ECS L7vta na nieuwe cpu instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 07:50
Gisteren kwam na lange tijd mijn AMD 2000+ eindelijk terug. Voor die tijd heb ik het met een 800 mhz moeten doen.
Toen de 2000+ erin zat stond de fsb nog op 100 en het liep hartstikke stabiel (op 1250 mhz). Nadat ik de jumper van 100 naar 133 omzette begonnen de problemen, BSOD tijdens opstarten soms, anders spontane reboot bij het laden van windows.
Nu heb ik de Vcore iets omhoog gezet (2,3%, meer kan niet) nu draait het systeem wel, divx kijken kan, bij gamen loopt ie na 10 minuten vast en soms krijg ik nog rare foutmeldingen in windows (windows is hersteld van een ernstige fout e.d.)
Wat kan ik hier nog aan doen, geheugentimings staan standaard, dus zal wel goed zijn?!? Ik weet het niet meer hoe ik hem stabiel krijg, iemand die me uit de brand helpt?

specs
ECS L7vta 1.0
AMD XP 2000+
256 kingston 333mhz pc????

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je al een bios update gedaan? Jou problemen heb namelijk ook ondervonden met een 2600+ cpu, na de update werkte het wel stabiel. Zelfde moederbord was dat. Was alleen een upgrade van 2400 naar 2600. 133->166 FSB.

[ Voor 25% gewijzigd door PD2JK op 08-02-2004 20:13 . Reden: toevoeging ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Wat is de temperatuur van je cpu en northbridge als je in windows iets doet?

Wat voor geheugensettings heb je?
Je zou kunnen proberen om die misschien ietsje losser te zetten.

Maar de geheugensnelheid is wel goed, dus eigenlijk zou het niet aan het geheugen kunnen liggen, maar wie weet.

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 07:50
Tsss volgensmij heb ik het al gevonden (sorry voor me n00b gedrag 8)7 )
Ik had die voeding gratis gekregen bij mijn gratis kast. Ik was ervan overtuigd dat het 300 watt was. Blijkt maar 200 Watt no-name te zijn, dus effecief maar 150 ofzo.
Kan dit het probleem zijn, dat bij meer mhz (fsb en gwone) er meer Watt's verbruikt worden?

edit:

Temps zijn goed, van 32 chipset tot 42 voor de cpu

[ Voor 11% gewijzigd door Pietjuh op 08-02-2004 20:20 ]

Verwijderd

Ja, de cpu gebruikt dan meer ampere's, dat is ook de reden waarom ik om de temperaturen vroeg.
Want als een cpu sneller moet lopen, gaat hij automatisch meer verbruiken en dus warmer worden. Zelf heb je al aangegeven dat je de Vcore had verhoogt, en daardoor gaat hij dus ook weer meer stroom verbruiken en dus warmer worden.

Maar mooi dat de oorzaak bekend is, kun je maandag een nieuwe voeding halen en op orginele snelheid met de cpu werken.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:51

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

westergas schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:47:
[...]

Hij vroeg op welke console en jij komt ff de blits maken met je PC dus ik snap zijn reactie wel :Y
Hij vroeg helemaal niets, hij stelt dat hij nog niet weet voor welke console hij het gaat halen. Ik antwoord dat ik wel weet waar ik het voor ga halen: de pc. Dus ik snap zijn reactie niet.

Cunning linguist.

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:07
Bart ® schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:31:
[...]

Hij vroeg helemaal niets, hij stelt dat hij nog niet weet voor welke console hij het gaat halen. Ik antwoord dat ik wel weet waar ik het voor ga halen: de pc. Dus ik snap zijn reactie niet.
Ik game niet op PC dus heb ik niets aan dat antwoord.Laten we er verder geen lange discussie over voeren ;)

Ik ga voor de Xbox one X versie.Als ik zo op het web beelden zie dan ziet die versie er een stuk beter uit dan op de Pro.

Volgens mij heeft de Pro versie ook geen HDR maar dat weet ik niet zeker.Rise had op de Pro geen HDR.
Pagina: 1