Toon posts:

Asus P55T2P4 naar 128 MB (TagRAM Chip)

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
om op mijn asus mobo 128 (of meer) MB RAm te kunnen gebruiken heb ik een Tag RAM chip nodig. Het is een Asus P55T2P4 v3.10 met 512 kb PLB cache. Na plaatsing vanzo'n chip zou er meer dan 64 MB gecached moeten kunnen worden
Weet iemand waar ik zo'n chip zou kunnen vinden???

:+

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:11
Wow, da's een hele goeie, maar denk je niet dat het goedkoper is om gewoon een ander moederbordje te kopen?
Je hebt vast nog wel SuperSocket7 mobo's met simmgaten die wel genoeg tagram hebben om meer dan 128 mb te cachen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik heb hier nog een rev 3,1 liggen met tagRAM
Ik kan alleen nu niet testen of die het nog doet. ik krijg pas volgende week mijn oude AT kastje weer en als het mobo, dan niet meer werkt heb ik wel een tagRAM over:)
Kan nog niks beloven, mischien heb ik pech en jij dan geluk:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:13
Gellie heeft een goed punt!

Die rev 3.1 van die cache-module die op zo'n T2P4 mobo geplaatst kan worden heeft zo'n ingebouwde TAGRAM! Ik denk dat zo'n losse chip vrijwel niet meer te vinden is.....

Verwijderd

Koop een K6-2+ of K6-3+. Door de onboard cache maakt het bij deze processoren nauwelijks uit of je geheugen wel of niet gecached wordt.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op woensdag 13 december 2000 20:43 schreef dominator het volgende:
Gellie heeft een goed punt!

Die rev 3.1 van die cache-module die op zo'n T2P4 mobo geplaatst kan worden heeft zo'n ingebouwde TAGRAM! Ik denk dat zo'n losse chip vrijwel niet meer te vinden is.....
Dat klopt niet helemaal hoor:) op mijn rev 3.1 zit een socket voor een tagRAM en bij mij zit er ook een chippie in, en die kan er eenvoudig uit:)

typo's:( gewist

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
Ik heb een half jaar geleden zo'n chippie voor slechts vijf gulden gekocht bij "Display" in Enschede. Ze zijn dus niet duur, maar ik heb er wel lang naar moeten zoeken. Ze schijnen niet meer te bestellen te zijn dus je moet geluk hebben dat zo'n electronicawinkel ze nog op voorraad heeft.

Als je ze nog kan vinden is het zeker een stuk goedkoper dan een nieuw mobo. Daarnaast is die P55T2P4 een erg lekker mobo, stabiel en goed te overklokken.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Verwijderd

Topicstarter
[b]
Als je ze nog kan vinden is het zeker een stuk goedkoper dan een nieuw mobo. Daarnaast is die P55T2P4 een erg lekker mobo, stabiel en goed te overklokken.
Allard heeft helemaal mijn denkwijze, momenteel zit er voor mij geen ander mobo of cpu in, laat staan een andere pc. Vandaar dat ik mijn zoektocht naar een tag-ram chip doorzet
:7

Verwijderd

zoek een oud 486 MB of een vroeg pentium moederplankje met 256Kb cache, deze zitten vol met de gewenste cache-chippies.

Kijk alleen we even naar de snelheid moet volgens mij 15ns zijn. Hier werkt een t2p4 met 96Mb naar behoren. Alleen mn K6-2-350 wil niet hoger dan 266Mhz draaien :(

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Heb ie wel genoeg aan zo'n chippie, sommige versies van de P/I-P55TP4 hadden 256 cache on-board en konden met een Coast/Asus module worden uitgebreid naar 512kB en dan hing het van de module of of er een TAG chip bijgezet moest worden. Sommige modules hadden die Tag chip onboard. Latere versie van die procplank, ik geloof vanaf versie 3.00 waren standaard al met 512 uitgevoerd. Maar wel een PERFECT mobootje, draait bij mij nog steeds geweldig.:)

Sorry ff niet goed je omschrijving gelezen.
Volgens mij heb jij dat van die TAG uit het boekje, maar dit boekje was voor mobo's pre versie 3.xx en is het niet nodig om de Tag uit te breiden. mail anders is ff naar de tech support van ASUS want ik vind het boekje niet uitblinken hierover.
Geheugen uibreiden kan altijd, maar weet je wat die EDO reepjes kosten tegenwoordig?

? weet jij wat.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op dinsdag 02 januari 2001 12:30 schreef blokkie_ het volgende:

Alleen mn K6-2-350 wil niet hoger dan 266Mhz draaien :(
Welke revisie T2P4 heb je ?!?! Je kan op de T2P4 (rev 3.**) ook multipliers hoger dan 3,5 krijgen hoor !! Ik had mijn k6-2 300 op 4 x 75 Mhz draaien.
Kijk op deze site http://www1.jump.net/~lcs/kalle/ en kijk dan bij Adding the BF2 jumper. Daar zie je hoe je hogere multipliers krijgt.
Ik heb 2 van deze bordjes gehad, eentje met 256 Kb cache + 256 Kb coast module en eentje met 512 Kb onboard cache. Maar ja, is al weer een tijdje geleden dat ik die bordjes heb gehad, maar dat was echt het BESTE HX board.. Bij mij heeft ie 3 CPU upgrades gehad, totdat ik naar m'n P2 + Asus P2B-S ging. :P
Ik deed 'm onderhand met pijn in m'n hart weg.. :'( Ik heb nog zo'n 350 piek voor zo'n bordje betaald, maar wat heb ik er veel plezier van gehad !!

Verwijderd

Topicstarter
Het IS een perfect Mobootje, v 3.10
Heeft reeds 512 kB PLB cache. Om meer dan 64 MB RAM te kunnen cachen is de TagRAM chip noodzakelijk (plus het omzetten van een jumper.
Daarom nogmaals mijn verzoek: heeft iermand zo'n chip beschikbaar, op een 486 MoBo of van een defect Asus MoBo, laat het mij weten. Op dit moment voor mij de enig realiseerbare oplossing voor upgrade. Er draait op dit moment een océd P1 233 op. Heb nog een aantal 32 MB EDO RAMs over, ruil is dus ook mogelijk

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Op dinsdag 02 januari 2001 23:42 schreef Toewan het volgende:

[..]
Maar ja, is al weer een tijdje geleden dat ik die bordjes heb gehad, maar dat was echt het BESTE HX board..
Hehe dacht ut niet ;) .... ik hoor bij het andere kamp: Abit IT5H v2.0 >:) *D

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=177

*insert signature here

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hmmmmm, ik zie zo niet 1,2,3 dat je die Abit op 2.2 Volt kan zetten en op een hogere multiplier dan 3,5x. In dat opzicht lijkt mij de Asus wel beter (dat er een k6-2 op past.
Wat wel relaxed is, is dat ie 4 simm banken heeft en 2 dimmbanken. Alleen wanneer je in die simmbanken edo simmen stopt, moet je in de dimmbanken ook edo dimmen stoppen..
En dit bord heeft behalve een 3.3V en 3.5V setting ook nog een 3.38V setting. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

Ik ben in ieder geval altijd erg blij geweest met m'n T2P4 bordjes....

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Ik liep je ook alleen maar te stangen :)

*insert signature here

Pagina: 1