Negatieven in stukken knippen?

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisteren was ik bij de kruidvat om wat analoge foto's na te bestellen. Ik wil de foto's per rolletje in verschillende maten laten afdrukken, maar niet dezelfde foto in verschillende maten.

Nu vroeg ik de winkeljuffrouw hoe ik dat het beste kon doen; eerst één maat laten nabestellen, en dan vervolgens weer voor de andere maat nabestellen, maar dan ben je dus even bezig als je 3 maten wilt bestellen.

Ze gaf me de tip de negatieven gewoon per foto in stukjes te knippen, en dat dat gewoon goed gaat. Nu heb ik daar m'n twijfels bij, het is ook maar de kruidvat natuurlijk. Iemand ervaring?

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Euh, op zich kan het. Maar voor jezelf is het wel niet echt handig, sta je er derna met allemaal stukjes negatief.
Met mijn ontwikkelaparaat kan het, maar het is lastig ivm centreren in de machine.

Zou ik jou zijn zou ik toch ff naar een ECHTE fotograaf gaan en deze het werk laten doen.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Uiteindelijk heb ik ze maar allemaal dezelfde maat besteld. Toch even wat makkelijker, vooral als je van dezelfde foto verschillende maten wilt 8)7

Verwijderd

Als je deftige foto's wil blijf je toch bij Kruidvat weg. Wat een suggestie om negatieven te knippen, komt wellicht van de verantwoordelijke haargel. Ga bij een fotograaf/foto labo om de hoek.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Tijd voor een filmscanner en een beetje foto printer? :P

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12 19:57
Een negatief nooit in losse stukken knippen!

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12 09:23
Want?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 11:08

Floor-is

5.2

Dan raak je hem sneller kwijt :?

Bericht hierboven

• Willem
Niet als je ze netjes in mapjes doet?

Da's ook nog eens makkelijker sorteren en scannen. Anders moet je een hele strook uit het plastic halen met de kans dat je de negatieven beschadigd.

Ik zou niet weten waarom niet, mits je ze netjes opbergt. :)

Verwijderd

Er zijn genoeg (1-uurs) machines die er dan niet meer mee overweg kunnen.

• Willem
Ok, punt gemaakt. :)

Was ietwat van de situatie uitgegaan dat afdrukken daarna niet meer nodig was.
Zelf scan ik ze, laat nooit afdrukken...

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
NOOIT in stukken knippen
ik heb bij een fotozaak gewerkt en dat is niet te doen met losse negatieven!

Gewoon naar een goeie fotozaak gaan, daar maken ze dan verschillende zakjes per formaat voor je ;) best simpel als je d'r over nadenkt...

• STW
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:22

STW

Moridin

Helemaal moet bovenstaande mensen mee eens, negatieven nooit knippen in enkele negatieven. In de fotozaken zijn ze daar echt niet blij mee, ten eerste is er een grotere kans dat er eentje kwijtraakt, en daarnaast zijn er genoeg machines die absoluut niet goed overweg kunnen met een enkel negatief, zelfs de nieuwste machines kunnen dat lang niet allemaal goed.

Zelf knip ik mijn negatieven in strookjes van 6 en stop ze in een map, nadat ze gedigitaliseerd zijn en een a4 index print van gemaakt is. Zelf vind ik dit na lang proberen de 'beste' methode om negatieven relatief snel en simpel te kunnen vinden.

It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit.

Pagina: 1