Hay allemaal,
Met een ADSL-verbinding in het vooruitzicht, zou ik jullie willen vragen wat het beste is voor een vrij eenvoudig thuisservertje. (Midi-tower met 200mhz, 64mb EDO-ram, 2,5Gb harddisk (kan eventueel groter...))
Ik heb de volgende functies in gedachte:
- Delen van internet (ADSL van MyADSL)
- Website hosten (html, PHP, MySQL, etc)
- Draaien van p2p-prgramma's, zoals Overnet
- Draaien van klein Wake-On-Lan progje om pc's binnen 't netwerk wakker te maken
- Voor intern gebruik een 'Gedeelde map', bestanden moeten door pc's binnen 't netwerk snel en makkelijk te openen zijn (File-server dus
)
- Ook lijkt het me wel handig, aangezien alles in een stoffig donker hoekje komt te staan, om de server van afstand bestuurbaar te maken (vanaf een pc binnen z'n netwerk)
- Tot slot wil ik in de toekomst de schijven als RAID-systeem laten functioneren
Als ik het zo zie lijken het een hoop eisen, maar zo ziet toch ongeveer mijn ideale thuisservertje er uit (denk ik
). Ikzelf denk dat Windows 2000 (Welke? Pro, Server, etc?) aardig uit te voeten moet kunnen, maar hoe host ik daar een website op, beveilig ik dat voldoende, etc.
Ik hoop dat jullie ideeen hebben over hoe ik dit het beste kan realiseren...
Groeten,
Roel
Btw; De search-functie leverde weinig op...
Met een ADSL-verbinding in het vooruitzicht, zou ik jullie willen vragen wat het beste is voor een vrij eenvoudig thuisservertje. (Midi-tower met 200mhz, 64mb EDO-ram, 2,5Gb harddisk (kan eventueel groter...))
Ik heb de volgende functies in gedachte:
- Delen van internet (ADSL van MyADSL)
- Website hosten (html, PHP, MySQL, etc)
- Draaien van p2p-prgramma's, zoals Overnet
- Draaien van klein Wake-On-Lan progje om pc's binnen 't netwerk wakker te maken
- Voor intern gebruik een 'Gedeelde map', bestanden moeten door pc's binnen 't netwerk snel en makkelijk te openen zijn (File-server dus
- Ook lijkt het me wel handig, aangezien alles in een stoffig donker hoekje komt te staan, om de server van afstand bestuurbaar te maken (vanaf een pc binnen z'n netwerk)
- Tot slot wil ik in de toekomst de schijven als RAID-systeem laten functioneren
Als ik het zo zie lijken het een hoop eisen, maar zo ziet toch ongeveer mijn ideale thuisservertje er uit (denk ik
Ik hoop dat jullie ideeen hebben over hoe ik dit het beste kan realiseren...
Groeten,
Roel
Btw; De search-functie leverde weinig op...