Toon posts:

[cups] watermerk toevoegen aan printout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op mijn debian woody cups om te printen.

Ik dien regelmatig briefjes en documenten te tikken waarbij ik een exemplaar dien over te maken aan iemand anders. Mijn eigen exemplaartje dient dan een opschrift "kopie" te dragen om aan mijn eigen dossier toe te voegen.

Het is voor mij geen probleem om een scriptje te schrijven welke ervoor zorgt dat ik bij het afdrukken de twee exemplaren heb.

Ik vind echter geen systeem om automatisch "kopie" toegevoegd te krijgen. (Iets als een watermark??)

Ik nam reeds de manual van Cups door alsook heb ik gegoogled, ik kwam echter niet tot een oplossing.

Het enige wat in de buurt kwam is het gebruik maken van job-sheets maar die drukken voor en na een blad af. Ze voegen niets toe aan het originele document.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Volgens de cups documentatie kan het zeker. Kijk eens op http://www.linuxprinting.org/cups-doc.html, daar staat wel wat.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Iets in je document wijzigen lijkt me lastig, de software weet niet waar dat moet natuurlijk. Een watermerk zou je vrij eenvoudig aan je postscript bestand kunnen toevoegen denk ik. Postscript is gewoon tekst formaat, dus je kan die bestanden met de hand wijzigen. Als je zelf een watermerk maakt en een paar test afdrukjes maakt kan je wel uit vogelen hoe je het er in moet plakken denk ik.
Voor een watermerk in een postscript bestand is Latex een handig voorbeeld denk ik. De module 'draftcopy' doet wel ongeveer wat je wilt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum