Toon posts:

Kan netwerkpad niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 3 pc's heb ik sinds kort aangesloten op een Multi PCModem (Speedtouch). De PC's kunnen internetten en e-mailen rechtstreeks met het internet. Soms ziet een van de computers de anderen maar dit is niet altijd het geval. In ieder geval gedeelde mappen worden niet zichtbaar want dan krijg ik de melding "Kan het netwerkpad niet vinden". Ik heb elke pc op een vast IP adres gezet 10.0.0.201 t/m 10.0.0.203 en ze staan in een werkgroep. Wat ben ik vergeten of doe ik fout.
Voor die tijd had ik een hub en konden de PC gewoon met elkaar praten.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En wat heb je met je DNS verwijzingen gedaan??? waarschijnlijk niet. zoek je hosts file op en geef daar de namen en ip-adressen in op en het gaat een stuk beter.

Verwijderd

Welke OS'en gebruik je? Ik had een probleem dat een Windows 2000 pc pas na 10 minuten doorhad dat er een andere pc actief was :z

Verwijderd

teigetjuh schreef op 08 februari 2004 @ 17:11:
En wat heb je met je DNS verwijzingen gedaan??? waarschijnlijk niet. zoek je hosts file op en geef daar de namen en ip-adressen in op en het gaat een stuk beter.
Dat zou normaal niet mogen. Wat als ik nou dynamische ip's liet toewijzen door een DHCP server. Dan werkt jouw oplossing niet, oké in dit geval wel sinds te topicstarter statische ip's heeft gebruikt.

Dit had een edit moeten wezen :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 17:19 ]