[printer] kleuren-cartridge uitgedroogd ?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
het betreft een HP 940c

Veel wordt er niet geprint, zo af en toe een pagina, meestal dus zwart-wit. Hierdoor wordt de kleurencartidge dus vrijwel nooit gebruikt. Nu wilde ik eens iets in kleur afdrukken en wekr tdit dus niet meer. Dit terwijl er nog inkt genoeg in de kleuren-cartridge zit/

Waarschijnlijk is de uitgang van de cartridge uitgedroogd/verstopt geraakt.

Wat is hier aan te doen. Is er überhaupt een oplossing om de uitgang weer open te krijgen zonder deze te beschadigen?

Audi: Vorsprung durch Technik

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En als je nou een paar keer de printer softwarematig reinigd?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Pak de cartridge, pak een wattenstaafje, een beetje disolvent oid... Vrijf het wat op de printkop. Na een paar paginas zal ie weer lekker printen

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 08:50
Ik had ook iets soortgelijks met mijn lexmark die ook weinig gebruikt word, dit was idd de simpele maar effectieve oplossing :)

Verwijderd

Werkt dat ook bij langdurig verstopte koppen? Een vriend van mij heeft een professionele Epson printer op de kop kunnen tikken waarvan de blauwe printerkop dicht zit, de andere koppen hebben we door veelvuldig printen en reinigen kunnen ontstoppen maar die blauwe is en blijft potdicht

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 08:50
Nouja, het is het proberen waard. Het hangt ook wel een beetje af van hoelang langdurig is natuurlijk :)

Verwijderd

Da Loogie schreef op 08 februari 2004 @ 16:41:
Nouja, het is het proberen waard.
Heb je gelijk in :)
Ik zie hem morgen weer dus ik zal hem eens op dit topic wijzen.
Anders is er nog een andere mogelijkheid, er was recentelijk ook nog een soortgelijk topic geopend meen ik. Maar goed, we testen het eens uit.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 16:38:
Werkt dat ook bij langdurig verstopte koppen? Een vriend van mij heeft een professionele Epson printer op de kop kunnen tikken waarvan de blauwe printerkop dicht zit, de andere koppen hebben we door veelvuldig printen en reinigen kunnen ontstoppen maar die blauwe is en blijft potdicht
Epson werkt anders, apparte kop met kleine 'slangetjes' er naar toe. Het kan ook zijn dat een van de slangetjes verstopt zit. Dan kan je een nieuwe kop kopen, maar je kan hem ook laten reinigen door Epson zelf..
De HP's, lexmarks (= ook dell) die met een kop OP de cartridge werken kun je erg makkelijk schoonmaken door een wattenstaafje/toiletpapier zelfs met water vochtig maken, en voozichtig deppen (vooral niet vegen !).

wat me te binnen schoot, je kan die epson kop ook op iets vochtigs leggen en laten 'inweken'.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 08-02-2004 17:04 ]

Verwijderd

DukeBox schreef op 08 februari 2004 @ 17:03:
Dan kan je een nieuwe kop kopen
Gezellig :(
wat me te binnen schoot, je kan die epson kop ook op iets vochtigs leggen en laten 'inweken'.
staat genoteerd :)
Pagina: 1