Toon posts:

Simpel Netwerk Probleem -> Internet Delen Onder Winxp+ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een klein draadloos netwerkje opgezet en het werkt goed zover. Bestanden delen, elkaar zien, elkaar kunnen pingen werkt goed alleen ik krijg het niet voor elkaar om de internet verbinding te delen.

Ik heb op de hoofdcomp. 2 verbindingen:

LAN Verbinding (adsl)
Draadloos netwerkverbinding

Als ik bij een v/d 2 de optie 'andere netwerkgebruikers mogen via de internet-verbinding van deze computer verbinding maken' aanvink dan krijg ik een error:
"Kan internet-verbinding delen niet inschakelen. Er is reeds een LAN-verbinding geconfigureerd met het IP-adres dat voor automatische IP-adressering nodig is."

Klopt, de lan verbinding (adsl) heeft automatic ip address toewijzing en de de draadloze netwerkverbinding zit op 192.168.0.2, en de andere computer zit op 192.168.0.3.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zo kan fixen zodat ik op de andere computer ook kan internetten? Waarschijnlijk iets te maken met de adsl adsl modem settings (10.0.0.138) bij 'static routing' ofzo?

Bedankt voor enige hulp. :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gokkend dat je een speedtouch 510 hebt, is het een 1 of 4 poorts?
(ik denk dat je je netwerk configuratie sowieso anders moet opstellen)

[ Voor 36% gewijzigd door SSH op 08-02-2004 14:59 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

als je een nieuwere speedtouch hebt dan kun je er volgens mij gewoon een AccesPoint op aansluiten. dan hoeft je hoofdcomputer ook niet aan te staan als je met de andere op i-net wilt
offtopic:
dan heb je wireless internet, staat ook nog eens leuk

[ Voor 18% gewijzigd door Romke op 08-02-2004 15:02 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een speedtouch 510. Mijn access point heeft geen router functie ofzo.

Hoe zouden jullie de netwerk configuratie dan opstellen?