Toon posts:

pci serial controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na een "oude" computer geformateerd te hebben krijg ik na het installeren van W98 SE de melding dat hij nieuwe hardware heeft gevonden: PCI serial contoller. Maar het zoeken naar het gepaste stuurprogramma geeft wat problemen. Na wat zoekwerk heb ik begrepen dat die niet te vinden is op de W98 diskette, maar op een apart cd-rom zou te vinden zijn, helaas weet ik niet welke of waar ze te vinden. Weet iemand een middel om te weten te komen waar ik aan dat stuurprogramma geraak (kan nog wel niet op internet met die pc) of kan ik te weten komen van welk merk die PCI is, dan kan ik misschien wat rommelen in m'n cd's. Klopt het dat je die controller nodig hebt om op het internet te kunnen?
greets broem

Verwijderd

www.aida32.hu
ff installeren, dan weet je precies welke hardware je in huis hebt. daarmee kun je gericht gaan zoeken
Klopt het dat je die controller nodig hebt om op het internet te kunnen?
dat ligt eraan of jij een serieel modem hebt natuurlijk :)

@hieronder: owja, dat kan ook nog :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 14:33 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Bijna 100% zeker dat het een software modem is, alleen nu nog de juiste vinden.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
indien software modem, staat stuurprogramma dan niet op w98 cd?

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 22:18

Jiffy

God, you're ugly!

Computer openmaken, checken wat voor nummer(s) er op de chip(s) van het modem staan, kijken of er evt een merk en/of typenummer op het modem zelf staat en vervolgens de drivers opzoeken (in je cd-rom verzameling of op i-net).
indien software modem, staat stuurprogramma dan niet op w98 cd?
Blijkbaar niet, anders waren die drivers wel geïnstalleerd... ;)

Maarre, da's idd niet ongebruikelijk. Windows (welke versie dan ook) heeft niet álle drivers van álle apparatuur aan boord.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
heb de modem gevonden: rockwell RLVDL56DPF/SP R6785-61, maar de cd-rom met de drivers wil niet starten (heb ook al via verkenner geprobeerd). Enig idee waar ik deze driver free kan downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
driver gevonden op net! Heeft soms nog iemand een driver' coor een silicom usb ethernet adapter? Ik geraak nog steeds niet op internet met die computer:-(. Moet iets kleins zijn, maar ik ben niet echt een expert

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 20:48:
driver gevonden op net! Heeft soms nog iemand een driver' coor een silicom usb ethernet adapter? Ik geraak nog steeds niet op internet met die computer:-(. Moet iets kleins zijn, maar ik ben niet echt een expert
http://www.silicom.co.il/faqu2e.htm ??

Verwijderd

Topicstarter
yep, gelukt!!!!!!!

bedankt aan alle raadgevers;-)
Pagina: 1