[PHP] Nieuwssysteem maken *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via google een paar sites gevonden die een matige uitleg geven over hoe een nieuwssysteem te realiseren met behulp van php en sql, in de search heb ik eigenlijk hier niks over kunnen vinden.

ik heb zelf niet echt veel verstand van php en sql dus helemaal volgen doe ik het niet aangezien de tutorials etc... voor ver gevorderde mensen waren.

Het is de bedoeling dat ik middels een pagina (online) nieuws kan toevoegen en dat deze op de indexpagina komt te staan plus een apparte niewsheader waar de titel in komt te staan met tijd etc...

Wie heeft hier een goede tutorial voor en/of kan me uitleggen hoe ik dit precies kan/moet aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

kijk eens naar postnuke of phpnuke ofzo, daarmee kan je wel ongeveer wat jij wilt :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Welke database wil je gaan gebruiken?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

kan me uitleggen hoe ik dit precies kan/moet aanpakken?
Trial & error.. :) Oftewel: Waar zit je vast?

Ik neem aan dat je niet met een scherm met www.php.net voor je zit en je hoofd tegen de monitor ramt van ellende en een leeg venster hebt, waar je code moet staan :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

http://www.phpfreakz.nl

Staan heel veel artikelen en ook een script libary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Misschien zou je beter met iets eenvoudigers kunnen beginnen om de basisprincipes te leren, een nieuwssysteem opzetten leer je niet in een paar dagen - ook niet met een tutorial, dan kan je net zo goed een kant en klaar pakket downloaden en installeren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 08 februari 2004 @ 16:58:
Misschien zou je beter met iets eenvoudigers kunnen beginnen om de basisprincipes te leren, een nieuwssysteem opzetten leer je niet in een paar dagen - ook niet met een tutorial, dan kan je net zo goed een kant en klaar pakket downloaden en installeren.
Html is voor mij geen probleem, enkel met php en (m)sql heb ik vrij weinig ervaring. maargoed om een nieuwssysteem inelkaar te zetten moet ik dit in php en (m)sql doen. Dus als hier eventueel een pakket voor is zou dit misschien ook handig zijn?

Of raden julle me toch aan om gewoon vanaf 0 te beginnen en alles zlef op te bouwen wat wel aanzienlijk meer tijd zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 17:03:
[...]

Html is voor mij geen probleem, enkel met php en (m)sql heb ik vrij weinig ervaring. maargoed om een nieuwssysteem inelkaar te zetten moet ik dit in php en (m)sql doen. Dus als hier eventueel een pakket voor is zou dit misschien ook handig zijn?

Of raden julle me toch aan om gewoon vanaf 0 te beginnen en alles zlef op te bouwen wat wel aanzienlijk meer tijd zal kosten.
Als er een pakket is dat al aan al jouw eisen voldoet, waarom zou je dan het wiel opnieuw uitvinden? Kijk eens op bijvoorbeeld http://www.hotscripts.com daar staan ws tientallen nieuwsscripts die je zo kan gebruiken.

Aan de andere kant is zelf doen natuurlijk altijd leuker en vele malen leerzamer, plus dat je het kan maken volgens je eigen wensen; dat dat meer tijd kost is logisch, maar het geeft over het algemeen wel meer voldoening, en de kennis die je opdoet kan je altijd nog van pas komen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik heb een vermoeden dat de topicstarter dit wil om meer ervaring op te doen met php en een koppeling met een db (bijv: mysql). Ik wil je wel verder helpen. Als je even een mail stuurt of me toevoegt aan MSN dan kunnen we aan de slag. :)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
seamus21 schreef op 08 februari 2004 @ 17:19:
Ik heb een vermoeden dat de topicstarter dit wil om meer ervaring op te doen met php en een koppeling met een db (bijv: mysql). Ik wil je wel verder helpen. Als je even een mail stuurt of me toevoegt aan MSN dan kunnen we aan de slag. :)
Toegevoegt aan msn...
Pagina: 1