Toon posts:

Asus Radeon 9600XT TV-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Asus Radeon 9600XT.
De TV-out van deze kaart krijg ik niet naar behoren werkend. Ik heb het forum hier nagezocht, maar niets wat op mijn probleem lijkt. Tevens bij ATI en ASUS gezocht, maar zonder resultaat.

Als ik mijn TV-out aanzet in Win XP heb ik het volgende probleem:
- Of de kleuren op mijn tv zijn te ligt en het beeld trilt en verspringt
- of ik heb een mooi strak beeld op tv, maar van de kleuren klopt niets meer.

Tussen deze twee standen wordt @ random gekozen door TV/videokaart. Ik kan wat aanpassen in de eigenschappen van de tv-out en dan verspringt het soms, maar echt @ random.

De kleuren die niet kloppen in het 2e geval houdt in dat 1 van de RGB kleuren niet getoond wordt. Ik weet zo niet welke, maar mijn groene start-knop wordt in ieder geval oranje getoond.

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, zowel van Asus als van ATI, driver cleaner geprobeerd, maar allemaal zonder succes.
Tevens zowel een S-VHS kabel (die het op mijn Radeon 7500 prima deed) en een composite-kabel geprobeerd, maar allebei hetzelfde probleem.

Wie-o-wie kan dit probleem voor mij oplossen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Heb je ook al de juiste output (PAL) geselecteerd?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle PAL-instellingen al geprobeerd, maar dit maakte niets uit.
De hierboven beschreven problemen bleven bestaan.

Ook heb ik geprobeerd om de resolutie aan te passen, maar 800x600 en 1024x768 (max tv-out) maakten niet uit.

Verwijderd

probeer eens een extern progje te gebruiken als tvtool.. ik heb dat ooit ook op een tnt2 32mb gehad, en met het progje liep alles flex.

Waarom weet ik niet maar het is de moeite van het proberen waard toch?

Verwijderd

tv-tool is enkel voor nvidia kaarten

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Heb je wel EERST je TV aangezet op het goede kanaal, dan je PC geboot... en als het probleem zich dan voordoet nog een keer geboot?

Dit helpt soms als ik zwart/wit beeld krijg.

Verwijderd

Topicstarter
De tv stond inderdaad aan op het juiste kanaal. Ook heb ik enkele keren gereboot.
Het stomme is dat tijdens het rebooten het boot-scherm in XP-opstart scherm wel duidelijk/scherp/trilvrij met de juiste kleuren in beeld komen.
Maar zodra windows is opgestart is het huilen geblazen.

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine kick

Is er niemand die dit probleem herkent een oplossing weet?

Verwijderd

Ik heb van het weekend een Asus Radeon 9200SE aangeschafd voor de tv-out mogelijkheden. Ik heb echter hetzelfde probleem als de topic starter, namelijk dat het beeld horizontaal trilt. Bijzonder irritant.
Ik heb inmiddels PAL dingen aangepast, drivers geprobeerd (standaard windows, catalyst 4.x, catalyst 3.x en asus cd) composite en svideo kabel geprobeerd, windows 2000 pro en windows 2003 standard. Maar helaas mocht niets baten.

Ik hoop daarom, net als de TS waarschijnlijk, dat iemand een oplossing heeft :s
Pagina: 1