Problemen Lite-On 52x32x52 in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 16:14
Met een Lite-ON 52x cdbrander heb ik wat problemen na de installatie van Windows. De CDRW speler doet het fantastisch tijdens het installeren van Windows (wordt van de cd geboot, daarna vlekkeloze installatie) maar zodra je in Windows werkt leest de hele cdrw speler totaal niets meer. Als je de Windows cd er inpropt, en je opent 'm ziet 'ie setup.exe als een niet bekend bestandsformaat. Echter, de bestandsformaten zijn gewoon goed, ook staat er geen windows icoontje voor de cdromspeler als de Windows cd erin zit.

Andere cd's, zoals die van het moederbord en de videokaart, geven het zelfde probleem. Echter in de dvdspeler die als slave staat is er totaal geen probleem. Ik ga denk ik zo nog even de dvdspeler op master zetten en de cdrw op slave, maar dit is erg vreemd.

Iemand een oplossing? Volgens mij is de CDRWspeler niet kapot, vandaar mijn vraag in WOS.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS gaat het hierom? Zie ook de Windows Operated Systems policy :)

• geertb
Oei, had ik dat nergens genoemd. Het gaat iig om Windows XP Professional SP1

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt neem ik aan ook de navolgende kritieke patches ? Misschien in 'apparaatbeheer' eens de drive helemaal verwijderen en opnieuw opstarten. Misschien helpt dat wat ?

Al voor firmware updates op www.liteon.com gekeken ? Ze zijn zeldzaam maar toch :P
Eventueel de speler eens op een ander ide kanaal plaatsen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• geertb
Update:

Schijf blijkt het dus alleen niet te doen in Windows XP Prof zoals 'ie geinstalleerd was. Geprobeerd in een andere pc met Windows 2000. Gaat perfect. Geprobeerd in dezelfde pc met Windows 2000, gaat perfect. Nu dan maar Windows XP morgen nog een keer proberen..

Verwijderen van de schijf in apparaatbeheer hielp ook niet..

Verwijderd

Waarschijnlijk gebruik je een 80 aderige kabel?
Zoja: vervang hem met een 40 aderige kabel (oude type udma33 kabel dus) en kijk dan eens of het werkt.

Heb al met een aantal drives een zelfde soort probleem gehad waarbij ik dezelfde meldingen kreeg of meldingen zoals: "geen win32 aplicatie"
In alle gevallen was de kabel door een ouder type vervangen de oplossing :)

• geertb
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 19:23:
Waarschijnlijk gebruik je een 80 aderige kabel?
Zoja: vervang hem met een 40 aderige kabel (oude type udma33 kabel dus) en kijk dan eens of het werkt.

Heb al met een aantal drives een zelfde soort probleem gehad waarbij ik dezelfde meldingen kreeg of meldingen zoals: "geen win32 aplicatie"
In alle gevallen was de kabel door een ouder type vervangen de oplossing :)
Hmm. die fouten krijg ik inderdaad. Ik weet niet uit mijn hoofd wat voor kabel het is, maar dit zou het heel goed kunnen zijn.

Zo eens een doos met oude kabels uit de kast plukken.

Bedankt! Ik laat nog even weten of het wel of niet is gelukt, maar ik gok dat dit het inderdaad is.

• geertb
Ik de meest oude IDE kabel die ik hier had aangesloten (En dat is echt een kabel uit 1995 o.i.d.) maar het blijft het zelfde probleem geven.

Morgen nog even proberen wat 'ie doet alsie primary slave hangt naast de HDD als primary master, maar anders ga ik dat ding maar retourneren en er een ander merk voor in de plaats hangen ofzo... Liteon IT heeft geen drivers voor XP, alleen een firmware, en die zit er nu in..

:(

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Kijk een in apparaatbeheer of je brander niet in pio mode staat, deze hoor op dma te staan.
Dit kan tal van rare problemen veroorzaken.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• geertb
GreenthumB schreef op 13 februari 2004 @ 23:36:
Kijk een in apparaatbeheer of je brander niet in pio mode staat, deze hoor op dma te staan.
Dit kan tal van rare problemen veroorzaken.
Waar is dat ergens te vinden als ik 'Eigenschappen voor LITE-ON LTR-52327S" voor me heb? ik zie het nergens tussen, alleen digitale audio uitschakelen als vink-optie

Verwijderd

DMA staat bij je IDE/ATA controller - en niet bij je drive ;)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wissel 's van IDE controller, of zijn misschien de 41in1 of intel chipset drivers niet geinstalleerd? (lees er misschien overheen, maar zag zo snel niet je type mobo).

• geertb
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 13:53:
DMA staat bij je IDE/ATA controller - en niet bij je drive ;)
Shit, daswaar. Even kijken :)
Staat gewoon op beide kanalen op DMA (indien beschikbaar)
Wissel 's van IDE controller, of zijn misschien de 41in1 of intel chipset drivers niet geinstalleerd? (lees er misschien overheen, maar zag zo snel niet je type mobo).
Asus A7V8X-X, stond er inderdaad niet bij. De VIA 4in1 chipset drivers zijn al geinstalleerd, dat mag dus ook het probleem niet zijn

[ Voor 55% gewijzigd door geertb op 14-02-2004 15:27 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
geertb schreef op 14 februari 2004 @ 15:23:
[...]

Shit, daswaar. Even kijken :)
Staat gewoon op beide kanalen op DMA (indien beschikbaar)

[...]

Asus A7V8X-X, stond er inderdaad niet bij. De VIA 4in1 chipset drivers zijn al geinstalleerd, dat mag dus ook het probleem niet zijn
Vreemd hoor, ik heb het vorige model, LITE-ON LTR52246S, en die heb ik gewoon op een 80-aderige rounded cable van coolermaster. Alleen heb ik weer een heel ander mobo/chipset. Maar dat een nieuwer model niet met een 80 kabel zou werken lijkt me dus erg vaag ... Als je hem als enige/master jumpered helemaal aan de uiterste connector van die 80 hangt, wat doettie dan?
Wel gebruik ik Roxio's Easy CD Creator, misschien dat die iets van stuurprogsels meeinstalleerd?

[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-02-2004 17:04 ]

• geertb
Ik denk dak em maandag maar ga retourneren en er dan een LG voor in de plaats zet. de DVDspeler is ook LG dus dat staat ook wel mooi ook.

Morgen nogmaar even kijken of ik wat kan vinden, maar het is en blijft vreemd dat 'ie het alleen niet in XP doet..

Verwijderd

Volgens mij is die drive toch echt niet lekker meer. Ik heb dezelfde brander onder Windows XP en totaal geen problemen. Wellicht dat je met andere chipsetdrivers nog wat verschil kan maken?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

geertb schreef op 14 februari 2004 @ 19:12:
Ik denk dak em maandag maar ga retourneren en er dan een LG voor in de plaats zet. de DVDspeler is ook LG dus dat staat ook wel mooi ook.

Morgen nogmaar even kijken of ik wat kan vinden, maar het is en blijft vreemd dat 'ie het alleen niet in XP doet..
Ik zou em in ieder geval niet voor een LG ruilen! Dat zijn namelijk geen superbranders. Ik zou em gewoon ruilen voor een nieuwe Lite-On je hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad met deze brander. En als je perfecte 1-op-1 kopieën je Cd's wil hebben ben je echt stukken beter af met een Lite-On brander dan een LG! Sorry, tis een troll maar... :r (Heb wel (recente) ervaring met beide merken!)

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 14-02-2004 19:43 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• geertb
--MeAngry-- schreef op 14 februari 2004 @ 19:42:
[...]

Ik zou em in ieder geval niet voor een LG ruilen! Dat zijn namelijk geen superbranders. Ik zou em gewoon ruilen voor een nieuwe Lite-On je hebt waarschijnlijk gewoon pech gehad met deze brander. En als je perfecte 1-op-1 kopieën je Cd's wil hebben ben je echt stukken beter af met een Lite-On brander dan een LG! Sorry, tis een troll maar... :r (Heb wel (recente) ervaring met beide merken!)
Mjuh ik twijfel ook nog wel beetje. Misschien nog maar een keer een Lite-On proberen dan.. Bedankt voor je mening iig:)
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 19:33:
Volgens mij is die drive toch echt niet lekker meer. Ik heb dezelfde brander onder Windows XP en totaal geen problemen. Wellicht dat je met andere chipsetdrivers nog wat verschil kan maken?
Ik ga morgen eens kijken of die VIA drivers te updaten zijn. Vastwel denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door geertb op 14-02-2004 23:28 ]

Pagina: 1