pc export midi naar keybord

Pagina: 1
Acties:

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een Yamaha PSR-530 Keybord van een jaartje of 5 oud. Nu dacht ik gisteren, laat ik eens wat muziek op de computer gaan maken, en wat bestanden van de pc naar het keybord sturen. Dus ik pak de Midi-kabel en steek hem in de pc. Andere uiteinde in het keybord en toen heb ik Fruityloops opgestart. Ik zie nu wel dat de tonen op het scherm het doen. In principe is het keybord dus goed aangesloten. Maar wat mij niet lukt is een midi-bestand van mijn pc overzetten naar mijn keybord. In principe moet dat kunnen want mijn keybord heeft plaats voor 16 midi bestanden. Wie kan mij helpen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoever gaat jouw kennis van midi?

Wat wil je precies doen?

Als ik trouwens dat getal 16 hoor denk ik eerder aan het aantal midi kanalen dan aan het aantal .mid files wat je keyboard op kan slaan/inlezen.

[ Voor 55% gewijzigd door Mike Jarod op 08-02-2004 18:02 ]

• Joe-star
  • Niet online
Ik speel al een aantal jaren keybord. 8 jaar ongeveer. Maar ik heb me nog niet zo verdiept in midi. Ik zou om te beginnen gewoon een midi bestand naar mijn keybord willen exporteren, ik denk niet dat zoiets veel kennis vereist. Mijn keybord heeft geen diskette station zoals de duurdere modellen uit de psr-serie dat wel hadden.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Ik heb de psr-630 en psr-320 staan,
bij de 320 kan ik wel een midifile opnemen van de pc, toen moest ik even hard nadenken want het is al weer een tijdje terug. Je moet er voor zorgen dat hij alle midisignalen accepteerd en ook op slaat als je hem op record mode zet. Dan moet je op de pc de midifile starten zodat deze op je midi-out komt, vervolgens neemt je keyboard alles van zijn midi-in op. Verder heb je dan geen sequenser mogelijkheden meer. Btw, op mn 320 kan ik maar 3 "midi-bestanden" opslaan.
Op mn 630 kan er idd gewoon een diskette in :).

Ik meende dat je al die instellingen moest doen in overall-settings op je keyboard, maar ik kan me vergissen.

blabla

• Joe-star
  • Niet online
Ik heb m'n keybord in record mode gezet en hij neemt niet op. Dus ik vraag me af wat ik fout doe. Ik heb de "receive mode" op normal gezet, hij zou dus kunnen ontvangen. In welk programma nam jij dan op? Gewoon in quicktime bijvoorbeeld? Het keybord pakt het signaal van de geluidskaart niet op.

Ik heb een Creative 5.1 Digital kaartje, zal er daar mogelijk iets fout staan in de instellingen? Heeft het iets te maken met "Bulkdata"?

[ Voor 34% gewijzigd door Joe-star op 09-02-2004 20:28 ]

• Joe-star
  • Niet online
Joe-star schreef op 09 februari 2004 @ 20:27:
Ik heb m'n keybord in record mode gezet en hij neemt niet op. Dus ik vraag me af wat ik fout doe. Ik heb de "receive mode" op normal gezet, hij zou dus kunnen ontvangen. In welk programma nam jij dan op? Gewoon in quicktime bijvoorbeeld? Het keybord pakt het signaal van de geluidskaart niet op.

Ik heb een Creative 5.1 Digital kaartje, zal er daar mogelijk iets fout staan in de instellingen? Heeft het iets te maken met "Bulkdata"?
EDIT//

Het is me gelukt. Wat een gezeik om zoiets simpels :D
Ik moest gewoon alle outputs op SB live midi-poort zetten.
Nu ga ik zelf maar muziek maken. weet iemand nog een goede site met arabische soundbanks? Ik wil namelijk dat fata morgana muziekje helemaal upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Joe-star op 09-02-2004 20:50 ]

Pagina: 1