Toon posts:

[XP] maandelijkse downloadlimiet verdelen onder users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me niet waarom maar vanaf 1 maart krijgen we hier op een gedeelde PC een downloadlimiet van 1GB per maand.
Omdat we deze GB eerlijk willen verdelen ben ik op zoek naar een programma dat per maand de users een downloadlimiet van elk 335 Mb stelt. Het is ook wel makkelijk als een user tussentijds gewoon in z'n systray kan kijken hoeveel er nog van zijn/haar limiet over is (bijv. "User1, june 2004: 128 MB left")
Dus de bandbreedte moet niet beperkt worden (zoals bij de meeste programma's), alleen het aantal gedownloade MB's. Weet iemand of er zo'n programma bestaat? Met al die downloadlimieten kan ik me bijna niet voorstellen dat zoiets nog niet bedacht is.

Verwijderd

Met DU meter kan je wel waarschuwen als de limier bereikt is. Het is niet echt een goede oplossing maar je ziet dan toch wat je hebt verbruikt. Je zult dan nog je users moeten vertrouwen op hun eerlijkheid.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Bestaat vast wel maar dan niet zonder dat iedereen ook nog door een server heen moet die dit checkt en afkapt. Een progje kan je zo uitzetten.

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

intressante vraag; hoe heb je je netwerk nu ingedeeld ? welke hardware gebruik je daarvoor ?

volgens mij moet dit wel mogelijk zijn door de router in te stellen lijkt me, die kan aan elk ip een datalimiet koppelen... mits de routersoftware deze optie heeft.

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03
1 GB :X stap over op een andere aanbieder ;)

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:37

ralpje

Deugpopje

bbstreams schreef op 08 februari 2004 @ 19:00:
volgens mij moet dit wel mogelijk zijn door de router in te stellen lijkt me, die kan aan elk ip een datalimiet koppelen... mits de routersoftware deze optie heeft.
Het is één gedeelde pc, dus dat zal niet gaan werken, ben ik bang.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• bbstreams
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

http://www.software602.com/products/ls/

kijk of dit helpt, weet echter niet zeker of er een quota limit voor users in te stellen is. trouwens het heeft geen zin om elke pc strikt 335mb te geven, beter is om te werken met procenten. niet elke pc zal evenveel dataverkeer verbruiken.

harde limieten stellen in %
stel je hebt een datalimiet van 1000 en 3gebruiker ofwel pc's
deel 1 maand door 3 (voor het gemak reken je 30dagen permaand)
nu kun je elke 10 dagen/3pc's 333 = 111 dataverkeer per pc verdelen
dat klinkt weinig (want 1000 is weinig) maar een veelgebruiker in je netwerk
kun je op die manier makkelijker een voorschot geven.

na die 10dagen blijkt dat alle 3 pc's gezamelijk bijvoorbeeld 283
hebben verbruikt. je had 333-283= 50 over gehouden. nog 2termijnen
van 10dagen te gaan kun je ze delen of in optellen bij termijn 2 en rekening
houden met de voorschotten evt. voor termijn 2 en 3 herhaal je deze stappen.

op deze manier voorkom je ongebruikte dataverkeer. je kan dit als netwerkbeheerder
handmatig doen. maar volgens mij moet er wel software te vinden zijn die
dit soort dingen kan doen. zoek anders eens kontakt met een netwerkbeheerder via school, werk of waar de geeks ook te vinden zijn :+

[ Voor 55% gewijzigd door bbstreams op 08-02-2004 21:19 ]

• bbstreams
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

schrijf anders eens een mailtje naar microsoft.nl met je vraag. wel ff hun antwoord hier melden ben ook wel benieuwd namelijk :)

Verwijderd

bbstreams schreef op 08 februari 2004 @ 23:54:
schrijf anders eens een mailtje naar microsoft.nl met je vraag. wel ff hun antwoord hier melden ben ook wel benieuwd namelijk :)
Ja, en je kan ook je bakker vragen om je ramen te zemen...

Wel posten wat het antwoord is van je bakker!
;)
Pagina: 1