9800 Pro Chip vervangen ..

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:06
Goed zoals te lezen in ATI 9800xt + peltier
heb ik een klein ongelukje met me kaart gehad .. :X met het verwijderen van het koel lichaam van mijn voltregulatoren heb ik deze mee getrokken ( nu helemaal ) zitten er nog maar 2.5 op :( .. ik moest nog een keer los halen om te checken wat voor ic's het exact waren zodat me pa ( broer daarvan heeft een bedrijf waar met printplaten en smd componenten wordt gewerkt :*) ) nieuwe kan bestellen en er op zetten ..

nou moet ik 100% zeker weten dat ik de juiste heb |:( .. ik neem aan dat alle 4 het zelfde zijn. onder de microskoop staat er :

r318a
f41q
7822

mocht het allemaal niet lukken denk ik dat ik maar een nieuwe 9800 pro moet kopen .. volgens mij maakt het merk niet zo veel uit met oc prestaties .. echter is het prijsverschil ENORM .. ps ik heb nu een HIS maar ik neem aan dat de ic's het zelfde zijn op alle 9800 varianten ( echter moet ik wel geld hebben en dat heb ik niet )

BVD THX _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Maku op 20-02-2004 16:44 . Reden: IC type bevestigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek iemand die heel goed kan solderen...die kan het fixen voor jou. Het chipje werkt nog gewoon, alleen moet ie weer even worden aangesloten. Er is nog hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net hetzelfde is mij een tijdje geleden overkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:36
ik en astennu zouden het misschien wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als je leest dan staat er dus dat het chipje door de midden is.. denk niet dat het dan nog gaat werken :) Tevens vraagt hij gewoon of iemand een zelfde kaart heeft zodat hij ff die dingen kan checken..

Ik denk dat hij best wel gekeken heeft of hij dat chippie nog weer erop kon solderen (evt. bij dat bedrijf waar hij het over heeft...)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Heeel erg bedankt bioblade :) maar het solderen is het probleem niet.
ze hebben daar allemaal aparatuur om smd componenten te solderen .. en idd 1 chippie is echt losgebroken mist een paar poten en de gene die al stuk was heb ik de bovenkant van af getrokken .. de 1e heb ik gesloopt door het koelprofieltje er nog een keer er van af te trekken ( ik moest wel om te kijken wat voor het er waren ) .. ik heb de kaart mee gegeven ze gaan morgen even kijken onder een speciale microscoop wat voor type het is en dan gaan ze kijken of ze m kunnen bestellen ... ik heb niet veel hoop maar me pa ziet het als een routine klus _/-\o_

ps ik wilde er uiteraard andere koel lichamen op doen .. ik had en een aantal over ik had een setje gekocht voor de mosfets en pll's .. namelijk :

Microcool ChipSink mosfet cooler
Product nr.: 6302
Price: 10,00 EUR

van tweakstore :)

ik kon er maar 3 van kwijt op de mosfets van me infinity ze waren te hoog voor op me mosfets bij me geheugen en voor het chippie bij me videokaart ... ik heb er dus 5 van op de geheugenmodules van me kaart geplakt omdat ik achteraf toch maar geen revoltecs wil omdat ik dan weer gekloot krijg met de ruimte om me videokaart heen .. ( daar komt bij dat ze nu vast zitten met arctic adhesive ) maar ik kon ze niet kwijt op de voltage regulatoren van de 9800 .. das te smal er zit vanalles in de weg .. ik zie dat sommigen een revoltec er op hebben zitten .. zijn die verslepen met een dremel oid zodat ze wel passen ?? ps de koelblokken worden lauw na een 3d bench .. ipv heet zoals eerst .. werken dus wel aardig :) maar of het ook genoeg is voor een voltmod ... mischien een kleine volt mod :)

[ Voor 51% gewijzigd door Maku op 08-02-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Thorry (heeft er een nieuwe op gesoldeerd) een gratis sample heeft besteld dus zulke chip vast te krijgen lijkt me niet zo moeilijk.

Mss is er iemand in de buurt met een doode kaart waarvan je de chip kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 23:26:
Ik denk dat Thorry (heeft er een nieuwe op gesoldeerd) een gratis sample heeft besteld dus zulke chip vast te krijgen mijkt me niet zo moeilijk.

Mss is er iemand in de buurt met een doode kaart waarvan je de chip kan gebruiken.
gratis sample ??? relaxed ... beter gaat die persoon mij vertellen welke ik exact nodig heb ... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ps een doode kaart zou relaxed zijn maarja waar he :D

[ Voor 11% gewijzigd door Maku op 08-02-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ook weleens gehad met mijn Radeon 8500 LE, was chipje afgebroken waardoor die idd te weinig voltage gaf. Helemaal aan de rand ergens, gewoon nummertjes opgeschreven, en laten bestellen door iemand. En die had het er weer opgesoldeerd, en me kaartje deed het weer :)

Dus er is nog hoop voor je kaartje ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Woohoo :D ... heej mischien kan ik wel meteen heel professioneel mischien een voltmod laten solderen :+ ideetjuh :9

ik heb het meteen ff aan me pa gevraagd en hij zij jonge laat me zien wat je wilt ik bestel het en maak er wat moois van 8)
Iemand iedeeen :P

[ Voor 112% gewijzigd door Maku op 11-02-2004 10:25 ]

• Maku
Damn is me pa zondag vergeten de kaart mee te nemen .. nu neemt me moeder morgen me kaart mee naar veenendaal om m aan me pa te geven... als dat maar goed gaat :+ ... ps als hij de ic's btje makkelijk kan bestellen dan laat ik m ook meteen de voltmod doen met de potmeters zoals op Madshrimps

( http://www.madshrimps.be/...&howtopage=110&howtoID=42 )..

maar dan met de doorzichtige 10K meerslags potmeters zoals bij conrad .. ik wil het namelijk dat de kaart ook weer standaard voltages kan krijgen mocht ie ooit nog in een andere pc komen met de standaard luchtkoeling .. ik ben benieuwd naar het resultaat :)

[ Voor 11% gewijzigd door Maku op 12-02-2004 23:00 ]

• Maku
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Maku op 12-02-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
OK ze hebben de ic onder de loep genomen en ze zijn van het type

8 Pootjes ..

R318A
f41Q
7822

Alleen kunnen ze ze niet bestellen bij de groothandels waar ze hun spullen geleverd krijgen .. nu moet ik dus een zaak vinden die die ic's kan leveren .. zijn er tweakers met contacten die mij 4 van deze ic's kan leveren ?? of weet iemand een manier om een sample ofzow te krijgen zodat ik ze daar van af kan halen .. ??

want met een radeon 7000 werken is niet cool :(

BVD Maku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maku schreef op 17 februari 2004 @ 14:07:
OK ze hebben de ic onder de loep genomen en ze zijn van het type

8 Pootjes ..

R318A
f41Q
7822

Alleen kunnen ze ze niet bestellen bij de groothandels waar ze hun spullen geleverd krijgen .. nu moet ik dus een zaak vinden die die ic's kan leveren .. zijn er tweakers met contacten die mij 4 van deze ic's kan leveren ?? of weet iemand een manier om een sample ofzow te krijgen zodat ik ze daar van af kan halen .. ??

want met een radeon 7000 werken is niet cool :(

BVD Maku
zo als je zelf aan aan geeft, probeer in contact te komen met de leverancier van de chips. Schrijf een mooi verhaaltje over "bedrijf"/"school" en dat je van bepaalde chips graag een sample zou willen ontvangen.

Mijn ervaring is dat het tot nu toe mij al 3x is gelukt. Ging toen om 2 AMP connectoren die niet los verkrijgbaar waren en een keertje om een IC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Ik heb net alle nederlandse resellers die op de ati site staan gebeld maar geen kan een stel losse ic's leveren of een sample kaart .. arg .. iemand een adres of telefoon nummer waar ik kan proberen .. ik heb me iedere keer voorgesteld als het bedrijf waar ik stage loop .. dus daar kan het niet aan liggen dat ze een klant een sample toestuuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:18
www.stuutenbruin.com (in den haag) ze hebben echt veel :P

kijk maar : http://www.stuutenbruin.com/linea/lineair.html

[ Voor 35% gewijzigd door HyperDevil op 17-02-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Gemaild :)

Edit: Kan ze niet in de Enorme lijst van hun vinden :( :( .... ctrl+f is soms wel handig :)

[ Voor 18% gewijzigd door Maku op 17-02-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Mail terug gehad ... Hun kunnen het ook al niet leveren .. damn dit is echt erg .. heb je een fucking duure kaart en zonder 2 kut componentjes heb je er niets meer aan omdat je ze niet kan vervangen :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Maku op 18-02-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je geen foto maken van het IC, of van een ander nog heel IC. Wellicht dat er een logo zichtbaar is wat kan leiden naar een bep. fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 01:46
Mijn 9800pro is zojuist overleden en gaat terug naar de winkel, lang leve garantie. Als je wilt kan ik vragen of ze'm als'ie echt heel erg kapot blijkt te zijn terug kunnen sturen? :)

offtopic:
Ooit een 9800pro zien vonken? Ik wel! En niet eens rare dingen mee gedaan.. :'(

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 30-08 19:58
lekker raar doode volt regulators zijn wel een probleem vastzetten is een maar probeer de eerst maar eens aan te komen :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
FragFrog schreef op 18 februari 2004 @ 15:54:
Mijn 9800pro is zojuist overleden en gaat terug naar de winkel, lang leve garantie. Als je wilt kan ik vragen of ze'm als'ie echt heel erg kapot blijkt te zijn terug kunnen sturen? :)

offtopic:
Ooit een 9800pro zien vonken? Ik wel! En niet eens rare dingen mee gedaan.. :'(
JAH heeeeeel graag :)
Astennu schreef op 18 februari 2004 @ 20:39:
lekker raar doode volt regulators zijn wel een probleem vastzetten is 1 maar probeer de eerst maar eens aan te komen :)
edit ... ik las vastzetten is een maar ... snapte m niet .. zie nu pas dat je 1 bedoelt :+ 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Maku op 18-02-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 15:36:
kun je geen foto maken van het IC, of van een ander nog heel IC. Wellicht dat er een logo zichtbaar is wat kan leiden naar een bep. fabrikant.
Er staat geen logo op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Ik heb echt stad en land afgebeld en gesmeekt maar ik ben bang dat ik het wel kan schudden :( die krengen zijn gewoon nergens te krijgen ... stuut vertelde me dat er een kans is dat de fabriek er een ander setje letters op heeft gezet en dat ze alleen bij de fabriek weten welke/wat voor het zijn ... :'(

Laatste optie is iemand vinden die demo kaarten kan regelen of iemand vinden die een dooie kaart heeft met de zelfde ic's .. mischien zitten ze ook wel op een andere kaart uit de 9000 serie ( 9200 niet heb ik al op gekeken ) of op een 9700 ..

Wie kan een tweaker uit de brand helpen en kan demo kaarten regelen .. ik zal m terug stuuren - 2 onderdeeltjes .. ziet niemand !! ( wordt netjes gedaan door bedrijf )

PLEASE _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Maku op 20-02-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Ok, klein updateje van mijn kant dan maar: bonnetje heb ik helaas laten liggen in Emmen, die wordt nu opgestuurd en krijg ik dus morgen. Dan gaat de kaart met een beetje geluk weg richting winkel, dus over een dag of 4, 5 hoop ik meer info voor je te hebben wat dat betrefd.

Verder: als je een 9700pro kan gebruiken, daar ligt er hier ook nog 1 van. Halfdood, maar genoeg om m'n server te laten booten. Als je daar wat aan hebt, hij's te ruil voor elk werkend AGP kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
FragFrog schreef op 23 februari 2004 @ 17:34:
Ok, klein updateje van mijn kant dan maar: bonnetje heb ik helaas laten liggen in Emmen, die wordt nu opgestuurd en krijg ik dus morgen. Dan gaat de kaart met een beetje geluk weg richting winkel, dus over een dag of 4, 5 hoop ik meer info voor je te hebben wat dat betrefd.

Verder: als je een 9700pro kan gebruiken, daar ligt er hier ook nog 1 van. Halfdood, maar genoeg om m'n server te laten booten. Als je daar wat aan hebt, hij's te ruil voor elk werkend AGP kaartje ;)
Ok dan wacht ik zowiezo nog ff 5a6 dagen ... en ik moet eventjes zoeken of zo'n ic op een 9700 zit .. kan jij mischien even kijken op die kaart ?? PS bedankt voor de hoop ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Euhm, ik wil best voor je kijken, maar een pic van de juiste component zou lief zijn. Verder neem ik aan dat ze onder die heatsink zitten? Geef je dan namelijk vrij weinig kans, de overige componenten daar verschillen namelijk behoorlijk...

offtopic:
Stom practicum, postkantoor al dicht tegen de tijd da'k er ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:18
ik heb goed nieuws voor je.
Mijn 9800pro is dood (gaar beeld) doordat ik een geheugenchip eraf heb getrokken. Je kan hem zo van mij overnemen als je wilt. Doe er verder nix mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 25 februari 2004 @ 19:37:
Mijn 9800pro is dood (gaar beeld) doordat ik een geheugenchip eraf heb getrokken. Je kan hem zo van mij overnemen als je wilt. Doe er verder nix mee.
Check je mail ff...ik kan hemook zeer goed gebruiken...i.v.m. mijn dode R9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 19:45:
[...]

Check je mail ff...ik kan hemook zeer goed gebruiken...i.v.m. mijn dode R9700
You've got mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
patryk schreef op 25 februari 2004 @ 19:37:
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT serieus ..

Maku springt in de lucht en raakt de lamp :D ik mail je ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
net mijn kaart gemold. geheugenchip erafgetrokken bij het afhalen van een heatsink.
iemand hebben? gratis afte halen :)
handig voor reserve

Ik zeg dus:

Wil je aub dit 9800 Pro Chip vervangen .. topic checken, je kunt iemand blij maken met een chippie dat van je kaart komt. :)
Ach, ik was weer even oplettend ;)

[ Voor 12% gewijzigd door El Snorro op 25-02-2004 20:43 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
El Snorro schreef op 25 februari 2004 @ 20:43:
[...]

Ach, ik was weer even oplettend ;)
erg relaxed van je .. wat minder relaxed is dat nostra m voor me neus weg gapt .. :(

zeg nostra .. kan je die ic's missen van dat ding of niet ?? ..

• PhuSioN
[quote]Maku schreef op 25 februari 2004 @ 20:45:
[...]
quote]

je hebt weer mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
Als het goed is heb ik de donor kaart vandaag binnen .. en kan de voltmod en reparatie beginnen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragFrog schreef op 23 februari 2004 @ 17:34:

offtopic:

maakt het nog uit wat voor een agp kaartje?
want ik heb er nog 2 over, die ik uiteraard wil ruilen tegen je halfdode 9700pro.
mail me of voeg me toe op msn: raising_thunder@hotmail.com

ontopic:

mijn buurman is electricien, en heeft veel connecties, als je me een foto en de juiste gegevens geeft kan ik voor je vragen of ie er naar wil zoeken.

ik heb een ATi Rage Pro Turbo 8Mb AGP2X en een INTEL 740 8Mb AGP2X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2004 21:38 ]

Pagina: 1