Toon posts:

[Delphi] verschil in Delphi pakketten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de verschillen in de volgende 4 Delphi pakketten?

-Architect
-Enterprise
-Professional
-Personal

En welke pakket wordt eigenlijk het meest gebruikt en/of meest veelzijdig?

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Als ik wil weten wat de verschillen tussen de verschillende Volkswagen Golf's zijn, waar zal ik dat dan vragen denk je?

het juiste antwoord is: de volkswagen dealer c.q. website

Voor zover ik me kan herinneren heeft Borland zelfs mooie tabelltjes met featurevergelijkingen, dus kijk ff verder dan je neus lang is...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 21:15
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 12:46:
[...]

maar welke wordt het meest gebruikt?
Wat maakt dat nou weer uit?? :?
Het gaat erom dat jij zelf een versie moet uitzoeken, die doet wat jij wil ;)

edit:
Vind je het gek, jij vraagt vragen die nergens op slaan :X

[ Voor 15% gewijzigd door NeOTheMaTriXM op 08-02-2004 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
NeOTheMaTriXM schreef op 08 februari 2004 @ 13:17:
[...]

Wat maakt dat nou weer uit?? :?
Het gaat erom dat jij zelf een versie moet uitzoeken, die doet wat jij wil ;)
jij geeft nuttige informatie

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Vragen welke versie van Delphi het meest gebruikt wordt zodat jij die ook kunt kopen, is vragen welk drankje het meest gedronken wordt, zodat jij die ook kunt bestellen.

bedenk wat je wil kunnen met je ontwikkelomgeving, kijk naar de verschillende mogelijkheden die de versies bieden en kijk waarnaar jouw voorkeur uitgaat. Kies je eigen smaak, niet die van de menigte....

(Overigens gok ik dat privé de simpelste Delphi het meest wordt gebruikt, terwijl zakelijk de meest uitgebreide favoriet zal zijn...)

My personal website

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:34

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik kan me wel voorstellen dat de feature matrix van Borland je niet zoveel zegt als je nieuw bent met Delphi.

Het belangrijkste verschil tussen de versies is de Personal versie aan de ene kant en de andere versies aan de andere kant. De Personal versie brengt geen databasefunctionaliteit mee. Zolang je dat niet nodig hebt, is de Personal versie daarom meestal de beste (want veruit goedkoopste) keuze. Volgens de licentie mag je er eigenlijk ook geen commerciële programma's mee maken.

De Professional versie komt daarna. Het grootste verschil met de nog duurdere Enterprise versie is dat de Enterprise versie nog meer toeters en bellen meebrengt. Hoewel dit veel met te maken heeft met het soort applicaties dat ik bouw, vind ik de aanwezigheid DataSnap (met name TClientDataSet) het grootste voordeel van de Enterprise versie.

De Architect versie is gelijk aan de Enterprise versie, zij het dat Bold wordt meegeleverd.

Als student koop je natuurlijk voor een zeer aantrekkelijke prijs een studentenlicentie voor de Architect versie. Als particulier kom je wegens de prijs waarschijnlijk snel bij de Personal versie uit. Als bedrijf zal de versie veelal afhangen van het gebruik en kom je waarschijnlijk bij een van de drie duurste versies uit.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1