Toon posts:

Draadloos + vast netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Voordat jullie beginnen te flamen met utfs of kijk op google;
beide heb ik gedaan. De search leverde vooral veel irritante topics op; overal staat bijna dat degene die het topic opende de search mest gebruiken.

Wat wil ik:
Ik heb thuis een netwerk van 2 computers, deze zijn verbonden met elkaar d.m.v en router waarachter ook een cablemodem zit. Dit werkt allemaal prima. Router is btw een sweex switch/router.

Nu wil me pa binnenkort een laptop kopen en hiermee ook op internet. Nu leek het mij handig om de bestaande router te gebruiken. Immers deze heeft nog wel wat openingen over. Echter me pa is veeleisend en wil draadloos.
Nu vraag ik me af wat ik moet doen.

Kan ik iets kopen (draadloze router, switch, hub ??) welke ik aansluit op de open poort van de bestaande router waarmee de laptop draadloos contact kan maken?
Of moet ik alles opnieuw opzetten, puur omdat ik 1 client wil hebben welke draadloos moet kunnen verbinden..

Hoop jullie kennis te kunnen gebruiken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zou geen probleem moeten zijn, gewoon een wireless access point kopen en die op je bestaande router aansluiten..

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 11:07
Idd accesspoint kopen en op je router aansluiten. En op de laptop een WLAN kaartje et voila :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb thuis mijn standaard pc router/server dinges

Daarachter hangt een el cheapo wireless router waarvan ik de wan kant gewoon niet gebruik. mijn netwerk prik ik gewoon in de lan kant en die bridged vanzelf naar de wlan kant zonder enige instelling. op de wireles router

appeltje eitje dus

je zal wel even wat security dingetjes aan moeten zetten voor jezelf natuurlijk. maar dan werkt het hier ook nog steeds

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
als ik et goed begrijp koop ik dus een wireless access point en een wireless netwerkkaartje en klaar ?

Verwijderd

Of (als je een servertje hebt die al dag en nacht aanstaat) je server als router laten dienen. Dus ook in je server een draadloos netwerkkaartje pleppen. Hebbik ook. Werkt perfect! :-)

Edit:
Dit idee had dus ook al iemand anders ge-opperd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 20:26 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 20:22:
als ik et goed begrijp koop ik dus een wireless access point en een wireless netwerkkaartje en klaar ?
PRECIES, heel gemakkelijk !!!!!!!!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb gewoon een AP in de switch geprikt en het werkt.
Of je het nou in een vrije poort van de router prikt of in een switch, het maakt niet veel uit.

Ik heb er ook lang over na zitten denken, maar het was uiteindelijk simpeler dan ik dacht.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Wat late reactie, maar het probleem doet zich nu echt voor.
Ik heb inmiddels de laptop met de wireless kaart.

Nu heb ik op me router nog 2 poorten over waarin ik dus de nieuwe wireless router kan drukken.

Er zijn veel topics over sweex n kon niet exact de goede vinden;
ik wil graag in deze sweez router welke ik nu heb, de wireless sweex router pluggen.
Als ik dan instel dat de nieuwe router automatisch een ip adres verkrijgt, zou het toch moeten werken !?

Of kan dit niet ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zelf zou ik de ouwe router op de plank leggen en nieuwe gaan gebruiken

2 routers achter elkaar is pointless en vervelend te configgen

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 02-12-2004 18:44 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:43:
zelf zou ik de ouwe router op de plank leggen en nieuwe gaan gebruiken

2 routers achter elkaar is pointless en vervelend te configgen
probleem is dat de 2 oude computers geen wireless netwerkkaart hebben.
kan ik ze ook gewoon wel met draden aansluiten op die router ?!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:17:
[...]

Als die wireless router een switch functie heeft wel :) dus als er poorten op zitten.

Verwijderd

Natuurlijk zonde om de router niet meer te gebruiken.

Hier een suggestie:
Ikzelf heb een Dubbel netwerk, ik gebruik een Wifi voor het (ADSK) internet (2 pc's).
en heb een aparte router (die ik had van de vroegere kabel verbinding) Zo deel ik onderling bestanden/printers. Zo kan de beveiliging van het internet lekker strak en is het toch overzichtelijker.

Verwijderd

Ja tuurlijk je kan wireless en met draad gewoon naast elkaar gebruiken. Je moet inderdaad wel de beveiliging van je draadloos instellen. Ik zou eerst met draad doen dan zonder draad. ;)
Pagina: 1