Toon posts:

leadtek met spdif

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een leadtek k7ncr18d pro 1 met een nforce 2 spp chipset erop en dus ook spdif out erop.
nou heb ik vandeweek een Hercules XPS 510 5.1 setje gekocht
uiteraard wil ik nu de spdif out gebruiken,..maar hoe!?
ik heb de spdif out op het mobo aangesloten.
nu de boxen nog, ik kreeg by de set een kabeltje voor een decorder of digitale uitgang deze had een aansluiten waarvan ik de naam niet weet{ik zal ff omschijven: een ronde aansluiting met 9 pinnetjes erin} het lijkt een beetje op een muis aansluiting.
deze aansluiting kan ik dus prima op mijn boxen aansluiten maar niet op mijn spdif out uitgang op het mobo. hoemoet ik dat doen?
ik heb het forum doorgelezen, ik kwam hieralleen problemen tegen met aansluitingen van de soundblaster en andere soundcards. ik gebruik dus de onboard soundstorm. :D

alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 16:41 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je moet eens achterhalen of je speakerset wel een ingebouwde decoder heeft of enkel een versterker is.
Zo'n veel-polig stekkertje is vaak alleen om een al gedecodeerd 5.1 signaal naar een speakerset te sturen. :)

Senile! Senile Oekaki

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 21:59

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/multimedia/hercules/xps510/sub-back.jpg
Edit: ik zie dat het linkje het af en toe niet doet. dus hier:
http://www.ixbt.com/multimedia/hercules/xps510/sub-back.jpg

de achterkant is met de aansluitingen dan kan ik je vertellen dat deze speaker set geen DS/DTS decoder aan boord heeft, gezien de aansluitingen.

SPDIF of een andere digitale (zoals glas) bron aansluiten is dus uitgesloten.

Je zal het op de ouderwetste, analoge manier moeten doen, dus via die zogenaamde G9 connector, of via de L,R,SL,SR,Center en SUB aansluitingen.

Of een andere speakerset aansluiten die wel een SPDIF inputje heeft.
Met wat onderzoek vooraf en/of navraag hier en daar had je vooraf kunnen weten dat je geen SPDIF aan kan sluiten op deze set. :)

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 09-02-2004 11:35 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ben ff naar d lokale cable-boer geweest en die wist ook nie echt wat ik bedoelde,..naar wat te hebben bekeken in een boekje van de fabrikant waren we eruit,..de naam weet ik niet meer,mar hij gaat het bestellen,dus deze kan voormijn part wel dicht.

thx :|