Alpha / Delta + arctic silver geeft te hoge temp

Pagina: 1
Acties:

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik heb er net een Alpha/Delta combi + Arctic Silver ingedaan en de temp geeft 43 CPU en 23 case aan.
Hiervoor had ik een Coolermaster DP5-6H51 met gewone pasta en gaf ie 41 CPU / 24 case aan. In beide gevallen draai ik de Distributed Net client }:O, dus de processor is gestressed.

De temp is dus niet gdaald, eerder gestegen.:?

Hmmm....hoe zou dit komen?

Oh ja, de Delta fan heb ik op de heatsink laten blazen.

ciao

Verwijderd

Volgens mij moeten de delta's zuigen bij die coolers, maar ik heb er geen dus ik weet het niet zeker.

Ik zou je cooler er eventjes afhalen en er op nieuw opzetten. Misschien zit ie niet helemaal goed.

Controleer ook even of je niet te veel of te weinig coolprut hebt gebruikt en smeer het op de core en op de cooler.

succes

Verwijderd

Wat voor CPU?

Ik heb een PAL35T met normale sunon fan en artic spul en super temps!

Zet de fan i.i.g. op zuigen, omdraaien die hap dus....

Heb je niet te veel Artic spul erop gedaan?

Check ook sowieso het contact tussen de koeler en CPU!

Zooooo, word je hier iets wijzer van? (8>

Cheers!

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Ik heb een Duron 600@10*100=1000mhz 8-)
De temp is dus niet hoog maar ik had lager verwacht dan het vorige combo

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Geef die spullen maar aan mij, dan test ik het wel voor je ;p

Verwijderd

zoiets heb ik dus ook gehad,.... dat blazen of zuigen maakte bij mij niet echt veel uit. Ik heb de koeler er weer afgehaald, en de bevestigingsbeugel iets verbogen, zodat ie strakker op mijn CPU staat. Dit maakte wel zo'n 5 graden uit ongeveer.

Ook teveel koeltroep is niet goed, je moet de tekst op je proc er nog doorheen kunnen lezen zeg maar.

Het enige nadeel van die Delta is dat hij zo %@#()*^#@ veel laweit maakt op 12 Volt. Dus heb ik hem maar op 7 Volt aangesloten. Dit scheelt echt een boel in geluid en bijna niks in koelen.

Ik heb een Tbird 900@1082, en hij wordt ongeveer 42 graden stressed.

Dit is misschien niet veel koeler dan met die Coolermaster, maar je moet wel bedenken dat je ook voor de kwaliteit van de fan en sink betaald, en dus voor de levensduur.

Groetsels,
ikke

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Topicstarter
Nu toch wel verschil. Bij mijn vorige combo opstelling had ik een 80mm fan op de Coolermaster blazen. Deze blaast nu op de Delta fan. Dus de opstelling is nu hetzelfde. Maar nu is de temp toch wel veel lager: CPU idle 32 graden, }:O 36 graden :)

Hoe zet ik trouwens een fan op 7 Volt? En hoe kan ik zien op hoeveel volt ie nu staat?
Er zit op de Delta een stekkertje voor de fan aansluiting op het mobo met 2 aders. Rode ader in het midden, zwarte aan een zijkant. Ik heb hem op fan1 aangesloten.

Verwijderd

je moet hem dan niet aansluiten op je mobo, maar op een connector van bijvoorbeeld je HD... zo'n stekkertje met een rood draadje, 2 zwarte en een gele. De gele is 12 volt, de rode is 5 volt. De zwarte is 0 Volt, oftewel de -.
Normaal gezien moet de Delta fan op 12 volt staan, dus het rode draadje van je delta op het gele van de voeding ( makes sense doesn't it :? ) en het zwarte draadje van je delta moet op het zwarte van de connector.

Als je hem nu op 7 volt wilt aansluiten, moet je het rode draadje laten zitten op de gele, maar de zwarte van je delta moet nu op de rode van de connector..... nu is het verschil dus 12 - 5 = 7 volt.

Ik ga ook maar eens een gat in mijn case maken en daar een fan inzetten die op mijn Delta blaast dan, als het zoveel uitmaakt.

Suc6 ermee :)

Groenten,
ikke

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:22

star-saber

Ryzen

kheb het zelfde probleem
khad eerst 48c stressed met standaard prut
vervangen door arctic en werd toen 55c
effe alles gechecked en opnieuw vastzetten
hij is nu weer 48c
maar het moet lager zijn
kvindt het zonde van m'n geld dat ik die troep gekocht heb (artic)

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 09:14
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een Duron 700@850 Vcore 1,85 met een Alpha koeler, stressed 53 graden en idle ongeveer 47 graden, ik heb er nog geen artic silver tussen zitten maar wel de bijgeleverde pasta, ik heb nagevraagd bij de leverancier en ik kan hem ruilen als ze ze weer op voorraad hebben

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:43
Je kan er ook teveel Artic silver op doen.
Heb meerdere keren gelezen dat het dan averechts werkt.
Dus gewoon is wat minder proberen..

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid.. als je je fan op het mobo aansluit gebruik je dus 7volt en draait je cooler minder rpm.

Okay ik heb een stekkertje waarin je aan de ene kant die drie punt in kwijt kunt van de cpu en fan en aan de andere kant eindigd in een 12v stekkertje. Draait ie dan ook op 12v?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De 3-pins fan aansluiting op het moederbord is voor zover ik weet 12V.

Verwijderd

Funks : de aansluiting op je mobo is volgens mij ook 12 volt hoor.

En als je wilt zien of dat stekkertje 12 volt is, moet je ff de draadjes volgen die aan dat kleine stekkertje zitten. Geel is 12 volt, zwart 0 volt.
Pagina: 1