Flikkerend beeldscherm Fujitsu-siemens notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-12 19:53
Hi,

ik heb een probleempje ..

Het beeldscherm van mijn Fujitsu-Siemens Amilo D 8830 (videokaart = Ati9000mob)
wil de laatste paar dagen af en toe flikkeren

ik heb de orginele drivers opnieuw geinstalleerd .. zonder beter resultaat
heb nu Omega-ATi- driver er op gezet .. en heb iets beter resultaat ...
en een systeem herstel naar een paar dagen eerder ..

ook had ik een programmatje genaamd : ATi Tool gedraaid ... een overclocking tool. ik heb daar wat tests gedaan maar niets veranderd naar mijn mening ..

zou dit ermee te maken kunnen hebben ?

weet iemand hoe dit weer te kunnen undo-en :s

Thanks i.a.

Daan

Verwijderd

Je moet je notebook ook niet willen overclocken ;) Accu enzo he. Het is geen gamemachine.

Het beste kan je alle videokaart-gerelateerde software en drivers verwijderen, reboot, normale Ati drivers erop, reboot. Omega drivers en fancy dingen moet je gewoon niet aan beginnen, het is en blijft een notebook. Ook al zitten daar hele aardige chipsets in tegenwoordig... Verwacht geen frameratemonster.

• subrosa
het was ook niet de bedoeling ...
ik dacht meer van .. even kijken wat ik met dat programmatje kan doen ...

ik ga nu dus effe alles eraf knallen .. en orginele drivers er weer op ..

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 18:54
subrosa schreef op 08 februari 2004 @ 19:27:
het was ook niet de bedoeling ...
ik dacht meer van .. even kijken wat ik met dat programmatje kan doen ...

ik ga nu dus effe alles eraf knallen .. en orginele drivers er weer op ..
Ik hoop voor je dat dat de oplossing is, ik kan helaas zelf niet de oplossing bieden maar uit mijn ervaringen met notebooks duidt dit meestal op een foute connectie tussen de vga kaart en je display, ik heb hier nml nog een notebook staan die last heeft het van zelfde probleem. (Dit alleen als het scherm in een bepaalde stand staat, is dit bij jou ook zo?)

Succes!

• subrosa
ik heb de ATi drivers opnieuw geinstalleerd : probleem lijkt wel wat minder maar is niet verholpen ..

ik zal ook de connectie eens checken...
het is niet alleen in een bepaalde stand volgens mij...

zou het niet kunnen zijn dat de refreshrate hoger dan 60hz ligt ... al staat het in de properties wel 60hz...

het is ook niet zo dat het continue zo is ... dus hem terug sturen naar Fujitsu heeft weinig zin..

I'm kind of lost ....

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 18:54
subrosa schreef op 09 februari 2004 @ 14:58:
ik heb de ATi drivers opnieuw geinstalleerd : probleem lijkt wel wat minder maar is niet verholpen ..

zou het niet kunnen zijn dat de refreshrate hoger dan 60hz ligt ... al staat het in de properties wel 60hz... Dat heb ik zelf ook eens mee gemaakt, maar in mijn geval werdt het beeld alleen waziger, maar je kunt het altijd even proberen met een force refresh rate tooltje :)

het is ook niet zo dat het continue zo is ... dus hem terug sturen naar Fujitsu heeft weinig zin..

I'm kind of lost ....

Verwijderd

subrosa schreef op 09 februari 2004 @ 14:58:

zou het niet kunnen zijn dat de refreshrate hoger dan 60hz ligt ... al staat het in de properties wel 60hz...

I'm kind of lost ....
ik zit met hetzelfde probleem ik heb ook een flikkerend scherm soms zelfs dat die helemaal zwart blijft dan moet ik hem effe verstellen en dan is het weer goed
maar nu ik het zo lees denk ik maar dat ik er mee terug ga het is tenslotte wel een ding van €1300

• subrosa
als je in de garantie periode zit zou ik zeker terug gaan !!

jup ... nu valt hij bij mij overigens niet helemaal uit ... het contrast verspringt zegmaar...

Verwijderd

misschien een raar vraagje wat eingelijk niet in dit topic thuis hoort maar vind het ook onzin hier nieuwe post over te starten ik wil mijn resolutie wijzigen maar dan word het niet (net zo als pc) alles kleinder maar alles blijft even groot en dan kan je met je muis buiten beeld en het beeld verschuift mee ??

iemand oplossing???

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-12 15:53
Een flikkerend laptopbeeldscherm is erg slecht nieuws is mijn ervaring. Ik heb dit gehad met mijn Toshiba laptop. Een paar maanden na aanschaf begon het beelscherm te flikkeren, en na een tijdje viel hij af en toe gewoon uit. Een tikje op de achterkant van de laptop verhielp dit probleem tijdelijk, iedere keer als het beeldscherm uitviel. Maar naarmate de tijd verstreek, hielp dit tikje niet meer, en kon ik de laptop nauwelijks meer gebruiken.

Gelukkig heb ik een driejarige garantie, dus ik heb de laptop opgestuurt, waarna het beeldscherm werd gerepareerd. Er bleek een contactje los te zitten. Ik vermoed dat dit ook bij jou het geval is. Nu lijkt het probleem gering, waar over een tijdje zit je vermoedelijk met een permanent zwart beeldscherm. Stuur hem terug nu het nog kan.

Verwijderd

Ik ben het eens met Cinner.
Beroepsmatig heb ik te maken gehad met laptops van het merk Fujitsu Siemens.
Als het probleem na het opnieuw installeren van de drivers niet beter is - en je hebt nog garantie of de laptop is nog binnen de periode van te verwachte levensduur - dan meteen terug gaan naar de winkel.
Succes!!!

Verwijderd

het word steeds erger ik deed hem vandaag aan en het leek net of het 256 kleuren had toen maar sne uitgedaan en opnieuw gestart
maar hoe werkt dat eigenlijk met die garantie
ik heb met nog geen jaar word die opgestuurd of hoe werkt dat (mediamarkt)

gr
Pagina: 1