Toon posts:

vastlopen met kaartlezer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan hulp bieden bij het volgende probleem.
bij gebruik van de de pas geïnstaleerde (sandisk) cardreader typeSDDR-75 loopt de computer regelmatig vast(laatste driver geïnstaleerd via internet).
Als ik foto's van m'n CF kaart wil kopieren en plakken lukt dit wel maar na een aantal foto's loopt de computer vast(beeld staat stil cursor wil nog wel). Dit is bij zowel kleine fotobestanden(circa 0,8mb op een 16MB kaart als ook bij bestanden van circa 2 MB op een 128MB kaart.
M'n computer heeft 319MB ram geheugen en van de 8GB harde schijf is nog circa 4GB beschikbaar. alles werkt onder windows 98se. momenteel is er geen virusscanner geïnstaleerd. En ik heb een keer een foutmelding langs zien komen waarin werd gemeld dat dit te maken kon hebben met het config.sys bestand. Meer info nodig?? laat het me dan even weten.

Groet, Martin

Verwijderd

Heb je de Cardreader al eens op een ander USB poortje geprobeerd. Of werk je via een Hub. Of via een USB insteekkaart. En heb je al eens gekeken of er up to date drivers zijn voor je moederbord. Zoals Inf filetjes en USB drivertjes. Het is heel moeilijk om zonder info van je pc hier een goed antwoord op te geven.

Mocht je de cardreader op een USB hub hebben geinstalleerd. Dan kan het zo zijn dat de Hub te weinig power levert aan je Cardreader. Daardoor kan hij hele rare foutmeldingen geven. Probeer het dan eens op Onboard USB aansluitingen die moet in de meeste gevallen altijd werken.

Heb je toevallig de cardreader op een USB insteekkaart geinstalleerd. Dan moet je eens kijken of er een extrene voeding op die card zit. Mocht dat het geval zijn, dan onmiddelllijk aansluiten. En mocht dat niet het geval zijn dan moet je hem toch eens aansluiten op je Onboard usb poortjes.

En als laatste wat ik me nog voor kan stellen. Dat je voeding in je computer te weinig stroom levert aan alle componenten in je computer. En misschien dat het met een nieuwe voeding opgelost is.

Nou veel succes ermee!!

Verwijderd

Topicstarter
hierbij wat info over m'n usb aansluiting.
het gaat om 2 usb aansluitingen welke standaard in m'n computer ingebouwd zitten. in apparatenbeheer staan deze als volgt vermeld :
USB controller
l__ intel 82801 AA usb univers. host controller
l__ usb Root hub

Het lampje (oranje) van de kaartlezer blijf vaak wel branden bij de storing. Het lampje (groen)van de CF-kaart gaat wel uit.

Wat bedoel je met onboard usb poortjes?

Groet, Martin

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 00:10:
Wat bedoel je met onboard usb poortjes?
De USB poorten van je moederbord

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.