Toon posts:

aldi 9800XL vga-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen.

Ik heb een aldi pc gekocht de 8080XL.
Leuk ding draait lekker.
Nu kreeg ik 2 weken terug een ander mobo-tje(asus p4p800-deluxe).
Ik in me oude pc het mobo in gehangen,vga-kaart(9800XL)erin gepropt.
Wat schets mijn verbazing na het draaien van de bechmarks,dat er vage strepen over het gehele beeld optreden na 60% bechmark.
Vervolgens weer vga-kaart(9800XL)in aldi pc gehangen en nu geen strepen met benchmarks!

Nu mijn vraag kan het zijn dat deze versie vga-kaart alleen kan draaien op een aldi mobo?
Ik heb gelezen dat deze ati kaart een versleutelde versie is en geen power kabeltje heeft(mijn XL heeft geen kabel).
Is het mogelijk dat het aldi mobo extra stroom door me agp slot stuurt,en daardoor wel op het aldi mobo draait en niet op me asus mobo?

Verwijderd

lijkt me raar want dan zou de aldi mobo niet aan de AGP specificaties voldoen.
Heb je geen interferentie ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 17:38:
lijkt me raar want dan zou de aldi mobo niet aan de AGP specificaties voldoen.
Heb je geen interferentie ofzo?
sorry maar wat bedoel je met interferentie?

Verwijderd

na 60%?

slechte koeler misschien.

Wat voor strepen? Kun je geen screenshot maken?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:34
ik heb hem ook, en koeler is erg brak... hij maakt bij mij nu al herrie na het aanzetten door verslijting... en heb hem nog maar een paar weken...

de 8080XL pc staat bekend om zijn warmte problemen... (check ook je HD eens voor de gein, kijk hoe warm die word)

ik ga er een ZALMAN passiefe koeler opzetten met fan ertegenaan... dan is een hoop warmte gewoon weg, want die werkt ook perfect op mijn Hercules 9700 PRO...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry screenshot lukt niet,want na bechmark kan ik nog net windows afsluiten.
Het beeld ziet er uit alsof me vga kaart het niet trekt,ik krijg strepen van boven naar beneden(3 kleuren door elkaar).

Edit: Cooling is idd erg brak heb inmiddels Wc erin hangen.
Wacht nog op me vga coolblok,maar toch vind ik het erg vreemd dat ie het wel op het aldi mobo werkt maar op de asus niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 17:57 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik heb ook die aldi bak,

Volgens mij zit er echt geen airflow in dat ding, omdat de fan na een minuut ofzo erg rustig gaat draaien, en ook bij de voeding voel ik bijna niets geen airflow.

maarja tis niet me eigen pc en dan ga ik erniet over.
Als het aan mij lag was die fanrommel allang verwijderd en vervangen door fatsoenlijke koeling.

Met 3dmark krijg ik best snel artifarcts en na een tijdje ook geheugenartifarcts, komt zeer waarschijnlijk door de snel oplopende casetemp.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Vga in aldibak geeft geen probleem.
Vga in een andere bak wel.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Misschien is het wel zo dat in die andere pc (met die p4p800) de koeling echt slecht is geregeld. Als hij dan een tijdje 3d-graphics aan het voortbrengen is (dus bij het benchmarken), wordt hij te warm en trekt hij het niet meer.

Verwijderd

ik had zo een dergelijk probleem met kleuren. en toen bleek dat de kabel van de crt er niet goed in zat (was een pinnetje verbogen). mischien moet je dat ff checken

Verwijderd

Topicstarter
Cooling is 3 keer niks idd.
De fan wordt heel erg heet v/d kaart.
ik denk zelf(weet niet of het kan)dat in de aldi mobo een regeling zit dat de fan op high/low speed draait (kast is een ''low noise'')en dat daarom het op me asus mobo niet werkt als de fan niet op high draait gezet wordt.

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Erg vreemd verhaal... 8)7

Ik heb dezelfde grafische kaart en ook een Asus P4P800 moederbord. De benchmark draai ik zonder problemen. Mijn hele systeem (moederbord en CPU) is ongeveer rond de 35-40 graden. De benchmarkscore is ook gewoon keurig hoog....

Heb je vreemde drivers gebruikt? Probeer anders eens de ATI drivers die op de Medion site staan. Misschien helpt je dat iets...

I'm just taking care of business

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 16:26
Die pc waar je hem instopt, wat zat daar eerst voor kaart in? En heb je daar niet heel toevallig ooit eens rivatuner of soortgelijke video-overklok proggies op gedraaid? Het is mij zelf al overkomen dat ik na lange tijd overclocked draaien besloot te upgraden naar het volgende model en me kapot schrok toen de zeer dure nieuwe kaart na de eerste 5 seconden 3d beeld ermee kapte. Bleek dus nog een registry setting achtergebleven van de oude kaart waardoor de nieuwe kaart op bijna dubbele mem snelheid liep te draaien. Dat verwacht je ook niet natuurlijk. En om een mythe uit de wereld te helpen: het is zelden een getalletje dat letterlijk de geheugensnelheid weergeeft dat die overclock proggels opslaan, meestal een relatieve multiplier. Wees dus zeker dat het niet zoiets is bij die Asus. Beste test is een kaal systeem als dat een optie is tenminste.
Ben wel heel benieuwd naar de ervaringen want het is zeer interessant om te weten of die kaart ook nog wat waard is buiten de 8080 zelf.

PS vergeet ook niet dat de kast van de 8080 zelf ook een deel van de koeling is: door vorm en indeling ontstaat een gekanaliseerde luchtstroom die oa precies langs je videokaart loopt en dan door de oversized fan onderin je voeding naar buiten gewerkt wordt. Veel moderne voedingen (althans de laatste paar die door mijn handen gegaan zijn en nee dan heb ik het niet over stoere merkjetsers) hebben geen fan of uberhaupt opening meer aan de onderkant. Als je dan klakkeloos zo'n videokaart erinzet die puur bemeten is voor koeling ondersteund door een bovenzwevende voeding dan is de kans idd groot dat ie te warm gaat worden.

[off-topic]Ik snap dat gepiep van warmte in een 8080 allemaal niet, nergens last van. Zijn dat niet 'mijn MBM zegt dat m'n pc te warm is ook al heb ik zelf nergens last van' verhalen? Valt volgens mij in de 'ik heb het niet zelf in elkaar gezet en het is niet van papst/zalman etc. dus het moet slecht zijn' sprookjes wereld of zeg ik nu onterechte dingen want ik heb ook niet elke post gelezen natuurlijk. Heb je ook nog die mensen die hem naast de verwarming zetten of onder een buro dat tegen de muur aan geschoven is... Heb nog steeds helemaal nergens iets over warmte problemen gelezen van iemand die plausibel kon staven dat er een temperatuur probleem was bij de standaard 'nergens aangezeten en niks verwijderd of ingebouwd' 8080. Ik heb iig nergens last van. Week lang looped 3dmarken en het ding geeft geen krimp. Het kan natuurlijk dat ik geluk heb en anderen pech...[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
@ watzie

Asus mobo is nieuw.
Windows is ook nieuw(schoon).
Dus het probleem was op een schoone pc.

Cooling verhaal van je ben ik het mee eens, van de airflow v/d 8080 kast.

Ik heb medion net aan de lijn gehad en die durven/willen niet zeggen of de Vga fan op 2 standen draait(bellen morgen terug btw),ik denk dat dat wel het geval is en dat ie daarom op een ander mobo dat niet snapt.

Krijg over 14 dagen me Wc-vgablok binnen dan kan ik testen of dat het probleem is.
Warmte in aldi kast is wel ok daar geen last van.

Zou je je scores van je bechmarks ff willen neer zetten dan kan ik die vergelijken met elkaar.
Pagina: 1