Pc valt uit

Pagina: 1
Acties:

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heey,

Ik heb al tijden problemen met m'n computer doordat hij altijd bleef hangen bij detecting IDE drivers. Dus ik had een bios update gedaan en dat verliep allemaal goed totdat ik me computer reb00te. Ik kreeg een error: Checksum error Defaults loaded. Dus ik bestelde een nieuwe bios chip en toen kreeg ik weer dezelfde error. Ik dacht laat ik eens een andere toetsenbord proberen, en ja hoor ik kon me bios inkomen. Dus ik doe Load optimized defaults en herstart m'n computer weer. Na een klein tijdje valt me computer opeens uit en hoor ik een 2 tonige piep. Ik reset me bios maar en toen kreeg ik weer Checksum error Defaults loaded dus ik weer load optimized defaults doen en ik krijg weer het probleem dat m'n computer uitvalt. ik ben bang dat ik m'n moederbord weer moet opsturen zoals de vorige keer maar dan retouren ze hem meestal weer met de melding dat er niks aan de hand is met m'n moederbord en dan zijn de kosten weer voor mij :S Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, alvast bedankt.

Systeem:
Epox 8rda+
xp 1700+
kingston 512ddr pc2700
maxtor 80gig hdd

(ik heb zomaar het gevoel dat ik dit bericht in het verkeerde gedeelte van het forum heb gepost)

[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 08-02-2004 17:30 ]

Verwijderd

hij kan de data in de CMOS niet vasthouden. Al een andere batterij geprobeerd? Jumper niet op clear CMOS staan?

• AOC
  • Niet online
ik heb nog geen andere batterij geprobeerd.... En jumper staat gewoon goed.
Welke batterij kan ik het beste gebruiken voor in m'n moederbord ? En hoeveel kosten die dingetjes eigenlijk :)? Maar zou zo'n batterij er echt ervoor kunnen zorgen dat m'n pc na een klein tijdje uitvalt

[ Voor 21% gewijzigd door AOC op 08-02-2004 17:30 ]

Verwijderd

Dark0z schreef op 08 februari 2004 @ 17:29:
ik heb nog geen andere batterij geprobeerd.... En jumper staat gewoon goed.
Welke batterij kan ik het beste gebruiken voor in m'n moederbord ? En hoeveel kosten die dingetjes eigenlijk :)?
CR2032 meen ik dat het was. Kijk eens op jouw mobo, is een grijze schijf mocht je niet weten hoe een knoopcel eruit ziet ;) Kosten niet zoveel. Te koop bij de Hema oa

Verwijderd

probeer eens "fail safe defaults" en wat zijn je temperaturen?

zelf ook zo'n mobo, viel wel eens uit als de temps te hoog opliepen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 17:46 ]

• AOC
  • Niet online
m'n cpu temp komt niet boven de 40 graden uit... Teminste dat was toen ik hem nog geocced had... dus nu hij op standaard settings staat zal het wel een stuk lager zijn

Verwijderd

Niet meer dan normaal die temps. Enig idee hoe heet je chipset wordt? Ik denk dat je morgen maar eens langs een zaak moet gaan voor die knoopcel en dan weten we of dat het niet was. Een andere optie: biosflash niet zo'n succes? Ik zou toch maar eerst die batterij vervangen

• AOC
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 17:45:
probeer eens "fail safe defaults" en wat zijn je temperaturen?

zelf ook zo'n mobo, viel wel eens uit als de temps te hoog opliepen
Als ik Fail safe defaults laad dan start me computer op en voor de rest niks aan de hand. Maar als ik in m'n bios m'n cpu snelheid gewoon op 1,47ghz zet (xp 1700+) en m'n geheugen op 333mhz dan valt m'n pc weer uit na een klein tijdje

Verwijderd

[quote

Als ik Fail safe defaults laad dan start me computer op en voor de rest niks aan de hand. Maar als ik in m'n bios m'n cpu snelheid gewoon op 1,47ghz zet (xp 1700+) en m'n geheugen op 333mhz dan valt m'n pc weer uit na een klein tijdje[/quote]

Als ik het zo lees heeft het niks met die batterij te maken, of hij wordt te warm of je geheugen is rot.
Bij "fail safe defaults" kun je toch je cpu gewoon op 1700+ zetten?

• AOC
  • Niet online
je bedoelt dus dat ik eerst fail safe defaults doe en dan save & exit en daarna m'n fsb op 133 zet zodat m'n cpu snelheid 1,47ghz is ? Maar als ik dat dus doe dan valt me pc weer uit na een klein tijdje.

[ Voor 25% gewijzigd door AOC op 08-02-2004 19:23 ]

Verwijderd

Probeer eens op het mobo de jumper van de FSB op 133/166 te zetten en dan de "fail safe defaults"te draaien
En ik blijf wat eigenwijs het lijkt toch met je temps te maken te hebben

• AOC
  • Niet online
hmmm volgens mij heeft epox 8rda+ geen jumpers om fsb + clock ratio in te stellen

• AOC
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 19:30:
Probeer eens op het mobo de jumper van de FSB op 133/166 te zetten en dan de "fail safe defaults"te draaien
En ik blijf wat eigenwijs het lijkt toch met je temps te maken te hebben
maar als ik gewoon met de settings van fail safe defaults draai dan is er niks aan de hand.... pas als ik iets verander in me bios gaat het mis en de functie van dat als de temp te hoog is en de moederbord zich dan uit zichzelf uitschakelt heb ik uit staan

[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 08-02-2004 19:33 ]

Verwijderd

Dark0z schreef op 08 februari 2004 @ 19:32:
hmmm volgens mij heeft epox 8rda+ geen jumpers om fsb + clock ratio in te stellen
Ik heb mijn kast niet los maar als ik in het boekje kijk op pagina 3-5 lijkt daar wel een jumper te zitten om de fsb in te stellen

• AOC
  • Niet online
:D ik zal ff het ff checken

• AOC
  • Niet online
nja, als ik de jumpers verwissel dan zie ik niet dat m'n clockspeed is verandert :? En uiteindelijk valt m'n pc toch uit onder Fail safe defaults....

Volgens mij ben ik de gelukkige eigenaar van een bad ass moederbord, want m'n moederbord heeft het nog nooit lekker gedaan

[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 08-02-2004 20:02 ]

Verwijderd

het blijft toch een beetje gokken waar het in zit, heb je een reepje van 512 of 2 van 256 mb misschien kun je daar nog wat mee stoeien

• AOC
  • Niet online
ik heb 1x 512ddr kingston pc2700

• AOC
  • Niet online
Dit zijn trouwens mijn voltages

300watt voeding
5v = 4.757v
12v = 12.160v
-12v = -11.787
-5 = -5.501

Vbat = 3.072
5vsb = 4.921
Vcore = 1.616
vdd = 1.584

zien er verders goed uit volgens mij of wijken ze te veel af ?
maare ik kan voor een klein tijdje in windows zitten maar daarna valt die uit en als ik bijvoorbeeld distributed.net rc-72 progje opstart dan valt die na een paar seconde meteen uit. Dus zou het misschien aan de cpu liggen dat die het niet meer trekt ?
Pagina: 1