[Excel] optellen gegevens bepaalde criteria (k9 session log)

Pagina: 1
Acties:

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 21:53
Hoi luitjes,

Ik probeer met excel een bestand te maken waarin ik mijn session statistics van k9 mooi kan weer geven.
Het lijkt me dan leuk om te kunnen zien op welke tijdstippen ik hoeveel spam krijg en gewenste email.
ik heb reeds zitten proberen, en hier is wat ik tot nu toe heb:

http://home.wanadoo.nl/b.ploeg/Spam.xls

Links staan de ruwe gegevens zoals het logbestandje is. Deze wil ik hier gewoon gaan neer kwakken :)

Om tot een beetje grafiek te kunnen komen heb ik daarna gewoon een lijst gemaakt met datum en dan de uren 0 t/m 23. De gegevens van spam of niet wil ik in de groene en oranje kolom (R en S) neer laten komen. Zoeiets heb ik vroeger eens automatisch laten doen meen ik me te herinneren, allen nu lukt het me voor geen kont. De getallen die er nu in staan heb ik hand matig in gevoerd. door te kijken in kolom L en M.

Is er een mogelijkheid om dit automatisch te laten soorteren ??? Ik hoop dat er iemand langs komt die snapt wat ik bedoel :)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

BazP schreef op 08 februari 2004 @ 16:04:
[...] Ik hoop dat er iemand langs komt die snapt wat ik bedoel :)
Nou je maakt het er niet makkelijk op nee. Als je bedoelt dat je per uur de totalen wilt zien over verschillende dagen dan volstaat mbt van die urenkolom al de functie som.als. Moet het ingewikkelder dan kijk in de help of hier op got even naar matrix- cq arrayformules.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• BazP
Niesje schreef op 08 februari 2004 @ 17:20:
[...]

Nou je maakt het er niet makkelijk op nee. Als je bedoelt dat je per uur de totalen wilt zien over verschillende dagen dan volstaat mbt van die urenkolom al de functie som.als. Moet het ingewikkelder dan kijk in de help of hier op got even naar matrix- cq arrayformules.
Ik ga even naar de "som.als. functie kijken :)

• BazP
Kom er niet veel verder mee...

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Je wilt eigenlijk een totaal telling per dag per uur en dan ook nog eens voor Spam en Good apart. Hoewel het niet onmogelijk zal zijn (neem ik aan) is dit toch iets te ingewikkeld is om in één formule te vatten.

Tevens om het aantal Spam / Good berichten per uur weer te geven in een grafiek is onhaalbaar. Met 1 maand met 24 uur zit je al op 720 markeringen op de x-as.
Dit is niet bevoordelijk voor de leesbaarheid :) Een weergave per dag of per week lijkt me meer haalbaar.

Ben er even mee aan de gang gegaan en heb iets bedacht. Hopelijk is het wat :)

Zie aangepaste excel file

[ Voor 3% gewijzigd door -Marshal- op 08-02-2004 19:55 ]

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• BazP
-Marshal- schreef op 08 februari 2004 @ 19:54:
Je wilt eigenlijk een totaal telling per dag per uur en dan ook nog eens voor Spam en Good apart. Hoewel het niet onmogelijk zal zijn (neem ik aan) is dit toch iets te ingewikkeld is om in één formule te vatten.

Tevens om het aantal Spam / Good berichten per uur weer te geven in een grafiek is onhaalbaar. Met 1 maand met 24 uur zit je al op 720 markeringen op de x-as.
Dit is niet bevoordelijk voor de leesbaarheid :) Een weergave per dag of per week lijkt me meer haalbaar.

Ben er even mee aan de gang gegaan en heb iets bedacht. Hopelijk is het wat :)

Zie aangepaste excel file
Ok dankje :)
ik snap nog niet helemaal hoe ie werkt :P, maar hier kan ik zeker weer mee aan de slag! Dankjewel!
Pagina: 1