Toon posts:

Problemen met Keriowinroute Firewall v5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

In mijn home network heb ik 2 pc's staan. Een pc is voorzien van Windows 2000 server met 2 netwerkkaarten (LAN + ADSL). De lan netwerkkaart heeft als IP 172.16.0.3. Verder een XP client met als IP 172.16.0.1 en default gateway 172.16.0.3 De PC's staan in een workgroep.

Op de Win2k server is Winroute geconfigureerd. Op de XP client kan ik wel browsen op internet, maar POP3 of msn'en is onmogelijk. Alle NAT instellingen staan goed. Deze heb ik ingesteld via de NAT wizard.

Wie o wie heeft een idee? Het heeft niet te maken met poortmappings, want die zijn automatisch door de Wizard goed gezet.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Vermoedelijk heb je bij de wizard alleen poort 80 opengezet naar buiten toe ipv alle poorten.

Doe de wizard daarom nog een keer. Hij vraagt ergens om welke service er naar buiten mogen. maak hier al services van en het moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dit heb ik al geprobeerd, maar geen soellaas. Heb het nu met Sygate wel aan de praat.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost! Waarschijnlijk toch iets misgegaan met de wizard!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 13:59
Kan je me vertellen doe je dit hebt opgelost ?

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem !
Internetten werkt op de clients.
Alleen POP in Outlook express naar pop.xs4all.nl werkt niet !

Wat doe ik fout ?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Mischien moet je naar buiten toe poort 110 open zetten bij het natten, je kan namelijk opgeven welke servives naar buiten zijn toegestaan tijdens de wizard je kan ook zeggen dat alles mag, ik denk dat je gezecht heb niet alles en dat gewoon poort 110 er nog niet tussen staat.

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 13:59
Helaas, POP staat bij de NAT en Firewall rule erbij.
Zou dus moeten werken, maar dat doet het niet 8)7
Pagina: 1