Toon posts:

tv-tuner/capture software onder windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een programma waarmee ik kan capturen in hoogste resolutie (720x576(480)) en dan waarschijnlijk zonder compressie, dus raw beeldmateriaal, want realtime capturen zorgt dezer dagen volgens mij nog niet voor DVD-kwaliteit, wat ik wel graag wil. Ik heb hier al naar gezocht(uiteraard) en Virtual Dub werkt volgens mij niet onder XP(gelezen op internet bij een review) en dit lag als ik het goed onthouden heb aan WDM(Windows Driver Model). Is WinDVR 3.0 een goed programma? of Sage TV? of werkt deze laatste alleen als je een tv-kaart met hardware decoder hebt. Ik heb (bijna, komende week krijg ik hem) de volgende kaart: Compro Video Mate TV Gold, zonder FM-tuner dus. Ik heb voor deze kaart gekozen omdat hij de beste beeldkwaliteit produceerde. Maar met de bijbehorende software kan je max. capturen in een bitrate van 10 MB, wat leidt tot 4500 Mb per uur(10/8 x 60 x 60). Dit is dan volgens mij niet ongecomprimeerd, maar waarschijnlijk mpg1 (of 2). En what about DSCaler? werkt deze onder XP, is dit alleen een tuner?

Verwijderd

dScaler is een programma wat voornamelijk bedoeld is om te koekeloeren ja, capturen is een ondergeschoven kindje.

Er zijn wel meer goede programma's zoals ChrisTV en Showshifter. Dat laatste programma gebruik ik graag, alhoewel ik het jammer vind dat je dan in zo'n fullscreen GUI wordt neergepleurd. Maar je kan capturen met de meest uiteenlopende instellingen en het draait erg stabiel, dus wat bij betreft is dat een aanrader.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaringen met TMPGenc? beschrijving: One of the best MPEG video encoders, convert to MPEG2 (SVCD, DVD) or MPEG1(VCD) with several settings and filters. Also basic joining, splitting, demultiplexing and multiplexing features.

Dit programma is misschien goed te gebruiken om het opgenomen beeldmateriaal om te zetten naar juiste compressieformat. Volgens mij is het een zelfde soort prog. als Virtual Dub.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Kijk ff op www.Doom9.net , daar vind je tal van proggies om je opnames om te zetten...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
thnx, deepspace

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
VirtualVCR is een goede keuze.

Verwijderd

WinVCR3 werkt uitstekend. Behalve (full screen) TV kijken, kun je er heel goed mee capturen in diverse resoluties. Hoewel het wel kan met WinDVR, heeft het geen zin om TV of VHS beelden in een hogere resolutie dan die van (S)VCD op te slaan op je hdd. Het beeld wordt er in elk geval niet beter door.

Verwijderd

Excuses, maar ik bedoel WinDVR3

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 14:16
Ik heb zojuist nog een capture uitgevoerd met virtualdub in WINXP dus dat mag geen probleem zijn. TEMPGEnc kan alleen videoformaten converteren. De freeware versie ondersteund dan ook geen MPEG2 dus DVD's branden wil niet. Dan heb je de plus versie nodig die wel kan omzetten naar MPEG2

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 22:58

AirX

Tweak Guru

Ik raad je Showshifter aan :). IDeaal, goede kwaliteit, veel mogelijkheden inc. opnemen in DivX :).

Verwijderd

Topicstarter
Bedank allemaal

Verwijderd

Topicstarter
JayJay, goeie opmerking over die resoluties. (S)VCD format heeft resolutie van 480*576, en PAL heeft een resolutie van 576*720 (ong.), er is dus wel dataverlies, wat ik op zich zonde vind(ben nl. perfectionist). Het is voor mij allemaal nog wat nieuw dus misschien klopt mijn redenering niet helemaal. Dus JayJay zou je je opmerking kunnen onderbouwen? Lijkt me interessant. Misschien heeft het te maken met omzetten van analoog naar digitaal, en omgekeerd want je krijgt data volgens mij digitaal binnen (in je huis) via de kabel.
Pagina: 1