Toon posts:

raid dos vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik een raid kaartje geplaatst.
2 HD's erin en via de raid bios een kopie van 1 naar 2 laten maken.
Werkt nu allemaal goed, maar:
als ik als test schijf 2 tijdens een draaiende computer los koppel hangt mijn systeem.
't Is toch juist de bedoeling dat het dan gewoon doorwerkt?
Na een boot krijg ik dan wel de melding dat het raid systeem incompleet is.
Ik heb ook de dos driver van het raid kaartje geinstalleerd, maakte geen verschil
Raid kaart is de SIL680 IDE, slechts 25,- bij einsteyn

Verwijderd

Ondersteund dit kaartje dan hot-swapping?

Verwijderd

wie zegt dat de pc door moet blijven werken?
het gaat om databehoud (niet alle data weg door 1 schijf kapot), niet perse om het systeem online te laten blijven.
systeem hangt, en je krijgt de gelegenheid je 'kapotte' schijf te vervangen.
daarna kun je weer verder werken.

iets professionelere controllers zullen inderdaad je systeem niet laten crashen en je door laten werken. vervanging dient dan wel na een reboot te gebeuren.

nog professionelere controllers zullen wel hotswap aankunnen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Nee man tuurlijk kan die sil680 geen hot swap, zo mol je je harde schijven.

:D

Alle proemn in n drek

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
't Is toch juist de bedoeling dat het dan gewoon doorwerkt?
Zoals al gezegd ondersteunt jouw controllertje geen hot-swap, dus kun je niet verwachten dat je pc-tje zomaar doorwerkt. Bij sommige controllers gaat het wel goed; ik heb het eens geprobeerd met een FastTrack TX2Plus S150 onder Win2k/XP; dat draaide netjes door (na ong. 30 sec. pauze) toen ik een van de 2 schijven van de RAID1 array loshaalde. Na reboot kwam uiteraard de melding dat de array 'critical' was.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij reboot hij na 30 sec, ik had gehoopt dat het zou gaan zoals koraks schrijft.
Ik wilde voor deze centen geen hot swap, dat betekent verwisselen tijdens bedrijf.
Ik wilde doorwerken tijdens bedrijf, mwah , misschien toch maar in een dos boxje on 2000 gaan werken.

bedankt voor de opbouwende reacties.
Pagina: 1