Toon posts:

[XP home] herstart continu; safemode lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus mijn pc : PIII 1,2 Ghz, 256 MB Ram, win XP home edition

ik heb volgend probleem sinds deze morgen (zonder dat ik iets geinstalleerd heb of zo, het is echt heel plots)

de pc start niet meer op, ik krijg het scherm waar ik moet kiezen tussen veilige modusn normale modus en laatste configuratie, enz.
geen enkele van die mogelijkheden biedt soelaas; dus opstarten in safe mode gaat ook niet
de pc start telkens weer opnieuw
ik heb geen xp-cdrom meegekregen (pc uit de supermarkt :( )
wel een recovery-diskette : met deze lukt het om de de pc in dos op te starten maar dan herkent hij m'n harde schijf niet meer: in de setup detecteert hij wel de hards schijf
met de diskette detecteert hij enkel de diskette en de recovery-disk maar in die recovery-disk kan ik niets doen, er staan maar 3 bestanden in die ook niet werken

ik heb gezocht op de search en via google maar vind geen oplossing
er wordt altijd gevraagd voor een opstart met xp-cdrom maar die heb ik niet; bestaat er een mogelijkheid om de zaken in orde te krijgen zonder xp-cdrom
ik ben intussen op zoek naar een xp-cdom, als ik die dan vind, is het dan zeer eenvoudig om het probleem op te lossen (aub wat details over wat ik precies moet doen want ik ben een leek)
DANK!!!

Verwijderd

check de faq hier eens op got, die zijn met name op dit gebied erg uitgebreid.
en zoeken op got levert heel veel hits op.
http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 15:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eens met de rescue diskette vanaf de commando prompt je op die partitie rond te bladeren. Het is bijvoorbeeld bij HP en dergelijke heel gewoon dat de 'recovery cd' als verborgen partitie op de harde schijf aanwezig is. Bij deze computer is dat ook wel te begrijpen, een cdtje moet meestal een berg extra geldkosten :)

Staat ergens in de handleiding of op de achterkant van de pc of op de diskette iets van 'voer "bla.exe" uit om de recovery te starten' ? De site van de fabrikant of een telefoontje erheen zal een handige oplossing zijn.

Volgens mij kan je met je legale OEM key, welke als sticker op je pc zou moeten zitten volgens mij gratis of tegen een kleine vergoeding de software bij Microsoft kunnen bestellen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters