Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluidsswitch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb hier thuis 2 pc's staan die d.m.v. een kvm-switch zijn aangesloten op 1 monitor, 1 muis en 1 toetsenbord. Nou heb ik ook maar 1 paar boxen dus hier mijn vraag: Weet iemand of er een kant-en-klare audio-switch bestaat?

Ik wil dus kunnen kiezen welke pc geluid stuurt naar mijn boxen zonder achter mijn pc te moeten kruipen om de kabels om te wisselen.
Kent iemand zo'n systeem of moet ik zelf gaan knutselen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Ps. dit is mijn eerste topic dus als er iets niet klopt zeg 't dan verander ik het wel.

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Ik denk dat je zelf moet gaan knutselen. Maar het hoeft niet ingewikkelt. Gewoon een 3-polise schakelaar 2 3,5mm jack ingangen en een 3,5mm jack plug moet je er al zijn.

Signature unavailable

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Ik heb zelf een HQ Aswitch-3. Hierop kun je 3 kabels met ieder 2 tulp-stekkers (linker kanaal en rechter kanaal) op aansluiten en 1 kabel met 2 tulpstekkers kun je dan op je hifi-set aansluiten (althans zo heb ik het gedaan).
Als je een verloopkabel koopt van 3,5mm jackplug -> 2x tulp en dat een aantal maal... et voila :)
En zo kun je dan 3 bronnen aansluiten :)

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
kan je niet beter geluid van bijde pc's gewoon tegelijk op 1 box aansluiten? anders moet je iedere keer 2 dingen swtichen. en ik neem toch aan dat je niet op bijde pc's winamp hebt draaien enz

[edit] en over dat het je eerste topic is, als je policy ff goed doorleest en je daar aan houd kan er weinig fout gaan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door DiLDoG op 08-02-2004 14:48 ]

• lexophilia
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 14:01:
Beste mensen,
Ik heb hier thuis 2 pc's staan die d.m.v. een kvm-switch zijn aangesloten op 1 monitor, 1 muis en 1 toetsenbord. Nou heb ik ook maar 1 paar boxen dus hier mijn vraag: Weet iemand of er een kant-en-klare audio-switch bestaat?

Ik wil dus kunnen kiezen welke pc geluid stuurt naar mijn boxen zonder achter mijn pc te moeten kruipen om de kabels om te wisselen.
Kent iemand zo'n systeem of moet ik zelf gaan knutselen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Ps. dit is mijn eerste topic dus als er iets niet klopt zeg 't dan verander ik het wel.
Je ken der ook gewoon een (goedkoop)menganeel tussen plaatsen, kun je met de wat luxere versies ook nog eens je geluid perfect afstellen, en eventueel met BPM studio op 2 pc bezig te mixen:) this maar wat je leuk vindt.

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Heb je boxen met een voorversterker? misschien zitten daar 2 ingangen (tape, aux, radio) of misschien kun je een splitter op je ingangsdraadje solderen :)

hele mengpanelen kopen lijkt me een beetje overbodig en een veel te dure uitgave :Y)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je hebt ook kant en klare switchen die in 1 keer alles kunnen switchen, aansluiting monitor, toetsenbord, muis en geluid..

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
klopt Hann1BaL, maar dit is nie voor niets gathering of tweakers toch ;)

Verwijderd

Belkin
http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=164050

Zelf heb ik deze met vier aansluitingen:
http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=160570
Met name om zijn perfecte beeldkwaliteit.

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Mr GAmba schreef op 08 februari 2004 @ 14:05:
Ik denk dat je zelf moet gaan knutselen. Maar het hoeft niet ingewikkelt. Gewoon een 3-polise schakelaar 2 3,5mm jack ingangen en een 3,5mm jack plug moet je er al zijn.
2 polig (=4 contacten) moet genoeg zijn, de gnd kan je gewoon doorverbinden naar beide... :)

Nooooh! Stahp!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Gewoon speakers op PC1 aansluiten,
en de output van PC2 op de line-in van PC1 hangen ;)

Zolang pc 1 aanstaat, heb je mooi geluid van beide pc's, hoef je niet te schakelen, geen kastjes extra, en kost het je nix ;)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
DiLDoG schreef op 08 februari 2004 @ 14:44:
kan je niet beter geluid van bijde pc's gewoon tegelijk op 1 box aansluiten? anders moet je iedere keer 2 dingen swtichen. en ik neem toch aan dat je niet op bijde pc's winamp hebt draaien enz

[edit] en over dat het je eerste topic is, als je policy ff goed doorleest en je daar aan houd kan er weinig fout gaan ;)
dat werkt niet. ik ben geen electronica-expert, maar ik heb het wel eens geprobeerd. zo'n splitser die je normaal gebruikt voor een koptelefoon-uitgang, maar dan omgedraaid zeg maar, dan krijg je alleen maar een bromgeluid. waarom weet ik dus niet, maar het werkt iig niet.

• Mr GAmba
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Dat brom geluid komt hoogstwarschijlijk doordat bijde pc's elkaars geluid 'verstoren' hang maar is een scoop aan je geluidspoort als je GEEN geluid afspeelt zal een brom op staan tenzij je een + €150 geluidskaarthje hebt

Signature unavailable

• alexandersamson
  • Laatst online: 13-12-2022
tenzij je er een soort nul-spannings switch opzet die de uitgang van de computer waar geen spanning (1 heel ielig klein spanninkje wat je sowieso dr op hebt staan als ie aanstaat) op staat afsnijdt maar dat werkt niet als ze allebij aanstaan :/ ,dan moet je met diodes werken? ik weet niet?

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Verwijderd

bij het schakelen tussen 2 PC's zou ik de massa van de audio ook schakelen, anders heb je kans op aardlussen. en daar kunnen behoorlijk hoge spanningen op staan. zodat het wel eens einde geluidskaartjes is.

jovak spreek uit eigenervaring met coax ethernet en 2 geaarde PC's in een netwerk. Waarvan een van de netwerk kaarten communiceerde via rooksignalen :X

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb dit thuis gedaan met een 3*3 schakelaar (ik heb em namelijk naar een versterker en die gun ik ook wel es rust :D) ik heb verder nog nergens last van gehad en et werkt allemaal perfect

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 18:20

virus.elektro

profesionele monitor sloper

je kan dit volgens mij wel zelf in elkaar knutselen. ik zelf zou een aan-aan schakelaar nemen met drie polen uiteraard.

mooier zou zijn om het geluid niet rechtstreeks via de schakelaar te laten lopen in verband met de kwaliteit. het zou dan als volgt moeten gebeuren. beide geluiden worden toegevoerd aan OP-AMP's waarvan de voedingspanning worden geschakeld met een schakelaar.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Mijn vader heeft van Vogel's een standaard kastje waarmee je 2 bronnen/doelen kan schakelen. Ik kan alleen bij vogel's op de website nix vinden...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Dat kan en men noemt het: versterker...
Gewoon 2 ingangen gebruiken! (Doh)

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

DJSmiley schreef op 08 februari 2004 @ 16:30:
Gewoon speakers op PC1 aansluiten,
en de output van PC2 op de line-in van PC1 hangen ;)

Zolang pc 1 aanstaat, heb je mooi geluid van beide pc's, hoef je niet te schakelen, geen kastjes extra, en kost het je nix ;)
Waarom reageert hier niemand op ?

Ik vindt dit een \o/ oplossing, of missen wij iets ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 23:21:
[...]

Er wordt wel op meer dingen niet gereageerd. Het lijkt of knutselen het doel is ipv het werkelijke "switchen".
Ik ben het ermee eens, dit is een aardige oplossing, ware het niet dat de laatste machine altijd aan moet staan.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor alle replies.
Ik ga ff uitvogelen welke optie voor mij 't handigst is maar ik ben in ieder
geval weer een heel stuk verder :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 februari 2004 @ 23:21:
[...]

Eeuh, het werkt wel, MAAR:
Stel je bent op beide pc's bezig.. don't ask me why, maar beide applicaties produceren geluid. (op de eens msn en de andere audio shit). Dan zou je de hele tijd van 1 van de pc's het geluid van de applicatie uit moeten zetten, anders heb je ze allebei door elkaar? dazz nie handig...
zomaar twee sources aan elkaar knuppen werkt trouwens ook niet. 2 bronnen zonder scheiding gaat fout. Bijvoorbeeld wat je noemt de bron, maar ook omdat ze nooit 100% stil zijn (een line out zonder geluid geeft ook altijd iets van een brom, en niet alleen op de aardelijn!).

Zijn eigenlijk 2 goede oplossingen:
1. een kvm switch met audio switch (ingebouwd)
2. Een versterker met meerdere ingangen (die gebuik ik).

Gewoon een schakelaartje kopen werkt ook. 2 ingangen, 1 uitgang. 3 polig. Beetje solderen, probleem opgelost, maar dan moet je wel 2 dingen schakelen

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Pagina: 1