[xp-ICS] netwerk ziet elkaar niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Onze computer boven (xp-boven) kan via mijn pc (xp-ics) het internet op. Echter sinds vorige week is ie er opeens mee gestopt (het netwerk dan). (topic) Daarom heb ik vandaar op xp-boven xp geinstalleerd, omdat ik dat toch al wilde doen en ik zo eventuele software problemen op dacht te lossen. Echter ik krijg het al sinds de storing niet meer voor elkaar dat de pcs elkaar zien, laat staan dus dat ik internet kan sharen.

pc 1 krijgt 192.168.0.1 maar pc2 krijgt 169.254.213.63 van mijn DCHP server die in ICS zit! Dmv de tutorials zowel op google ([google=home networking windows xp tcp/ip]) als de NT FAQ heb ik ICS ingesteld en het zou gewoon moeten werken.

De pcs zien elkaar wel in de systray, maar kunnen elkaar niet pingen.

dhcp warning in eventvwr van xp-ics
ipconfig van xp-ics
ipconfig van xp-boven

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 20% gewijzigd door Justice op 08-02-2004 17:52 ]

Human Bobby

• Justice
*schopje ;)* iemand ideeen? vanavond ga ik de bekabeling testen, echter als je een idee hebt waar het anders in zou kunnen zitten dan zou het erg handig zijn :)

Human Bobby

Verwijderd

Het lijkt er op dat je pc boven geen ip-adres krijgt van je dhcp. Heb je al geprobeerd om hem een vast adres te geven?

• Justice
ja ik heb geprobeerd hem 192.168.0.2 te geven, met en zonder de DNS en Default gateway naar 192.168.0.1 te verwijzen, dit helpt echter ook niet.
offtopic:
Moet trouwens default gateway ingevult worden of niet?

De services die nodig zijn voor ICS/ICF zijn allemaal ook gestart dus daar kan het ook niet aan liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Justice op 09-02-2004 16:16 ]

Human Bobby

Verwijderd

Hoe zijn de pc's met elkaar verbonden?
Het lijkt mij dat hier iets niet goed zit.

Verwijderd

Oh ja, de gateway moet ingevuld worden. DNS forwarder
Pagina: 1