- veelzijdige afstandsbediening (ook om pc in en uit te schakelen bv)
- gebruiksvriendelijk en logisch, makkelijk te installeren
- goedkoop !!!
Minpunten
- euhm, ... geen ?
Ik ben voor dit kaartje van Brugge naar Mechelen gereden en terug (2.5 uur in de wagen) maar het was het meer dan waard !
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 23:06 ]
Pagina: 1