[Alg] Online encryptiealgorithme bepalen ahv input en output

Pagina: 1
Acties:

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beetje vage titel, maar het idee is het volgende:

Ik wil een database op internet gooien die alleen toegankelijk is voor een select groepje. Deze groep kan zich registreren en zelf een inlognaam en password bepalen. Aan de hand van deze inlognaam en password zou de database dan gedecrypt moeten worden. Nu wordt de database dagelijks geupdate en kunnen er ook nieuwe users bij komen. Zowel de database (output) als de userlijst (meer dan de input, aangezien de inlognaam en het password gezamelijk de input vormen) wordt dus dagelijks ververst.

Mijn vraag is of het mogelijk is om online een encryptie methode te bepalen die aan de hand van de input en output een juist geencrypte database genereerd?

Verwijderd

Waarom wil je steeds opnieuw de database decrypten? Zou vast kunnen, maar dat lijkt mij vrij zinloos. Waarom hou je niet gewoon een aparte tabel met de users bij (wachtwoord in MD5) en laat je die users pas na een correcte login de database downloaden? Gewoon afgeschermd neerzetten dus. Of begrijp ik je nou verkeerd? :)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 18:42:
Waarom wil je steeds opnieuw de database decrypten? Zou vast kunnen, maar dat lijkt mij vrij zinloos. Waarom hou je niet gewoon een aparte tabel met de users bij (wachtwoord in MD5) en laat je die users pas na een correcte login de database downloaden? Gewoon afgeschermd neerzetten dus. Of begrijp ik je nou verkeerd? :)
Ik wil er 100% zeker van zijn dat men niets aan de database heeft, zelfs wanneer deze in zijn handen valt.

Verwijderd

OpifexMaximus schreef op 08 februari 2004 @ 18:45:
Ik wil er 100% zeker van zijn dat men niets aan de database heeft, zelfs wanneer deze in zijn handen valt.
Als je een webinterface voor de database maakt hoeft niemand ooit die database in zijn bezit te krijgen.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Kijk eens naar het RSA algoritme, daarmee kun je en- en decrypten dmv mooie trucjes :) (gebruikmakend van priemgetallen en modulo rekening ;) )

Anders eventueel een matrix gebruiken en zijn inverse, die matrix bereken je uit zijn / haar username. Dit zijn best lastige algoritmes, dus maak je borst, maar nat :)

[ Voor 10% gewijzigd door AaroN op 08-02-2004 18:53 ]

JayGTeam (213177)