Asus K8V + Windows XP 64 bit

Pagina: 1
Acties:

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Hoi,

ik ben nu al een tijdje bezig om op mijn asus k8v windows xp 64 bit te krijgen, dat lukt wel alleen ik kan geen driver vinden die geschikt is voor de onboard netwerkkaart. De standaart drivers die op de cd worden meegelevert pakt ie niet, ik heb het al geprobeert met de nieuwe via Hyperion Pro 0.96P2 AMD64 drivers maar nog steeds pakt ie geen drivers.

Specs:
Asus K8v Deluxe
AMD athlon 64 3200+
2 * 256 mb crosair
40gb maxtor
Geforce fx5200

Windows XP 64 bit

Ik heb al op got gezocht en op google maar kan er niks over vinden.

Heeft iemand dit probleem mischien al eerder gehad of weet er de oplossing voor ?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die drivers voor je NIC zitten niet bij de VIA drivers omdat het waarschijnlijk een losse 3Com/Realtek/... chip zal zijn waar aparte drivers voor nodig zijn.
Je moet dus ff uitzoeken welke netwerk-chip je hebt en op de site van de fabrikant geschikte 64-bit drivers zoeken. Ik ben wel benieuwd voor welke merken NIC's die er al zijn. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Icetree
--MeAngry-- schreef op 08 februari 2004 @ 14:15:
Die drivers voor je NIC zitten niet bij de VIA drivers omdat het waarschijnlijk een losse 3Com/Realtek/... chip zal zijn waar aparte drivers voor nodig zijn.
Je moet dus ff uitzoeken welke netwerk-chip je hebt en op de site van de fabrikant geschikte 64-bit drivers zoeken. Ik ben wel benieuwd voor welke merken NIC's die er al zijn. :)
ik heb dus een 3Com Gigabit LOM (3C940) alleen op de 3com site zijn daar dus geen drivers voor te vinden :(, wel firmware updates maar ik denk niet dan het probleem word opgelost

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:30

EaS

Hier staat die driver.

• Icetree
Ja hij doet het nu :D

bedankt voor de reacties

Verwijderd

Ik heb ook een Asus K8V, maar ik kan nergens een driver vinden voor m'n SATA controller, windows XP 64 bit. De Promise 378 controller. Ik heb ze tot nu toe nergens kunnen vinden.

De driver, die van de winows 32bit-versie heb ik geprobeerd, maar dat wou niet lukken. Ik bedoel de driver, die je tijdens de setup met F6 moet installeren.

Ik heb...
- Asus K8V SE DeLuxe
- AMD64 3000+
- Maxtor 160GB SATA schijf
- 512MB Kingston
- 9600PRO
- etc

Hele systeem werkt perfect op windows 32-bit. (xp-prof), maar installatie van 64Bit wil nog niet lukken..

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 14:21
clickety

bovenste link

Whoo-ah.

Verwijderd

Helaas werkt het nog niet, windows herkent m'n schijf niet. Dit lukte met XP-32bit wel gewoon.

Hoe kan ik die andere controller gebruiken op m'n moederbord? VIA?

Verwijderd

Meer mensen ervaring?

Verwijderd

up
ik zit met hetzelfde probleem. geen 64-bit driver voor de s-ata controler van via. dus ik kan em niet installeren omdat tijdens de installatie de hardeschijven niet gevonden worden.
http://www.viaarena.com/?PageID=300 werkt bij mij niet.. google geeft aan dat daar de drivers moeten zijn.

de site komt weer online opeens..
maar: The SATA & RAID functions of the VT8237 are supported in this driver package, only after the operating system has been installed. Seperate drivers for these functions will be provided at a later date so that the operating system can be installed on a SATA drive.

hier komen de drivers dus later. weet iemand anders alternative drivers die er misschien al zijn???

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 22:36 ]

Pagina: 1