Toon posts:

Problemen met NHL2004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik speel op mijn Acer laptop het spel NHL 2004 van EA sports.. nu is alleen de gamplay fucked up omdat het niet lekker in een vloeiende lijn loopt..

Nu dacht ik eerst dat het kwam door te weinig geheugen maar met mijn 512 mb geheugen maar wel een shared 64 mb videokaart..

Nu heb ik 350 mb vrij geheugen voordat ik het spel start.. moet immers genoeg zijn.. maar nog hapert ie op de allerlaagste instellingen!

Heeft iemand een idee hoe dit kan?

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 22:04

Fuelke

Forza Ferrari

Kan je wat meer specs geven van je laptop?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon XP 2800

2 x 256 mb geheugen

Chipset-integrated S3 Graphics Savage8™ AGP graphics core, with default shared memory up to 64MB

Tis een Acer Aspire 1356 LMi

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
Je hebt een heel mooi laptopje, voor die CPU is netjes, maar die videokaart is echt drie keer niks, en daar kan je snelle CPU niet veel aan doen. Je CPU en videokaart moeten aan elkaar gewaagd zijn, anders zit de één uit z'n neus te vreten terwijl de ander zich kapot werkt.

Het is nu net alsof je een Ferrari hebt met de moter van een bromfiets ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ik had me dus ook rot gezocht naar een laptop met een 128 mb 3d kaart.. maar dan zit je gewoon in een prijsklasse van 2000 euri.. en das mij beetje te duur..

Dus als ik het nu begrijp heb ik dus een 3d kaart die het spel niet helemaal aan kan... (terwijl een 32 mb min. is en hij de laagste resolutie toch moet kunnen spelen :()

Verwijderd

Inderdaad met die 3d kaart kun je het vergeten om het op je laptop te spelen... een Mpegje bekijken okay, maar dit soort 'zware games' spelen is niet echt vloeiend te doen... misschien dat de 2002 of 03 versie wel te doen. Alhoewel ik mijn bedenkingen heb bij de 03 versie

Verwijderd

Topicstarter
Damn.. nou ja ok.. dan zal ik es kijken of ik de 2003 versie kan bemachtigen.. het rare is dat ie net bij de "ea test" alles goed vinkt.. en ook nog behoorlijk grote settings.. maar goed.. de filmpies doet ie immer nog perfect.. laten we daar dan van genieten :9

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:21
Zo'n test kijkt meestal alleen naar een paar basis dingen, dus of je genoeg videokaart geheugen hebt en of ie Direct X 8 oid kan draaien. En dat er stond dat je minimaal 32 MB videogeheugen nodig hebt zegt niks, aangezien je een TNT1 met 32 MB kan hebben, maar ook een Geforce 3 Ti500 (die zijn er niet in 32 MB, maar even als voorbeeld) ;)

En een videokaart die shared geheugen heeft is sowieso al niet top of the bill, omdat dat geheugen al een stuk slomer is dan normaal videogeheugen.

The devil is in the details.

Pagina: 1