Toon posts:

[SVCD] Audio slecht na branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb net met Adobe Premiere Pro een filmpje + muziek in elkaar geknutseld en liep tegen problemen aan bij de export: krakend geluid bij export naar (DV) AVI. Dat is nu opgelost (heb geluid apart als WAV geexporteerd en video als DV AVI). Vervolgens via TMPGEnc het filmpje als SVCD PAL gerecode (CBR 2520) en dat leverde een .mpg op. Deze .mpg is perfect af te spelen met PowerDVD.

Maarrrrr...als ik hem via Nero als SVCD brand, is het resultaat een SVCD met krakend, superslecht geluid :(

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen. Ben al de hele dag aan het zoeken en puzzelen om dit werkend te krijgen, maar tot nu toe zonder succes :(

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit ruikt naar slechte sample rate conversie... Toevallig ergens van 48 naar 44.1 Khz gegaan (of weer terug) :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

op forum.doom9.nl las ik ook al iets over nero svcdcreator. hij schijnt het beeld onderste boven te branden? kijk daar maar eens of dump je vraag ook daar......

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 08 februari 2004 @ 16:51:
Dit ruikt naar slechte sample rate conversie... Toevallig ergens van 48 naar 44.1 Khz gegaan (of weer terug) :?
Thnx. Zou goed kunnen, Premiere Pro maakt conformed audio samples en die zijn 48. De WAV die ik exporteer is ook 48. Ga ik in TMPGEnc naar SVCD dan wordt het 44.1

Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat TMPGEnc die switch niet altijd goed doet, maar kon dat niet meer terugvinden. Ga nu proberen om vanuit Adobe naar 44.1 te exporteren, kijken of dat werkt.

Ik vind het dan wel vreemd dat PowerDVD hem wel correct afspeelt voordat ik hem brand...

Encode me ziek :/ Maarja, het houdt je van de straat :D

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb de ervaring dat premiere ook behoortlijk slecht is in sample rate conversie. Ik deed het altijd met een extren proggy.

Verwijderd

Topicstarter
OK, tweede onderzetter :(

Welk proggie gebruikte je daarvoor?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Gewoon een willekeurig sound edit proggy. Cool edit ofzo...

Pagina: 1